• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISMontessori - mimino, batole, školkáč i školák
    “Pomoz mi, abych to dokázal sám – abych to dokázala sama.” "Tato prosba, s níž se malé dítě obrátilo k Marii Montessori, se stala hlavním krédem její pedagogiky. Úkolem dospělých není formovat dítě, odstraňovat mu z cesty překážky, nebo jím dokonce manipulovat, ale udělat vše pro to, aby vlastními silami a svým tempem získávalo nové vědomosti a dovednosti a vrůstalo do světa, který ho obklopuje." Diskuse pro všechny, které zajimá montessori přístup, ať už pro miminka, batolata, školkáče ši školáky. Sdílení tipů na tzv. připravené prostředí (děcko se inspiruje a něčím se zabývá), aktivity, co je kde zajímavého po netu, literatura... Lidi, kteří montessori rozumí, a mohou nás poučit, jsou zvláště vítáni!

    rozbalit záhlaví
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    VERONIKA22: a co je to za ty výsledky?
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    VERONIKA22: Jojo já se s nimi znám dokonale vídáme se několikrát do týdne. Oni slovo montessori ignorují a možná skoro neznají ale jedou podle knihy Respektovat
    ( teda jedou podle ní jak podle dogma - což je šílený ale když pak vidím ty výsledky - které se mi moc a moc zamlouvají tak prostě nejde odolat )

    a zrovna ta poučku: nechválit - šikulko naše. Je společná jak pro montessori tak pro respektovat.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    VERONIKA22: pokud te inspirujou cizi decka, co proklepnout ty jejich rodice a pristupy? Pobavit se s nima?
    Totiz, nase decka neznas, nevis jak se vyvinou... neber to ze jsme tady montessori guru. Nejsme.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    BILAKOBRA: já právě znám jednu rodinu, kde nechválí vůbec ( záměrně ) ..... a neustále jen "stroze" popisují jakou věž či hru děti složili.
    2 roky mi to vadilo, že na tento způsob doma zavést nechci. Teď už mám obrovský vzorek po těch 2 letech a jasně vidím jak se jejich děti vyvíjí a jak ty moje. No a jejich rodina je mi fakt obrovským vzorem a takovým vzdáleným cílem.

    Na nic doma tedy netlačím a vždy jednou za půl roku to ve mě nějak instiktivně bouchne a zase něco nového zavedu a změním. Prostě krok za krokem. Líp to prozatím neumím.

    A ano máš pravdu v tom co vlastně dělám když mě dítě oslovuje. Vím nesleduju ho a nemluvím jako první :o/, a tak na mě dítě volá.

    Velké díky Vám všem ( za nastavené zrcadlo :o). Potěšilo a nadchlo, že mám zase co vylepšit :o)

    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    YMLADRIS: ááá já už vím kde dělám chybu. Vím, že správný postup je popis činnosti co dítě dělá. Jenomže já to nedělám a tím dítě necítí moji pozornost. Ač 160x za den zopakuju, že je mám ráda atd atd. Tak toto co zmiňuješ nedělám.

    Velké díky za připomenutí!!!! Uf spadl mi kámen ze srdce, že se řešení našlo :o)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    VERONIKA22: pozornost je dulezita lidska potreba. Muzes si treba vyhradit kazdej den nejakej usek, kdy nebudes delat nic jinyho, jen venovat decku pozornost. Nikam ho netlacit, nerezirovat jeho hru, jen tam pro nej byt (mama mne vidi). Pokud pozaduje komentar, popisuj co vidis (Ano, postavil jsi vez.) Pokud se chce vic bavit o svym zazitku, vyptavej se (co jsi kreslil nejdriv? co te nejvic bavilo??)

    tak by decka mohly byt nasyceni pozornosti ale postupne si vsimnout, ze k jejich radosti nepotrebujou aby matka potvrzovala/chvalila jejich konani
    BILAKOBRA
    BILAKOBRA --- ---
    VERONIKA22: přijde mi to poněkud extrémní, takhle rázně změnit výchovný styl, snažila bych se asi víc pozvolna, vysvětlovat dětem, snažit se diskutovat o tom s nimi, k odměnám a chválení se mi líbí např. tenhle článek http://www.svobodauceni.cz/clanek/odmeny-a-chvaleni a podle mne důležitá poznámka:
    "Nemusíme si zacpávat ústa, chvála je výborná, když se nepoužívá manipulativně. Odměny by například neměly být slibovány předem, ani by neměly být garantovány pokaždé, když dítě udělá něco, co se vám líbí. Pozitivní zpětná vazba nejvíce prospívá vztahu s vaším dítětem, když je vyjádřena spontánně, když pramení z vašeho srdce, a ne jako úmyslný manévr sloužící k tomu, abyste od dítěte získali více toho, co chcete."

    Jinak na tvůj dotaz mám otázku - jak jsi doposud na to reagovala, když dítě chtělo, aby ses na ně podívala?
    Protože tedy můžeš svojí reakci zjednodušit jen ta to, že řekneš - divám se na tebe, koukám se, helám :)

    Zase mi přijde přirozené, že dítě chce nějakou interakci s rodičem, takže chce, aby se rodič na něco podíval, z čeho dítě má radost, může se tak s rodiče podělit a mít společnou radost. Tím směrem bych to asi směřovala.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    Jdu se poradit. Zatím jsem montessori dodržovala jen v tom, že děti si umí všechno udělat sami.
    Dnes jsem konečně přestavěla nábytek a hračky v poličkách aby to bylo o něco víc montessori.
    Plus jsme zrušili chválení, odměny a oceňování.

    Ale už týden dumám nad tím, že nevím jak odpovídat a dětem z hlavy vymazat větu: maminko podívej se na mě.......maminko koukni jak jsem to udělala.....maminko heléééé

    Myslím, že se to v montessori vyskytovat nemá že? Neb to je jasná vnější motivace :o/

    A já za boha nemůžu přijít na způsob jak dětem odpovídat či jak tu větu slušně zakázat - když na to už jsou asi dost přivyklé :o/
    NABIS
    NABIS --- ---
    Zdravim, mate nekdo zkusenost s MS Slunicko na brnenskych Vinohradech? diky
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Pokud by někdo chtěl zkusit odjet žít do hor a je momentálně na pracáku delší dobu a chtěl by vést dětský motnessori klub, tak kamarádi v JAvorníku na Jesenicku někoho hledají.

    Není třeba pedagogické vzdělání, ovšem je třeba být spolehlivý, příčetný, umět to s dětmi a tak - postupně vám v potřebném vzdělávání nebude bráněno, naopak budete velmi podporováni. Jednodušší by to asi měl někdo kdo už poblíž bydlí, ale jaksi je tam o kvalitní lidské zdroje kapánek nouze a půlka těch lidí co tam ono montessori rozjíždí jsou stejně přistěhovalci a princip - chci odejít do hor velmi dobře chápou. S tím že na ten delší dobu ty prachy stejně musí sehnat, bo to mají ve smlouvě o udržitelnosti podporovaného místa...

    Je tam krásně, je tam lacino a je tam velmi zajímavá komunita určité části místních lidí.

    Montessori vzdělávání Jesenicko
    Nově vznikající mateřský klub v Javorníku hledá svého vedoucího a pedagoga v jednom!!! Máme finance na první půlrok práce! Plný úvazek. Podmínkou je být za poslední roky v součtu minimálně 1 rok nezaměstnaný. V případě zájmu pište na: zrezbova@gmail.com . V prosinci a lednu probíhají "výběrová řízení". NENÍ podmínkou montessori pedagogické vzdělání



    https://www.facebook.com/...ori-vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD-Jesenicko/778545892175759?sk=timeline
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    pomerne ultimatni sbirka tipu na vsechno mozne

    http://www.pinterest.com/debchitwood/boards/
    DHA
    DHA --- ---
    Prosím o vyplnění dotazníku pro sestru :-)

    Prosím rodiče a pedagogy dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (ADHD, poruchy pozornosti, učení, postižení, mimořádné nadání...), kteří využívají při výchově nebo výuce principy metody Montessori o vyplnění pětiminutového - anonymního dotazníku k mé diplomové práci. Děkuji všem za Váš čas a případné sdílení.

    https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/montessori/
    ELLINOR
    ELLINOR --- ---
    VERONIKA22: dekuju!
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    ELLINOR: v záhlaví položka mapy
    Vzdělávací instituce a iniciativy v Čechách a na Slovensku - SvobodaUčení.cz
    http://www.svobodauceni.cz/svobodne-skoly
    ELLINOR
    ELLINOR --- ---
    VERONIKA22: muzu se prosim zeptat, na jake mape to hledas? dekuju.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: nj, nevím jak kde, ale na té sociálce už taky nesedí úplné dyliny. Dá se s nimi jednat.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: No prostě musíš nahlásit, že tvé dítě vyučuješ doma. Aby jsi fakt popotahovaná nebyla.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: dle mapy naštěstí bydlím v okrese kde máme 3 takové školy a díky bohu vím, že alespoň 1 je nějak státem uznaná, a tak děti nemusejí být nahlášeni jako: vyučován doma.
    Možná kdybych se u někoho lépe informovala jak to přezkušování ve státní škole probíhá, tak bych se toho bála o něco míň.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: Tomu ale já nevěřím.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: ale cituji z článku: Znamená to, že pokud by si například zde v ČR někdo otevřel takovou školu, stát by ji jako školu neuznal, což by vedlo k tomu, že studentům by takové studium nebylo uznáno jako povinná školní docházka a jejich rodiče by měli problémy se sociálkou jako ti, kdož se o své děti nestarají.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: to je normálně díra na našem trhu. Minimálně ve větších městech by zájem určitě byl. -)
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: velké díky za odkaz.

    Ráda bych se vložila úryvek z níže uvedeného odkazu:

    Leč Hanna a Daniel Greenbergovi byli jiného názoru. V roce 1968 se rozhodli právě takovou školu založit. Školu Sudbury Valley, ve které nejsou vyučovací hodiny, nevyučují se žádné předměty, nikdo studenty k ničemu nenutí, neznámkuje je, nijak jinak nehodnotí; je jim jen ponechán prostor, aby si dělali, co chtějí. Nejsou tam žádné třídy, děti nejsou věkově segregované, jsou všechny pohromadě, od čtyřletých až po devatenáctileté. Rozhodování (včetně toho, kterým učitelům bude a nebude prodloužena smlouva) je řešeno hlasováním, ve kterém jsou hlasy všech (čtyřletých, devatenáctiletých i učitelů) rovnocenné.
    Výsledky? Excelentní. Škola v Sudbury Valley za skoro padesát let své existence vychovala stovky úspěšných absolventů, kteří se jsou mimo jiné – kupodivu – schopni zařadit do státního školství: osmdesát procent z nich získalo vysokoškolský diplom.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Svobodné školství - SvobodaUčení.cz
    http://www.svobodauceni.cz/clanek/svobodne-skolstvi
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    a tady jeji rozbor jak s batoletem a problematickym chovanim
    Dealing with Difficult Toddler Behavior II |
    http://nduoma.com/2014/11/27/dealing-with-difficult-toddler-behavior-ii/
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    montessori pro mimina

    tato pani fakt podrobne po mesicich rozepisuje co jak resila a ma systematicky pristup
    | Laying the Foundation for a Good Life… through Education from Birth
    http://nduoma.com
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    YMLADRIS: pravda doma to tak zařízené jakštakš máme. A díky za připomenutí jak to správně má být. Ještě vymyslím nějakou variantu na ven když mají rukavice :oD
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    VERONIKA22: montessori pristup se snazi aby si decko pokud mozno utrelo nos samo.
    Vymysli jak by tu cinnost dite mohlo zvladnout, zajisti mu na to nastroje, nacvici to s nim, a podporuje ho v nezavislosti.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    Měla bych otázku jak to chodí u montessori přístupu: co má správně dítě říct, když mu teče rýma?

    (P.S. 100x vyslovená věta: teče mi rýma mě přivádí k šílenství)

    Žádám děti aby říkali: maminko utři mi nos. Přijde mi to logické - aby prostě sami vymysleli to řešení které problém vyřeší.

    Ale probírala jsem to s kamarádkou která praktikuje respektovat a zmiňovala mi, že v knize se píše, že rodič dítěti a nebo dítě rodiči má předat jen informaci a řešení má vymyslet ten druhý. Vyloženě to tam zmiňují. ( Markétko v koupelně stále ještě svítí světlo.......... vymysli řešení )

    Ale nějak intuitině mi přijde, že u montessori přístupu by se to mohlo řešit jinak - a nebo se mýlím? A to že po dětech chci vymyslet řešení je špatně?

    Předem díky za názory :o)!
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BEBERA: ok, posta.

    jinak batole kdyz AJ neni az takovy problem - mne se hodne libi www.howwemontessori.com
    je to tam tridene dle veku, fotky, inspirace. Misty depresivni pac pani ma fakt asi dost penez (nejaka australanka) :-)

    ceske blogy monte matek mi casto prijdou jako ze "nudim se na materske, koukejte jak jsem dceri usila, uhackovala, vypalila z hliny a zalaminovala skvelou pomucku na prirazovani cervene na cervenou", coz neni pro mne... ale kazdemu co jeho jest :)

    nejake hlubsi vhledy do te aplikace montessori doma nachazim u teto Katariny (ma predskolaka a miminko), ma ruzne clanky napr. jak ukladat veci, jak ji funguji tacky, ... proste nejen "koukejte na aktivitu a stastny usmev decka": http://www.montessoridoma.cz/?cat=111
    Predskolak je kluk, nevim zda blondyna (to je ta starsi?) oceni bagry a planety, ale s tim si nejak poradis kdyztak
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam