• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    Připravila Vás škola na život?

    Diskuze není o tom řešit jestli doma učit a nebo ne,
    ale jak to dělat správně
    a taky všechno kolem, co se dá k domácímu vzdělávání přibrat,
    aby to ve výsledku stálo za to
    rozbalit záhlaví
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: (Teda zajímavý mi v tom článku přijdou různý informace, ideu, že by bylo třeba zpřísňovat podmínky DV v zájmu boje proti týrání dětí, považuju za úchylnou.)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    Docela zajímavej článek: http://w.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=458

    Kdyby ona novela umožňující DV na 2. stupni byla přijata, byla by samozřejmě ještě otázka, jak přísně by různé školy posuzovaly, zda je žádost o ně "dostatečně odůvodněná". Jenže ona - pokud dobře koukám - přijata nebyla - http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-561/info .

    Pozoruhodné ale je, že § 41, který individuální vzdělávání řeší, je na 1. stupeň výslovně neomezuje - http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-561
    SVAN
    SVAN --- ---
    CICHLASOMA: jaguár pobavil :)

    ANNNA: Tak chodíme za těmi, se kterými se máme rádi :)) známe.
    Samozřejmě po té, co se s jejich dětmi vrátí ze školek, škol a prací.
    Ale samozřejmě kdyby o to hodně Denis stál, se vídat s někým cizím a jeho rodiče byli pitomci, dala bych to pro něj v rámci výcviku beznaděje, že nemáš úniku a musíš :))
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    ALDEMIK: "Jestli jde české školství celostátně dolů (jde-li) díky tomu, že pár lidí vzdělává druhostupňáky doma, byť je to až na pátém místě, tak to jsem z toho vážně jelen."

    Ano, taky jsem přesvědčenej, že tu ČSSD nejde o těch pár dětí, které se na druhém stupni učí doma (mimochodem s dobrými výsledky, pokud vím), ale o obranu ideologie zhruba v tomhle duchu: http://www.kscm.cz/nazory-a-polemika/73740/prestane-byt-skola-zaklad-zivota?previev=archiv
    ANNNA
    ANNNA --- ---
    CICHLASOMA: To s tím jaguárem si musím zapamatovat!

    Teď jen doufat, že i s rodiči bude řeč, aby se vyřešila i socializace matky ;)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    ANNNA: No já si taky myslim, že v nějakých 8 letech už může dítě s kamarádem(-y) prostě sami vyrazit do lesa či jiného okolí, a to oni se zabaví... Pozoruju, jak dnes mnohé děti musí mít pořád někoho dospělého u prdele ještě ve 12 a kroutím nad tím hlavou...

    (Chápu teda, že v některých městských čtvrtích je to okolí domu málo přívětivé, to je pak dost blbý. Si vždycky vzpomínám na výrok S. Komárka, že odchovávat lidské mládě v některejch prostředích, kde se tak dnes děje, je zhruba stejně vhodné a stejně energeticky náročné jako odchovávat v menším panelákovém bytě jaguára.)
    SVAN
    SVAN --- ---
    EDERA: Proč by se měli komentovat něčí hrubky?
    To že byl okomentován Honzik, se trefilo vtipně do jeho výkřiku, který tady už nemá co dělat, to jsme si všichni vysvětlili o co nám jde.
    Ale jinak si tu každý může psát jak umí, pokud je to k tématu a bez šikany :))))
    SVAN
    SVAN --- ---
    ANNNA: U nás tedy návštěvy probíhají velmi často a dohled není takřka žádný :) Dospělí se schovají do kouta kde je klid a můžou všechno probrat a děti mají k dispozici zbytek bytu :))
    Nebo jsem u nás doma nastartovala pravidelné úterní malování, kdy mi všichni přivedou své děti, já jim připravím pomůcky a pak je nechám svobodně si tvořit a dělám si svoje bokem.
    Po malování se opět změní Denisův pokoj na cestu do fantazie a já jim do toho nijak nezasahuji, až na závěr když jim jen připomenu ať to po sobě dají trochu dohromady.
    Stejně tak když vyrážíme ven, na výlety a tak lítají si kolem nás tak jak oni chtějí a to že jdou půlku cesty potokem je jejich věc.

    Ale každopádně dobrý turistický oddíl, je zlato s tím souhlasím :)
    Sama jsem jedním takovým prošla celý dětství a myslím, že mě zachránil :))
    ANNNA
    ANNNA --- ---
    Ale abych to trošku vrátila k tématu klubu, jak řešíte nestrukturovanou socializaci u dětí v DV? Kroužky jako takové asi nefungujou úplně (nejsou tam přestávky :) ), návštěvy u někoho doma z reality sousedství vidím spíš jako nárazové akce, než že by děti pravidelně dováděly bez dohledu dospělých.

    Napadá mě ten skaut - časté schůzky, jen částečně strukturované, včetně častých výletů a výprav i přes noc, případně společenství v církvi - naštěstí to tu docela žije a dětí je dost. Starší děti se pokud vím vidí třeba 3x týdně...

    Nějaký model osvědčený praxí?
    EDERA
    EDERA --- ---
    MAR_TINA: Tak nepopírám, že to mělo kouzlo nechtěného.:-)
    ANNNA
    ANNNA --- ---
    EDERA: Taky si myslím, že dítě na začátku prvního stupně není připravené se s tím vyrovnat. Škola je pro něj VĚČNOST, není v jeho moci na situaci cokoliv změnit (kdybych měla práci plnou blbců, se kterými prostě nevyjdu, tak pěkně každý večer posílám CVčka) a je v citlivém věku, kdy vrstevníci hrají větší a větší roli.

    Samozřejmě je spousta škol, kde se to sejde dobře namíchané a podobně naladěné děti se sejdou a s tím zbytkem holt budou koexistovat...
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    EDERA: Protože mi to právě v tomto kontextu přišlo vtipný. Psaní hrubek má spousty příčin, ale tady se to sešlo :)
    EDERA
    EDERA --- ---
    MAR_TINA: OT - proč se komentují hrubky odpůrce domácího vzdělávání, zatímco hrubky zastánců opakovaně procházejí bez poznámky? Mně to přijde hrozně nefér.:-)
    SVAN
    SVAN --- ---
    EDERA: Ale jak se naučíš v 6ti letech si s tím poradit jinak než že rezignuješ, nebo ti to sundá sebevědomí a nebo tě to donutí se začít ve třídě mlátit s tím pitomcem :))
    S něčím takovým je přeci lepší se potkat později, když si na to dostatečně připravený a pak tě to nemůže rozhodit a jestliže tě to rozhazuje tak to pak nemusí mít souvislosti se školou, které tady teď přikládáme až neskutečnou moc, ale taky záleží co se odehrává doma.
    Takže ti jedinci o kterých píšeš to, že se s tím neumí popasovat může pocházet z jiných zdrojů, třeba už doma jim někdo předvedl jak se s tím nedokáže popasovat a nebo naopak měli doma někoho kdo jim předváděl takového blbce a to se pak nesmíříš ani jako malý ani jako velký, to už se pak musíš smířit v sobě :))
    EDERA
    EDERA --- ---
    CICHLASOMA: Jenže se tomu nevyhneš, takže je lepší, když se naučíš, jak si s tím poradit, neź být frustrovaný z toho, že Ti to ti blbci kolem dělají naschvál. Což je pocit, který opakovaně zaznamenávám u lidí, kteří neprošli normální školou.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: Samozřejmě v praxi ovšem jsou naše zkušenosti pochroumané, aby jsme byli zkušenými partnery :)) takže lecos uděláme špatně a ty úžasné semínka podle toho hezky rostou až se dostáváš do situací, kdy proti sobě máš své vlastní zrcadlo, jen v malinké formě, ale sílu má jak bejk :)))
    a pak je samozřejmě nutné hledat cesty jak pečovat lépe a co se semínkem nedělat a úplně tak samosebou to není, páč jsou to přeci jenom naše otisky do světa a nikdo z nás se k té čisté dokonalosti zdaleka tak neblíží.
    KAI
    KAI --- ---
    Učit není třeba, stačí jen s dětmi být, říká ředitelka Málková | Věda | www.lidovky.cz
    http://www.lidovky.cz/...etmi-byt-rika-reditelka-malkova-p40-/veda.aspx?c=A100915_215821_ln_veda_kim

    "Já mám totiž teorii, že dítě je tak trochu jako semínko. Tomu nemusíte říkat, kdy a jak má začít klíčit, kterým směrem pustit kořeny. Ono to ví. Stačí dát mu světlo a občas je zalít. Dítě má v sobě taky zakódované, jak se má vyvíjet. Stačí mu být zkušenějším, laskavým partnerem a sem tam ho nasměrovat nebo korigovat." :)
    SVAN
    SVAN --- ---
    CHARON: Jde o pohyb a komunikaci ve formální uzavřený sociální skupině - co je na tom přirozeného, v životě nic takového kromě školy neexistuje!!! i v té práci máš různě odlišnou věkovou skupinu a nikdo z nás po něčem takovém netouží a cíleně se tomu vyhýbá včetně tebe! Tak k čemu ti to je?? Honzo jsi študovaný člověk, tak se koukni na nějaký dokument kde ti to krásně vysvětlí a pak se můžeme bavit o tom jak to dělat líp ju.
    SVAN
    SVAN --- ---
    CICHLASOMA: No tak to už taky nechápu Proč a na co :)
    SVAN
    SVAN --- ---
    CHARON: Jasný Honziku, ale všude kde se to tady dá napsat máš napsaný, že tohle všechno známe a víme a všichni co tady jsme, už jsme si něco někde přečetli, zkoukli a tak nám neříkáš nic co bychom nevěděli.
    Ale taky díky informacím, které jsme si získali, už taky víme, že to tak úplně není, ale nepíšeme si tady proto, aby sem jednou za čas někdo vlezl a napsal sem zase nějaký svůj osobní dojem proč to nedělat, chápeš, o to tady v té diskusi nejde a nikoho to nebaví zase znova někomu kdo si o tom nic nepřečetl vysvětlovat něco....
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SVAN: (No nechci mluvit za Ederu, ale já jsem to pochopil tak, že nemluví obecně o beznaději z dělání něčeho otravného, ale speciálně o beznaději z nutnosti dlouhodobého soužití s lidmi, kteří jsou hloupí, a možná navíc zlí a já nevím co ještě. A taky myslim, že je cennější naučit se, jak se něčemu takovému vyhýbat než jak to snášet.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam