• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    ELEMENT_CEZET
    ELEMENT_CEZET --- ---
    FIN: nechci být vtipný, jen mě sere, když někdo něco zkusí, tak je odpovědí samozvancýh soudců jen posměch...

    ...po dlouhých letech jsem v sobě objevil chuť psát, a přestože poezie rozhodně není mým řemeslem, tak jsem něco zkusil...s vědomím veškeré nedokonalosti jsem to sem dal, abych slyšel kritiku, ze které se něco dozvím, která mě třeba dovede o kousek dál...místo toho jen bezduchá hloupost...

    ...to je ten důvod proč jsem svojí wogonskou báseň stáhnul...tuhle nadřazenost vážně nemám zapotřebí...

    ...btw: jsem naučil pár lidí hrát...pokud bych se choval takhle, tak ty lidi nyní muziku nenávidí...mějte se tu dobře...
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    NATASHA: Neodpustím si rýpnout... právě že to JE k ničemu ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    CELESTIUS:
    ELEMENT_CEZET:

    To je škoda, že hned po prvním nepřijetí svoje texty stahujete - pak se to tu rozpadá na sled výroků bez vazby, což není k ničemu.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TOMASZ: Ta hrana mě na tom textu rozčiluje, kruciš. Jako bys tam pro mě doplnil nějaký "těžší význam", symbol, a už je to na sílu, víš. Přitom on ten text by působil i bez toho.
    FIN
    FIN --- ---
    ELEMENT_CEZET: názor, že když na kritiku/nepřijetí svého počinu zareaguji vtipným ostrým odseknutím, tak budu vtipný, je mylný: nebudu. a taky nejsi. a dokud tomuto neporozumíš, dobře nenapíšeš. taky se měj :-)
    CELESTIUS
    CELESTIUS --- ---
    LEON_CHAMEAU: říkal jsem si prostě: "co jednou zkusit hip hop bez nadhledu?". Kdo říká, že to musí mít nadhled? Nadhled není od postmodernismu ničím jiným, než vyhýbáním se kritice. Vždycky, skrytí za jeho rameny, můžeme říct, že to, co píšeme, vlastně nemyslíme úplně vážně, a že to není nutné brát vážně, jenom proto, že je poměrně bolestivé, bereme-li něco vážně a někdo nám to strhá. Bohužel je to pak zdrojem krize víry ve věc

    tím nemyslím, že by ten můj pokus byl bůhvíjak úspěšný, ale kdyby se nezkoušelo kráčet tam, kam jiný nevkročil (v 90% do hoven), tak se nepohneme z neoklasicismu
    ELEMENT_CEZET
    ELEMENT_CEZET --- ---
    měl-li bych parafrázovat známý nápis na hajzlech:

    polibte mi prdel, voní jako růže
    nač otevírat ústa, je to stejná kůže...

    mějte se:)
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    ELEMENT_CEZET: Jo, my máme taky velikou radost, že sis zakřičel. Příště ale raději sem [ Nejhorsi poezie ve vesmiru ] Děkuji.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    Au.
    CELESTIUS
    CELESTIUS --- ---
    v tom případě se omlouvám
    LEON_CHAMEAU
    LEON_CHAMEAU --- ---
    CELESTIUS: Na to, aby to bol kvalitny hip-hop, tomu chyba nadhlad.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---

    NOČNÍ VLAK
    je most

    odněkud někam
    od někoho k někomu
    natáhneme úsměvy

    a nejistá hrana

    zazvoní ráno
    kohouti
    zvonečky proti usínání

    v jinačí zemi

    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    FIN: Pár věcí mám na Písmáku, nick Bůchví, trochu více je toho na Liter.cz pod stejným nickem, tam jsou i docela starý věci, některý už bych dneska radši ani nehodnotil, ale některý se mi pořád líbí.

    MAEROR: Viditelně se na to díváme oba trochu jinak. Jestli tomu dobře rozumím, tak pro Tebe je volný verš to, že prostě vezmu větu a tím, že ji "rozsekám" na verše v ní zdůrazním něco jiného, než bylo zdůrazněno v próze?
    Takhle já to z toho, co říkáš, chápu. Já to ale vidím trochu jinak, pro mě to nemusí být věta, stačí jakási pseudověta a nebo ani to ne, a přesto to může mít... asi pro to není slovo - rytmus, plynulost, spád... To už je pak ale taky na čtenáři, žejo.
    NATALI_E
    NATALI_E --- ---
    Děkuju moc, vždycky potřebuju třetí názor...Je to pravda, s tím posledním, jojo.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NATALI_E: souhlas s Finem. Pěkné, sevřené a ten poslední verš to úplně rozbíjí. Zní to skoro jako dyja dyja dá.
    FIN
    FIN --- ---
    NATALI_E: vůbec ne špatné, včetně myšlenky - vynecháme jak moc osobní - až na poslední řádek. ten je ne snad nepravdivý, ale "není to to ono" :-)
    NATALI_E
    NATALI_E --- ---
    Bydlím na periferii,
    vesnice Praha, říkáš tomu.
    A usmíváš se.

    Ale domů
    chodíš k jiné, bujnější ženě,
    do centra.

    Vždycky budu jenom periferie?


    (Prosím o pomoc, vidím v autorce potenciál správně nebo ne? Je to primitivní, ale něco na tom je, já nevím. A chtěla bych jí pomoci, děkuju.)
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    BUCHVI: Pro mne ale rozbití větné řady (včetně její logiky) a rozbití rytmu není totéž... Mohu nezvykle rozčlenit text do jednotlivých řádků a vypíchnout tím něco neobvyklého, jiného (přesně jak píšeš), ale i ty "nelogicky" oddělené kousky mohou přece mít svůj vnitřní rytmus, mohou plynout... alias plynulost zvuková nerovná se plynulost významová...
    FIN
    FIN --- ---
    "Pamatuj si: chlap, kterej veršuje, by měl včas přestat - nebo z toho zblbne."
    - matka Šafránková
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    MAEROR: "...zasekávající se drápky založené na něčem jiném, než je jeho rozbitý tok (tj. přirozený rytmus slov a jazyka)" To pak ale není vers libre. Ten na tomhle přeci staví: že rozbíjí přirozenost a plynulost větné řady, zdůrazňuje tím něco jiného (jiná slova) než normální věta.
    A poradit si rád nechám, to, že o tom diskutuju, neznamená, že to tak není - já o tom chci mluvit a debatovat, protože se tak dobírám k řešení, ať už je blíž k mojí straně nebo k té druhé. Bez diskusí nepřijmu cizí názor za vlastní, ale když se o tom budem bavit, časem možná dojdu k tomu, že je to pravda - a nebo taky ne, samozřejmě ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam