YMLADRIS: ja se priznam, ze Montessori me nezaujalo natolik, abych si o tom nastudovala nejak moc, takze mam spis takove dojmy z kusich informaci, co se ke mne dostaly. a Reggio Emilia jsem teprve zacala studovat :)
nicmene nejake dojmy uz z toho vseho mam, kdyztak me klidne opravte, jestli se u Montessori pletu. Montessori na me pusobi rigidneji, s mene prostorem pro kreativitu, nejsem si jista, jak moc se tam tvori, tim, jak tam jsou dane ty pomucky a dite se uci postupy, jak s nimi pracovat a jen strida jednotlive aktivity. oproti tomu v Reggio se na tvoreni a fantazii klade velky duraz, dite se svymi napady je brano jako rovnocenny partner, dava se mu hodne prostoru k sebevyjadreni, ke zkoumani vlastnich myslenek a vlastniho sveta. ucitel muze prijit s nejakym nametem, tematem ke zkoumani a deti jej pak ve tride rozvinou, ucitel uz pak jen sleduje zajmy tech deti. cele je to takove otevrene vnejsim vlivum a projekty vznikaji hodne organicky, coz mi prijde prirozeny, tak, jak to v zivote funguje. celkove Reggio je hodne liberalni a otevrene, Montessori na me pusobi jako uzavreny pristup. nekdy mam pocit, ze si privlastnuji postupy a napady, ktere jsou bezne pouzivane a vyvojove psychologii zname, ja nevim, treba ta zrcadla u zeme a celkove zpristupneni predmetu na uroven deti, to prece neni Montessori, to je normalni common sense :) nebo ze vyrabi specialni Montessori pomucky, mi to proste prijde zbytecny, nejaky system takto uzavirat, a libi se mi ta flexibilita a organicnost u Reggia. pro zatim asi hlavne toto, urcite postupne prijdu na spoustu dalsich veci :)
v hlave si to jeste dost srovnavam s pristupem ve sve skolce, kde ucim ted, v mezinarodni skole, kde ucime podle britskyho kurikula a kde je to vsecko zas trochu jinak. muzu se taky rozepsat, jestli to nekoho zajima :)
v Safirce budu delat jako asistentka reditelky, administrativni veci a komunikace s rodici, ale do trid se taky urcite podivam, abych vedela, jak to tam funguje, to budu mit povinny :)