• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SVAN: "Nemyslím si že by paní učitelka na prvním stupni zš podala dítěti více informací třeba na téma žralok velrybí, který je v tuto chvíli jedno ze žádoucích témat, než já za pomoci internetu, dokumentů a knih"

    Přesně tak, plus je možno dítě doma odmalička vést k tomu, aby si bylo schopné informace, které ho zajímají, najít.
    SVAN
    SVAN --- ---
    V tuhle chvíli ovšem řeším právě ty kroužky. Takže kdyby jste někdo věděl o nějakém, nebo Vás napadá řešení, jak zapojit mladého nadšence o přírodní vědy :) více do děje, budu za ně ráda. V podstatě za jakýkoliv zájmový kroužek který se Vám bude zdát smysluplný budu ráda, že vůbec existuje.
    SVAN
    SVAN --- ---
    A tím se samozřejmě dostáváme k tomu, že přestože je to domácí vzdělávání stejně je to pořát pod diktátem toho co se musí za dané období naučit a né že se to naučí až k tomu dospěje a to se u nás ještě nedá. Ale čas příjde
    Každopádně ještě k těm dostatečným informacím.
    Nemyslím si že by paní učitelka na prvním stupni zš podala dítěti více informací třeba na téma žralok velrybí, který je v tuto chvíli jedno ze žádoucích témat, než já za pomoci internetu, dokumentů a knih, pokud se ale Denis rozhodne být jaderný fyzik, tak mu samozřejmě budu hledat vhodného průvodce který to zvládne lépe než já :))
    SVAN
    SVAN --- ---
    S tou motivací, Denis je teď ve fázi kdy nechápe ne proč dělat kličky a vlaštovky, ale proč vůbec psát :))))
    SVAN
    SVAN --- ---
    Comenia script jedeme a nikdo mě na školení nezval :))
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    KAI: Jj, v současné době mají jednotlivé školy velkou svobodu v tom, jak "přezkušování" pojmou. (Ovšem vůbec bych se nedivil, kdyby tomu ten socan, co teď bude ministr školství, rychle učinil přítrž. (Měl v plánu zakázat homeschooling na druhém stupni, snad to ale neprosadil v diskusích s koaličním partnery, aspoň se o tom poslední dobou afaik nemluvilo.))
    KAI
    KAI --- ---
    CICHLASOMA: wow! no tak to je bozi.
    ja prave zminku o te portfoliove metode nekde cetla, ale ted me zmatl popis pisemneho zkouseni, co popisovala matka v tom rozhovoru postovanym tady.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    KAI: " jinak ja bych zrusila i to blby pulrocni prezkusovani, nejde se z toho nejak vyvliknout a provozovat uplny unschooling? ;)"

    Některé školy jsou vůči unschoolingu velmi vstřícné, přezkušování tzv. "portfoliovou metodou", jak tomu říkají, dítě prostě jen jednou za půl roku přinese ukázat a okomentuje nějaký věci, co udělalo (napsalo, namalovalo, vyrobilo, vymyslelo, whatever). Viz třeba v nasacanovaném článku na téhle stránce dole: http://www.sneni-a-duse.cz/unschooling.html
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    KAI: no, u učitelů se jako podmínka nutná, nikoli však postačující, požaduje školení v metodice výuky CS... ale domoškolní rodiš nemá školení ani v metodice kličkového písma, a taky ho učí. čili čorti znajut...
    KAI
    KAI --- ---
    BALAENA: eh, to jsem nevedela, ze je to tak slozity, jen vim, ze od jiste doby uz neni psaci pismo pro skoly povinny. par let jsem zila a pracovala ve skolach v UK, ted delam v mezinarodni skole v CR, kde taky decka ucime jen tiskaci a to bez problemu zvladaji i 4lety. kdyz ucis doma, nemuzes si vybrat ucit jen Comenia script?

    jinak ja bych zrusila i to blby pulrocni prezkusovani, nejde se z toho nejak vyvliknout a provozovat uplny unschooling? ;)
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    KAI: no jo, to je ale konkrétním učitelem, co známkuje a co ne...
    já bych taky daleko radši viděla Comenia script, ale legálně ho učit je složitější, je to vázaný na proškolení učitele (bez něj to ten učitel učit nesmí) a hlavně na autorská práva k písmu, potažmo na ceny pomůcek
    KAI
    KAI --- ---
    BALAENA: vlastovky s celym psacim pismem bych preskocila a zrusila, desny tyrani tenhleten krasopis. chodim ucit anglictinu jednoho prvnacka a videla jsem jeho pisanku, vsecky ty cervene preskrkany pismenka, ktery nemaji ten presne danej sklon, odstup, uhel...jedna dvojka za druhou hned od zari...teror.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    SVAN: u našeho exempláře dítěte dost pomáhá, když vidí, k čemu mu to bude dobrý. Na začátku psaní nesnášel všechny ty šnečky, osmičky, hůlčičky a vlaštovky, dokud jim (přiznávám, že na můj popud) pančelka nerozebrala písmena psací abecedy právě na všechny ty hůlčičky. pak už věděl " vlaštovku trénuju, protože je to klička od k" a snášel to daleko líp než vlaštovku bez určení smyslu
    KAI
    KAI --- ---
    CICHLASOMA: "Jedna ze zásad, které jsem si na začátku našeho způsobu vzdělávání definovala, je ta, že se snažím, aby dcera každý den nějakou dobu trávila mimo domov, s někým jiným než se mnou. Jedná se o zájmové kroužky, návštěvy u kamarádů a jedno odpoledne v týdnu máme zavedené pro hromadnější návštěvu kamarádů naopak u nás."

    to se mi libi :)
    SVAN
    SVAN --- ---
    BALAENA: Chápu naprosto co tím myslíš a v podstatě to denně řeším! do jaké míry Denise učit že něco se musí a do jaké míry, že je to na jeho rozhodnutí.
    V klasické škole se opravdu příliš rozhodovat nemůžeš, jedeš podle diktátu a pak sedíš u piva s člověkem co ti vypráví o tom že ho jeho život nebaví protože dělá co nechce, ale vlastně se tomu neumí postavit, dyt to přeci musim, musim chodit do práce, musim platit atd .... ale to je přesně to co se jenom naučil, že musel a nemohl odporovat.
    Na druhou stranu je jasné že neustoupím Denisovi protože mu to nejde a nechce to dělat. Prostě jde pouze o správnou míru kdy to smysl má a myslím že je to podstatné hlavně v momentě když nechce něco dělat právě proto, že mu to nejde! v takovou chvíli neustoupím, aby pochopil a naučil se, že se přes to musí dostat a pak má radost že už mu to šlape.
    Ale ve chvíli kdy zrovna nemá náladu a chuť na psaní a radši chce dělat matiku, tak prostě jdeme počítat a to je podle mě v pořádku a právě to pochopení svobodné volby.
    Stejně jako ten člověk u piva, že může z práce která ho nebaví odejít a najít si jinou!
    KACHNIK
    KACHNIK --- ---
    SVAN: Nevím jestli osvícená, ale má červený chemlonový háro a vypadá sympaticky. Jo a třicetihlavý stádo by byl jeden z důvodů, který by nás k tomu donutil. Druhej by byl život na samotě jako http://conovehonakopci.cz/ , to je mmch první zdroj a konkrétní případ odkud jsem o týhle možnosti a různejch peripetií s tím spojených četla a taky dojíždějí do Prahy na zk. Pak v Líným rodiči, kde mě zaujalo, že v Británii se rodiče s dětma doma vzdělávanýma pravidelně setkávají, tak jsem zvědavá jestli to tu taky funguje. Jinak jediná konkrétní osoba o které vím, je https://www.facebook.com/katerina.wildova?fref=ts (vklidu jí napiš jestli jsi na fb, informace sdílí ráda :)), jen přes zimu není v čr a nevím jestli to nemá jenom částečně.
    Tak hodně štěstí a pevný nervy. Já vás budu sledovat, pořád je to téma co mě zajímá :).
    SKAFF
    SKAFF --- ---
    docela dobry clanek

    Několik poznámek k domácímu vzdělávání
    http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013121601
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    BALAENA: Máš pocit, že na Tebe někdo útočí?

    Možná opravdu preferuješ životní styl s větší mírou "disciplíny" a podřizování se než já, to je v pořádku, obojjí může fungovat, jak řečeno.

    (Ale kdyby šlo o pro a proti domácímu vzdělávání, tenhle klub má prostě v záhlaví, že to sem nepatří.)
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    BALAENA: Já mám dojem, že paní domácí jasně napsala, že tu nemá jít o "pro a proti", ale o "JAK, když už jsem se rozhold(a)"
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    CICHLASOMA: Zalezi na pani domaci, jaky ten klub bude. Bud se tu bude rozumne diskutovat a nebude se utocit ani na jednu stranu, nebo to dopadne jako v klubech o ockovani, kde nejde o "pro a proti", nybrz tam realne hrozi ukamenovani, pokud clovek prizna, ze diteti tu tetanovku nechal pichnout
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam