YMLADRIS: Já bych jenom chtěla dodat, že to, čemu řákáš "montessori přístup" jsou z velké části všeobecné zásady moderní pedagogiky, které jsou naprosto shodné pro téměř všechny pedagogické směry mladší 150 let, nejen montessori. To, že se bere v potaz osobnost a zájmy dítěte a staví se na vnitřní motivaci, to, že se dítě bere jako partner, který je aktivní v procesu vzdělávání a výchovy a není to jen konzument něčeho, co se mu do hlavy sype, a spousta dalších věcí (o dost z nich mluví ta paní v tom rozhovoru), nejsou žádné výsady přístupu montessori, ale naprosto základní věci prolínající současnou pedagogiku (mluvím za 1. stupeň).
Mě tyhlety věci trochu durdí - on každý směr tvrdí, jak to jsou hrozně jeho zásady, kterými se odlišuje od ostatních. Já jsem ve škole učila víceméně podle programu Začít spolu (step by step), což je právě takovýhle mix moderní pedagogiky plus specifická centra aktivit - a také se ten program tváří, jak je v tomhle jedinečný, nebo to tak alespoň mnozí lidé interpretují.
Nechci s tím nějak prudit, ale snažím se, aby nevznikala polarita Montessori × "klasická škola". :-)