• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Díky moc, Natasho, že sis všimla a poskytla reflexi i uprostřed vřavy prvních výstřelů Třetí světové války. Jak neskonalá je odvaha srdnatých válečných kritiků! ;)

    Beru na vědomí, i když já to tak (tam, silně...) cítil. Všechno, co jsem tam nechal. Příště budu opatrnější.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TOMASZ: Ta hrana mě na tom textu rozčiluje, kruciš. Jako bys tam pro mě doplnil nějaký "těžší význam", symbol, a už je to na sílu, víš. Přitom on ten text by působil i bez toho.
    FIN
    FIN --- ---
    ELEMENT_CEZET: názor, že když na kritiku/nepřijetí svého počinu zareaguji vtipným ostrým odseknutím, tak budu vtipný, je mylný: nebudu. a taky nejsi. a dokud tomuto neporozumíš, dobře nenapíšeš. taky se měj :-)
    CELESTIUS
    CELESTIUS --- ---
    LEON_CHAMEAU: říkal jsem si prostě: "co jednou zkusit hip hop bez nadhledu?". Kdo říká, že to musí mít nadhled? Nadhled není od postmodernismu ničím jiným, než vyhýbáním se kritice. Vždycky, skrytí za jeho rameny, můžeme říct, že to, co píšeme, vlastně nemyslíme úplně vážně, a že to není nutné brát vážně, jenom proto, že je poměrně bolestivé, bereme-li něco vážně a někdo nám to strhá. Bohužel je to pak zdrojem krize víry ve věc

    tím nemyslím, že by ten můj pokus byl bůhvíjak úspěšný, ale kdyby se nezkoušelo kráčet tam, kam jiný nevkročil (v 90% do hoven), tak se nepohneme z neoklasicismu
    ELEMENT_CEZET
    ELEMENT_CEZET --- ---
    měl-li bych parafrázovat známý nápis na hajzlech:

    polibte mi prdel, voní jako růže
    nač otevírat ústa, je to stejná kůže...

    mějte se:)
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    ELEMENT_CEZET: Jo, my máme taky velikou radost, že sis zakřičel. Příště ale raději sem [ Nejhorsi poezie ve vesmiru ] Děkuji.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    Au.
    CELESTIUS
    CELESTIUS --- ---
    v tom případě se omlouvám
    LEON_CHAMEAU
    LEON_CHAMEAU --- ---
    CELESTIUS: Na to, aby to bol kvalitny hip-hop, tomu chyba nadhlad.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---

    NOČNÍ VLAK
    je most

    odněkud někam
    od někoho k někomu
    natáhneme úsměvy

    a nejistá hrana

    zazvoní ráno
    kohouti
    zvonečky proti usínání

    v jinačí zemi

    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    FIN: Pár věcí mám na Písmáku, nick Bůchví, trochu více je toho na Liter.cz pod stejným nickem, tam jsou i docela starý věci, některý už bych dneska radši ani nehodnotil, ale některý se mi pořád líbí.

    MAEROR: Viditelně se na to díváme oba trochu jinak. Jestli tomu dobře rozumím, tak pro Tebe je volný verš to, že prostě vezmu větu a tím, že ji "rozsekám" na verše v ní zdůrazním něco jiného, než bylo zdůrazněno v próze?
    Takhle já to z toho, co říkáš, chápu. Já to ale vidím trochu jinak, pro mě to nemusí být věta, stačí jakási pseudověta a nebo ani to ne, a přesto to může mít... asi pro to není slovo - rytmus, plynulost, spád... To už je pak ale taky na čtenáři, žejo.
    NATALI_E
    NATALI_E --- ---
    Děkuju moc, vždycky potřebuju třetí názor...Je to pravda, s tím posledním, jojo.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NATALI_E: souhlas s Finem. Pěkné, sevřené a ten poslední verš to úplně rozbíjí. Zní to skoro jako dyja dyja dá.
    FIN
    FIN --- ---
    NATALI_E: vůbec ne špatné, včetně myšlenky - vynecháme jak moc osobní - až na poslední řádek. ten je ne snad nepravdivý, ale "není to to ono" :-)
    NATALI_E
    NATALI_E --- ---
    Bydlím na periferii,
    vesnice Praha, říkáš tomu.
    A usmíváš se.

    Ale domů
    chodíš k jiné, bujnější ženě,
    do centra.

    Vždycky budu jenom periferie?


    (Prosím o pomoc, vidím v autorce potenciál správně nebo ne? Je to primitivní, ale něco na tom je, já nevím. A chtěla bych jí pomoci, děkuju.)
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    BUCHVI: Pro mne ale rozbití větné řady (včetně její logiky) a rozbití rytmu není totéž... Mohu nezvykle rozčlenit text do jednotlivých řádků a vypíchnout tím něco neobvyklého, jiného (přesně jak píšeš), ale i ty "nelogicky" oddělené kousky mohou přece mít svůj vnitřní rytmus, mohou plynout... alias plynulost zvuková nerovná se plynulost významová...
    FIN
    FIN --- ---
    "Pamatuj si: chlap, kterej veršuje, by měl včas přestat - nebo z toho zblbne."
    - matka Šafránková
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    MAEROR: "...zasekávající se drápky založené na něčem jiném, než je jeho rozbitý tok (tj. přirozený rytmus slov a jazyka)" To pak ale není vers libre. Ten na tomhle přeci staví: že rozbíjí přirozenost a plynulost větné řady, zdůrazňuje tím něco jiného (jiná slova) než normální věta.
    A poradit si rád nechám, to, že o tom diskutuju, neznamená, že to tak není - já o tom chci mluvit a debatovat, protože se tak dobírám k řešení, ať už je blíž k mojí straně nebo k té druhé. Bez diskusí nepřijmu cizí názor za vlastní, ale když se o tom budem bavit, časem možná dojdu k tomu, že je to pravda - a nebo taky ne, samozřejmě ;)
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    BUCHVI: Osobně (jak jinak, že) se budu rád prát, když mne k tomu vyprovokují / donutí / přitáhnou použité výrazy, obrazy, nahozené pentličky a jiné návnady. Pokud ale na takový text vezmeš řeznickou sekerou a naděláš z něj prvoplánově sekanou, ve které se všechny ty výše uvedené věci rozmělní, od hledání (a požitku z něj) mne to spíš odradí.
    Text přece může mít zasekávající se drápky založené na něčem jiném, než je jeho rozbitý tok (tj. přirozený rytmus slov a jazyka).

    Ale konkrétně k tvým básním: líbí se mi tím, co se za nimi skrývá; tím, co za nimi zatím tuším; tím, co z těch dalších (doufám) vybrousíš. Potenciál máš.

    A klidně si od Fina nech poradit, on to vážně myslí dobře - ku prospěchu poezie. Maximálně zjistíš, že ti to tak - zatím? - nevyhovuje... Ale byla by škoda dobře míněné připomínky protřelých autorů i čtenářů (nebo tam zatím nechám jednotné číslo? ;-) přejít jen tím, že na ně mají nárok - stejně jako ty máš logicky nárok zase na svůj názor. Je jen otázkou, zda chceš, aby tvoje básně fungovaly i pro tvé čtenáře, nebo zda se spokojíš s tím, že jim rozumíš (a dokážeš v nich číst) sám...
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    FIN: Já myslím, že mluvíme oba o tom samém, jen na to máme každý trochu jiný názor. Což samozřejmě není na škodu :)
    FIN
    FIN --- ---
    BUCHVI: k hledání drobností je třeba napřed celkového náhledu a k tomu toho potřebuji, a patrně nejen já, víc :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam