• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    * * *

    V místnosti plné břichomluvců
    držíme každý svůj vlastní rytmus

    pak hlasitě zívnou bílé dveře
    a přeruší větu v polovině
    čekárny
    WHISPERMOONLITE
    WHISPERMOONLITE --- ---
    NATASHA:

    (ještě k Wagonu, jak jsem avizoval jinde).

    Vidím, že roční době podlehl i výběr autorských typů - jeden introvertně zahloubanější než druhý :))) - Jareš ani maeror nejsou špatní. - prvnímu bych akorát místy vyškrtal zlonávykové vycpávky jako "všech", "jenom", "už" - neříkám, že to jsou nepoužitelná slova, ale v úsporném stylu jsou víc na očích.

    z druhého mám pocit, že se zpřesňuje, jeho obrazy nabývají ostřejších rysů, a básně jako celek kovadlinovějších těžišť. - že v jeho introspekcích jakoby o víc jde. - a taky se mi zdá, ve srovnání s Jarešem, že o poznání méně podléhá svodům ustálených obrazových gest. -

    POIROT
    POIROT --- ---
    U stropu visí
    tuberáckej chrchel
    Přitahuje voči
    jak nahá dámská prdel
    Je to všechno dokola
    Patřila nám stodola.
    WHISPERMOONLITE
    WHISPERMOONLITE --- ---
    NEMESIS: Ad "Otevření hranic". - moc se mi líbilo (asi 3x jsem četl "dva kameny", než jsem si všiml, jaké slovo je tam doopravdy :D)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NEMESIS: Moc by se mi líbila, nebýt těch proleženin, které básni v mém vnímání dodávají rozměr pitevní zprávy... ;)
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    NEMESIS: překlep v čem? dal jsem si do googlu dekubity a ta báseň pro mě získala zcela nový rozměr :)
    NEMESIS
    NEMESIS --- ---
    JEZINKA: Omlouvám se, byl tam překlep...
    NEMESIS
    NEMESIS --- ---
    Odchod z Berezniku

    Ztracený domov
    skřípe pod kopyty
    tažných Tvorů
    - trochu saně, trochu sáně, trochu prasata

    Jak hluboké máš dekubity
    ze všech svých jinde

    jen cesta

    a noc
    je roztátá.
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    TOMASZ: u tohohle se mi líbí hlavně poslední dva odstavce. klidně by mohly zůstat samy jako samostatná báseň a byly by daleko působivější než celek

    A léto cello.
    A noty budou
    jenom černé.

    Pro všechny pravověrné
    muzikanty ve fraku
    nastala zima
    plná věšáků.
    NEMESIS
    NEMESIS --- ---


    Otevření hranic

    A
    Nic.

    Stále ty přechody
    A zimní spaní

    Holky
    Stehna jako dva kmeny
    Utopený
    v lesních tůních

    jen kožíšky jim vyčnívají

    ve vývratech
    schovaly ti další zboží

    únor přišel - do krajiny
    Mráz zakrojil se do podkoží

    nadechnul ses
    - obraz ožil
    A
    Nic

    jen ty tajný přechody
    otevřených hranic
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Ano, s tou dlouhou větou ve druhé a třetí strofě jsem bojoval a nakonec to vzdal. U fléten bílých od mrazu byl původně jiný slovosled, takže to dávalo víc smyslu, ale drhlo mi to, tak jsem vsadil na čtenáře. ;)

    Dnes byl důležitější půvab. Omlouvám se. Už jsem to nestihl včas smazat... ;)

    Jsem rád, že Tě potěšila aspoň poslední strofa. K té jsem směřoval.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TOMASZ: Se zájmem pozoruju ten vývoj. Pár poznámek.

    Tady se mi to jeví neobratné (co se k čemu vztahuje):
    že vítr sbalil flétny
    tenkými prsty,
    bílé od mrazu.


    Vím, že se těšíš z obraznosti a z provazování textu rýmem, ale druhá a předposlední strofa se pro mě už stávají ornamentem. Půvab nebo pevný tvar, co je důležitější?

    Poslední strofa by naopak klidně mohla stát samostatně, sevřená, jako trefná skica.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---

    U NÁS UŽ TAKY

    Pár zbylých tónů
    a holé větve.

    Prázdné dláždění,
    mozaika odchodů
    a otisků křídel
    těch padlých k ránu,

    kdy nasněžilo do stojanů
    na noviny, co ohlásily,
    že vítr sbalil flétny
    tenkými prsty,
    bílé od mrazu.

    A léto cello.
    A noty budou
    jenom černé.

    Pro všechny pravověrné
    muzikanty ve fraku
    nastala zima
    plná věšáků.

    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: není nutné, aby řezalo. ale když je roztomilosti příliš, tak je jí příliš, a když je sama, tak je sama. mám pocit, že tady už to jde tím směrem.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SONA1: Pěkný postřeh :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MAEROR: Souhlasím s Finem, zdá se mi, že to tentokrát nedrží příliš pohromadě.


    A ještě, FINE, ad příliš obdivu k hříčkám: souhlasím, že to sklo neřeže. Ono vždy nemusí, to bychom se nakonec čtením básní záhy umučili. Ale protože zvuk tu vede až příliš, ani pro mě to není do výběru.
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: proč ne tady? tady jsem se dozvěděl, že ho tam vidíš.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FIN: NE tady a NE teď.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    SONA1: Jasně. To je osud všech proletářských básníků. I když právě jen oni si mohou dovolit hýčkat tyto utopie bez větších škod a zločinů proti lidskosti... :)
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: představ si, že bys místo těch vysvětlení zatím poznamenal několika větami, v čem ten - silný - obsah vidíš...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam