• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    SVAN
    SVAN --- ---
    KACHNIK: Haleluja!!! :D
    KACHNIK
    KACHNIK --- ---
    SVAN: Od září začínáme ofiko první třídu doma. Takže pokud jsi tu jediná, tak ne nadlouho :).
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    Svobodné vzdělávání? Neztrácejme naději, jsme na dobré cestě | Laissez Faire
    http://www.nechtenasbyt.cz/svobodne-vzdelavani-neztracejme-nadeji-jsme-na-dobre-ceste/
    SVAN
    SVAN --- ---
    LOJA: na televizi nekoukáme, ale u táty běží, takže můj syn zná obě možnosti, filmy si pouštíme s radostí a internet používáme hlavně kvůli muzice a klipům a když hledáme informace, tak ho taky využijeme. Ale pak taky zmizíme z města a na internet úplně zapomeneme. Myslím, že všechno tak zdravým rozumem. Tablety a spol. jsem teda zatím úspěšně do rodiny nepřijala a dokud to nebude mít opravdu důvod, zatím o žádném nevím, tak ani nepřijmu.
    SVAN
    SVAN --- ---
    LOJA: Ahoj Jani, je to celkem jednoduché, pokud se od začátku této diskuse nic nezměnilo, tak doma učím jen já a všechny sociální sítě, kromě této, jsem opustila :)
    LOJA
    LOJA --- ---
    Dobrý den, drazí rodiče.

    Jsem studentka Masarykovy univerzity a zajímám se o domácí vzdělávání, a to konkrétně o to, co znamenají pro domškoláky a jejich rodiny elektronická média a sociální sítě. Prosím Vás tímto o krátkodobou spolupráci a možnost rozhovoru, který může probíhat elektronicky zde na diskuzi, na facebooku, e-mailem nebo na živo někde u kávy. Zajímají mě právě Vaše postřehy a poznámky, které se týkají virtuálních komunit rodičů domškoláků v návaznosti na moje dosavadní zjištění. Ráda bych na dané téma napsala krátký článek. Tímto Vás zvu, abyste se skrze své příspěvky do diskuse stali jeho spolutvůrci.

    V případě, že Vás moje práce zaujala a budete ochotní mi věnovat pár minut Vašeho času, nebo Vás budou zajímat bližší informace, neváhejte mne kontaktovat:

    Facebook: Jana Logrová nebo e-mail: jana.logrova@gmail.com 

    Děkuji za Váš čas a budu se těšit na Vaše postřehy.
    SVAN
    SVAN --- ---
    A díky tomuhle pánovi ta matika baví i mě :D
    Jeho pracovní listy a příručka pro učitele jsou pro mě, které matiku ve škole tak znechutili, zábavné hraní.

    http://video.aktualne.cz/...ky-ji-nemusi-umet-rika-pedagog-hejny/r~4cc918f4a89911e4a10c0025900fea04/
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN
    SVAN --- ---
    KOC256: Pokud bude mít to dítě pocit, že mu to k něčemu je, tak zvládne i pro něj podivný řád a pokud ne, tak je dobře, že má možnost říct, že mu škola nevyhovuje.
    Spíš tam je problém s tou kvalitou výuky si myslím. V tom pak trochu naráží, s očekáváním.


    KOC256
    KOC256 --- ---
    INUSHKA: No skolni kolektiv je skolni kolektiv. Nemyslim si ze vsechno co se tam dela je pro zivot dulezite. Spise polemizuji aniz bych neco konkretniho mel na jazyku. Porad to je doma... A ten rad je silne uvolneny... ...na druhou stranu to uvolneni se deje i ve skolach...
    SVAN
    SVAN --- ---
    SVAN
    SVAN --- ---
    KOC256: no to jsme zase u otázky co máš na mysli "běžným životem"
    To že ho bude odmítat je důvod proč to dělám :)
    Nevím s čím by tam měl mít problém, jak jsem psala kousek dole, i doma zažívá co to znamená učit se i když mu to zrovna nepřipadá zábavné a něco překousnout. V kolektivu je, kroužky, hřiště, děti kolem i děti z chalupy a prostor pro jejich toulky bez dospělých.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    KOC256: Zeptám se asi trochu provokativně (záměrně) - střední škola je "běžný život"? Co přesně ten "běžný život" znamená?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SVAN: Zmínila si kroužky... ale to stačí k tomu aby dítě bylo adaptováno do běžného života? Nebude mít později problém třeba na střední škole?
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: :) no to s těmi více dětmi, je vždycky takový záchvat, když to všechno šlape jak má :)
    Ale vzhledem k tomu, že jsem na to sama, je jedno doma až až.
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: husty :D gratuluju, mamo z pohadek! :)) to je moc hezke s tim pruvodcovanim.
    jj, to pribrat k tomu dalsi deti a mit takovou domaci mensi skolicku pro partu deti me taky napadlo :)
    dekuji za odpoved :)
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: :D jasně, že občas hrabe, ale za ty výhody to stojí.
    Ráno vstáváme v 9, uděláme si snídani, pak si čteme, počítáme, píšeme, když je teplo tak na balkoně a nebo na chatě a pak po obědě pádíme do lesa, nebo do města na kroužky.
    Všude chodíš pěšky, páč nikam nepospícháš a při čekání, až se Denis vyřádí, si sedneš do kavárny a nebo si čteš někde knížku :D
    Zdravý to je pokud jsi schopná vedle něj vyrůst a stát se jeho průvodcem a né vychovatelem.
    Když ho vychovávám tak jsme v ..... a to pak samozřejmě stojí za ...... a říkám si, jak by mi bylo, v nějaké útulné kanceláři :)
    Ale pak se proberu a začnu se snažit.
    Funguje to pak tak, že si dovedu představit, mít dětí plnou kupu a učit je doma všechny :D
    A další věc je samozřejmě, že fungují babičky, dědové a táta si ho často bere na prodloužený víkend, takže je můj osobní čas celkem vykrytý.
    Jednou větou:
    Když jsi otevřená se probrat, tak ti to dítě doma, dá takovou školu, že máš šanci stát se skvělou mámou :) takovou tou z pohádek, jak každému ukápne slza a chtěl by se k ní na víkend schovat :D
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: hele a nehrabe ti obcas z toho byt non stop tolik let se svym jednim ditetem? :D Tohle si, uprimne, i kdybych nekdy mela tu moznosti s ditetem zustat doma a nemuset chodit do prace, nedokazu uplne predstavit. Jak moc je to pro ten vztah zdravy, byt porad spolu.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: Chci dokud to bude mít smysl, jakmile uvidím, že to chce nabrat třeba jiný směr, tak to uděláme klidně i jinak.
    Ovšem zatím se jiný směr ani lehce neukázal :)
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: jj, to zni rozumne, si tu hranici pohlidat. chces home schoolovat cely prvni stupen vlastne?
    SVAN
    SVAN --- ---
    SVAN: "potřeba to znát" naráží tu na sebe víra v to, že si dítě najde to co potřebuje znát v momentě kdy to potřebuje, s požadavky systému, školy a přezkoušení.
    To je samozřejmě to co svazuje mě jako rodiče a pak je tu i otázka toho co už ze zkušenosti člověk ví, že je dobré znát a pokud zrovna se to nedaří předat zábavnou formou, dojde i na tu nezábavnou, ale pořád věřím, že to není na škodu.
    Minimálně také pro to překročení nezábavných začátků, než se začne dařit a to je znát i na ostatních aktivitách - akrobacie atd.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: Souhlas. Ač neustále hledám tu hranici, protože né vždy se podaří věnovat se učení, tak zábavně jak by to mělo být, věřím, že situace, kdy se Denis neučí všechno jenom dobrovolně a s radostí, ale proto, že je potřeba to znát, mu v budoucnu budou dobré, alespoň k tomu, že bude schopen překousnout (v rámci zdravého rozumu samozřejmě) i situace v práci a ve škole, které by jinak okamžitě odpískal, vzdal, odešel :) Ta hranice je hodně tenká a nad tímhle se asi nejvíc doma při učení pozastavuji.
    KAI
    KAI --- ---
    Co vás v alternativní škole nenaučí | Vzdělání - RESPEKT.CZ
    http://respekt.ihned.cz/vzdelani/c1-63742370-co-vas-v-alternativni-skole-nenauci
    SVAN
    SVAN --- ---
    DOKKTOR: já z toho současného vývoje tak nějak vyciťuji směřování do ......
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    SVAN: no taky su zvědavý, kam se to v té budoucí pětiletce posune. to už mě to i to bude víc zajímat ;) z toho současného vývoje tak nejak vyciťuju směřování k americkému typu - všichni dohromady a naučte se spolu kooperovat.
    SVAN
    SVAN --- ---
    DOKKTOR: Ano, o tom se mluví hodně, ale v reálu ... mám kolem sebe oba případy talentované dítě i dítě které potřebuje opravdu pomoct a zatím, to talentované dítě jeho máma, která nikdy pro domácí vzdělávání nebyla, prostě z té školy sebrala a učí ho doma, nic jiného jí nezbylo :D
    Bavím se samozřejmě o prvním stupni, dál moje osobní rodičovské zkušenosti ještě nesahají :)
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    SVAN: ad individuální plán - zrovna včera sem chytl v nejakém zpravodajském okénku na čt24 reportáž o tom, jak mšmt buduje koncepci individuálního přístupu pro talentované děti, a jako že je to velká priorita ;) (samozřejmě hlavně technické obory ;)
    mmj tady o tom taky píšou http://www.msmt.cz/ministerstvo/strategie-vzdelavaci-politiky-2020
    tady je ta repka
    Události — iVysílání — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/...8-udalosti/215411000100325/obsah/389996-rozvijeni-prirozeneho-talentu
    SVAN
    SVAN --- ---
    Tohle, ale funguje. Například na Havlíčkové náměstí, už takhle, s dětmi, které to opravdu potřebují, pracují, ale diktovat to všem. je opravdu zase úlet.
    Já jsem teda vděčná za to, že si Denis mohl ve školce kdykoliv říct, že dneska tam jít nechce a vyrazili jsme někam z města na výlet a to měl ještě zlatou školku, kde je opravdu neobtěžovali s ničím jiným, než s hraním a tvořením. Jsem vděčná za to i teď ve druhé třídě co je doma, že má maximální prostor být dítětem a toho žáka má jako vedlejšák a i tak mu to jde skvěle.
    Jaké učební pomůcky v pěti letech? V pěti letech mají být pro dítě učební pomůcky, les, stromy, zvířata, parky, hry, ostatní děti, dospělý a svět kolem.
    Jsou tady mnohem větší problémy třeba s individuálním plánem pro děti ať nadané nebo naopak, které ve školách nefungují a místo toho se zase vymyslí nějaký bič na všechny :)
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    KATIA: jo, jak říkám, individuální práce s rodina ze zkušeností funguje, ale je to náročný a kapacity nejsou (a to "kdyby" je imho strašně daleko a nereálný) a pro systém je asi jednodušší něco nařidit plošně. To nehodnotím, jen konstatuju.
    KATIA
    KATIA --- ---
    ALDEMIK: v předškolním věku pokud vím chodí cca 90% dětí. ty důvody proč nechodí podle mě asi nikdo moc nesleduje, ale řekla bych, že jich bude xy - od prostého "není to důležité", je to daleko, nemáme peníze po preferujeme mít děti v rodině, jak dlouho to jen jde atp.

    SEBIEN: myslím, že tam píšou, že by to bylo provázené dotacemi na navýšení kapacit (že je to nějak nenapadlo dříve nechávám stranou). IMHO by spíš měli řešit, ať jsou dostupné školky od dvou, pro ty, co to chtějí/potřebují. a ať se pak pracuje s individuálníma rodinama - třeba člověk v tísni se hodně teď zaměřuje na vzdělávání ve vyloučených rodinách a místo dalšího rozvoje teď řeší, aby vůbec s ohledem na legislativní změny, mohli fungovat... kdyby se dotace nasměřovali tam, kde se už snaží pracovat s celou rodinou, tak by to myslím mělo větší smysl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam