• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TOMASZ: Modří-ostří? Ne-e.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MOMENT: Myslím, že bys sem mohl těch textů klidně dát víc za sebou. Ono by se to líp ochutnalo. Já už si to dávám dohromady s tou "od sousedů", ale možná i ostatní by to zajímalo.

    Asi bych na tuto měla reakci podobnou své reakci předchozí. Líbí se mi tempo a vůbec, způsob, kterým se díváš.

    Tedy: slibná krajinomalba, ale ještě kousek, kousek. Jen malý. Doostření; možná říznutí - ve druhé strofě jsem se začala loudat, což já ráda dělám, ale tu jsem se maličko nudila, konkrétně u třetího verše; klidně bych ho přeskočila.
    MOMENT
    MOMENT --- ---

    ***

    Po-běžných loukách
    kde se člověk kotrmelcuje ze shora dolů
    zalyká se sluncem a vzdaluje se domu

    V mokrých polích
    kde z přehlednosti je stydno
    a pak za tmy kol dokola s pocitem chodí

    že pozdě je
    a sejně tu je
    a neodejde
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: to je kruté :-)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    CALIGULA: Jestli jsi mi chtěl dát Petroniovskou radu, drahý adoptivní bratranče, mohls klidně napsat rovnou: A dobře ti radím, císaři, nepiš! A hlavně: nezpívej! ;)
    FIN
    FIN --- ---
    CALIGULA: v celém "našem sporu" je vlastně jeden velice zábavný paradox: zrovna mně osobně silné a vulgární věci v poezii nevaděj. protože jsem balvan. sám jsem jich užil a svým určitým způsobem je leckdy považuji za užitečný nástroj. takže ze všech lidí teoreticky já bych zde měl mít pro takové věci zrovna pochopení (ne jediný, ale měl). nicméně v tebou prezentovaném případě nemám. tereza? železnej vibrátor? a poštěváček karbanátek? bleh. jasně, svou kvalitu to nakonec má, všechno ji totiž má - jde jen o to jakou. v tomto případě by mně muselo bejt 15 a musel bych za vrchol světa považovat masturbaci za sídlištní betonovou zídkou při čumění na kozy sousedky novákový v 1. patře, protože si zas zapomněla stáhnout žaluzie. což nepovažuji. ještě jednou to zkusím... "tereza má svátek / a poštěvák jak karbanátek..." ne, nic, sorry. jdu radši čumět na novákovou.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    Pro odlehčení jednu z folkového kotlíku:

    UNAVENÁ
    si tráva lehá
    ve vzduchu cítit
    peřinu sněhu

    na horách zima
    v zákrytu za sluncem
    chystá se proříznout
    poslední modří

    v noci si na mně
    brousila ostří

    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    CALIGULA: "kde tu všichni berete ten recept na obecnou pravdu?!" - říká se tomu společné nevědomí. Je to něco, co prostě lidský rod (tedy, většina jeho členů) sdílí. Je samozřejmě ovlivňováno (a někdy i přehlušováno) dobou, výchovou, vzděláním, ... ale základ je stejný, je to věc, která nám v tomto případě pomáhá posoudit, co je kvalitní umění a co ne. A v případě Tvého "díla" společné nevědomí (podvědomí) křičí - nekřičí nic konkrétního, jen křičí zoufalstvím a hrůzou (nadsázka). To máš jak s posloucháním Největších hitů Helenky Vondráčkové - tam taky nemusíš argumentovat a sáhodlouze vysvětlovat, proč je to špatné, protože všichni (dobře, většina, bohužel) VÍ, že je to špatné :)
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    CALIGULA: fuj spina, mazu se a uprimne lituju, ze sem v mirnym afektu z tvy "nekonformnosti" (cti demence) neco napsal, zas to tu budu chvili jen cist a bavit se - osobne ale doufam, ze to nebude dycky zabava takhle absurdni, jakkoliv cas od casu zjevy tobe podobny dokazou zpestrit diskuzi...
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    Do teďka jsem si myslel, že blba poznám na sto honů, ale Caligula mi otevřel oči. Pod tíhou toho rozlousknutí se ptám: Nerozpustíme to tu, vy kavárenští povaleči? ;)
    LEON_CHAMEAU
    LEON_CHAMEAU --- ---
    CALIGULA: Si hustokrutoprisnak!
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    GHOSTDOGG: OK. A něco "neexperimentálního" taky máš?
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    GHOSTDOGG: Asi tak, dostalo se ti kritiky od člověka, který do toho má co mluvit a myslím, že bys měl být rád, že ti někdo věnoval tolik času - id Kafka k tomuto dodává; ne že by to Fina nebavilo, že áno...;)
    Především za to rozebrání.

    Nemyslím si, že by někoho zde obtěžovalo psát svůj názor na text a debatovat nad ním, pokud je tedy zájem z druhé strany. Pokud zde někoho cokoliv obtěžuje, píše velmi stručně, či nenapíše nic.

    V čem to byl experiment? V jakých směrech?
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    GHOSTDOGG: Mě to neobtěžuje, mně to jen přijde zvláštní. A mimochodem - jestli si dobře vzpomínám, tak jsi psal: "kritiku vřele uvítám"...
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    NATASHA: Jestli bude v kuchyni něco dobrého, možná tam raději zůstaň. :-)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Ha. Jdu si pro popcorn.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    DOG: (Nechme už být ty přezdívky.) Kritik dělá co může, co umí, co je mu vlastní, aby Tě urazil poučil, poradil. ;) Pokud se netrefí (může se stát, já třeba s Finovým rozborem taky úplně nesouhlasím), nepřikládej tomu váhu, neřiď se tím. Ale pokud máš nutkání chybujícímu kritikovi vysvětlovat, že se mýlí, tak radím: raději MLČ, pokud chceš, aby se Ti ještě nějaké konstruktivní kritiky, třeba od někoho jiného, kdy dostalo.
    BTW: K mínusum: jednak mi nejdou z mobilu ani plusy, druhak mnoho lidí tady mínusy nepoužívá vůbec, neboť jsou anonymní a mají tím pádem punc socialistického udavačství.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    GHOSTDOGG: Pořád nechápu jedno: víš, že je to formálně špatný - víš, že je to velikánský téma, který tě převálcuje - víš, že je to experiment, kterej se nepovedl... proč to sem tedy dáváš?
    Lidi, copak sem vážně nemůžete dávat jen věci, o kterých si myslíte - u kterých v to aspoň doufáte - že jsou k něčemu?
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    GHOSTDOGG: Ale smí. Na kritiku se tady smí odpovědět - já jsem taky odpověděl (a taky obhajitelským tónem), a došlo na příjemnou debatu. Ono je důležité, JAK odpovíš. Jsme přece lidi. (A samozřejmě taky, jestli to vůbec má cenu, žejo :))
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    GHOSTDOGG: Jen dvě věci:
    - "Že tam není např. interpunkce před "konec snění" to možná, ale pořád je to věc autora." - Není. Buď se rozhodneš, že tam ta interpunkce nebude vůbec, a pak ji tam nesmíš dát nikam. A nebo se rozhodneš, že budeš psát s interpunkcí - a pak ji budeš psát všude. Žádná střední cesta není. Nemůžeš si stanovit vlastní pravidla jazyka, ani v poezii ne. (kredity: Ludvík Hess)
    - "...jazyk zvládnutej myslím mám, problém spíš, že ho mám zvládnutej až moc pro sebe..." Opět - to nesmíš! Píšeš česky, čeština má určitá pravidla. Ta musíš znát. Neříkám dodržovat, pozor - všichni víme, že jedním ze základních stavebních kamenů poezie je rozrušování jazyka, jeho přirozených pravidel a postupů. ALE! k tomu, abys mohl pravidla porušovat, je musíš nejdříve bezchybně znát. Teprve potom bude mít každé to narušení nějaký smysl a účel - a teprve potom bude poznat, že je to narušení záměrné, a ne z nevědomosti.

    (A. Jestliže čtenářům některé obraty nedochází (tma tmou chladná), je to prostě proto, že jsou špatné. Poté, cos mi vysvětlil, jak jsi to myslel, je mi to úplně jasné a troufám si říct, že se mi ten obrat i celkem líbí... ale když jsem četl to dílko, prostě jsem to tam neviděl a nepochopil. Ale takhle báseň nemůže fungovat. Nemůžeš ji vysvětlovat. Kdyby tam bylo třeba jen "noc tmou chladná", bylo by to podle mě hned jasnější, a to jen jeden příklad za všechny.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam