GORG: nektere veci se resi (logicky) centralne, nektere dokonce maji mezinarodni presah - treba posledni zmeny spojene s vyberem DPH na pude EU, treba i elektronicka podani - nebo si snad ma kazdy urad ten formular delat sam...? :D Ocividne mas problem s pochopenim nejake hiearchicke struktury a rovnou ji kritizujes - aniz by ses ji vubec zajimal, co ze vlastne dela a jaky ma smysl.
Vetsina podvodu u dani vznika prostym nepriznanim zakladu dane. A cim vyssi dan, tim vetsi motivace se k dani nepriznat. Z cehoz je mozne snadno implikovat, ze vzroste-li DPH coby kompenzace vypadku prijmu DPFO, pak zakonite vzroste pocet odvodu. Navic podle rozpoctoveho urceni dani z DPFO tvori cast vyberu prijem obci a kraju, jsou to propojene nadoby - takze oberes nejen stat, ale i sve mesto ;-)
Nemam nic proti stihlemu statu - ale ten implikuje predevsim snizeni mandatornich vydaju. Fantasmagorie v podobe NZP jdou presne opacnym smerem - zavadi novy mandatorni vydaj ;-) Takhle ten stihly stat nikdy nevznikne. A ne, naklady na statni spravu nejsou to, co by nas vytrhlo, ty skutecne podstatne penize mizi jinde - a v drtive vetsine prave v tech mandatornich vydajich.
Co je sloziteho na Jednotnem registracnim formulari, kde na jednom dvoustrankovem papire vyresis vsechny dotcene instituce? :D Tohle davaj i lidi z uciliste bez maturity... :-) No, jses komik - ohlaseni zivnosti ti prijde jako tezka vec, ale pritom tu chces ridit financni toky statu s deseti miliony obyvatel... a ohanis se jakymsi pochybnym
korporatem, ktery ti dava pocit nezmerneho know-how :D