• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    on
    umí mluvit s mrtvými
    unavené
    pohledy do daleka
    bolavé
    kruhy

    překonat
    zajizvit
    tu rozšklebenou dálku

    nemůže
    tě to naučit ale
    podívá se
    za tebe
    tvýma očima

    chceš
    ohlédne se
    za tebe

    nic
    nechce
    splní přání

    rozdráždí jizvy staré
    šrámy
    na vlastní nebezpečí

    nevýrazné šedé
    oči
    umí proniknout
    i mlhou
    k dávným a
    bolavým

    * * *

    on umí
    mluvit s mrtvými

    ale
    mlčí
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    NATASHA, BUBLINKY: Tedy já děkuji za tolik chvály... a vážně přemýšlím, jestli mám ještě hrábnout do začátku, abych ji zbavil slabších míst...
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    MAEROR: Za mě tedy poslední dvě strofy skvělé a silné, ty se vydařily velice. Díky za ně!
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    TOMASZ: Z tohohle, aspoň pro mě, úplně čiší Mejlovsko-Brabencovská poetika... (Což je na jednu stranu nesmírně potěšující, na druhou stranu viděno skrz toto prisma nemůže, prsotě nemůže, být jakýkoliv dílo dokonalý...)
    FIN
    FIN --- ---
    HRON: prosím pěkně, čemu nerozumíš? proč píšeš a przníš jazyk jako prase a nenaučíš se jej pořádně anebo víš, doufám, že dokud pořádně neovládneš jazyk, abys bez přemýšlení psal(a) správně, bude to stát za starou bačkoru? případně, pokud jde o konkrétní slova, kterým z nich? "jazyk"? "prznit"? "naučit"? "pořádně"? "ovládnout"? "bez přemýšlení"? anebo "za starou bačkoru"?
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---

    Dotknu se prstem
    dotknu se
    jistě
    světlo ať pronikne
    tmou
    stvoření Adama
    malíři zítřka
    v jediném gestu
    uvidím
    uvidíš
    zítřek je žebro
    stvoření Evy
    malíř je tichý
    a neví

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    HRON: Nene, to jsme si nerozuměli. Samotný vznik textu je zcela na autorovi. Tzv. psaní proudem nebo automatický text je naprosto možná metoda psaní.
    Ale jde o to, že není dobré výsledek úplně bez přemýšlení okamžitě uveřejnit.
    I automatický text podléhá korektuře nebo autorské úpravě - což vychází mimo jiné i z toho, že málokdy opravdu vědomí natolik uvolníme, takže text je stejně semi-automatický. Něco jím obvykle chceš dokázat. A nad tím už přemýšlet můžeš/máš. Není to moc dlouhé? Není to opakování jedné myšlenky třikrát? Nerozplizlo se to kdesi vprostřed?
    Škrtání je moc dobrá věc.

    No a pak existují určité konvence, které jsou tu například i proto, aby se text snáze četl. Ignorování gramatiky, interpunkce apod. jednoduše nepomáhá. Pokud jsi dyslektik, určitě Ti může pomoci kamarád apod.

    Hodně lidí v tomhle klubu poezii skutečně miluje. A přitom nejsme všichni zastánci jedné poetiky. Ale jsme zastánci autorské práce. Zkrátka mělo by Ti na tom záležet.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    HRON: Je zvláštní, že toto většinou nikoho nenapadne, pokud se jedná o jiný druh umění, třeba malířství, kde je řemeslná zručnost, nezbytná k jeho vytvoření, na první pohled zřejmá. A i když i tady máme samozřejmě své Knížáky, mazaniny malých dětí, které tvoří zcela spontánně, si schovávají jen jejich rodiče. Jenom v literatuře mají lidé, zdá se, nějak tendenci stále zapomínat, že to, co z člověka přirozeně vychází, jsou obvykle jen sračky.

    Byla pro Tebe tato odpověď užitečná?
    HRON
    HRON --- ---
    FIN:škoda, že ti nerozumím.....
    NATASHA: nijak mě ostrá kritika neodradila, samozřejmě sem už další kousky házet jen tak nebudu, a zkusím se tedy zamyslet, ikdyž mám pak posit, že mě to bude svazovat a nepůjde to ze mě.Jen pro jistotu se ptám na verších je nutno tedy přemýšlet nikoli nechat je rodit samovolně v hlavě a jen to co vyjde zaznamenat.....?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MAEROR: Poslední dva verše - výborné.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Hmm, vrátím se.
    MAEROR
    MAEROR --- ---



    ožila noc
    aby se došla napít studeného čaje

    kus za bosými chodidly
    táhne mne horká stopa
    zázvorového vábení

    pomalu
    potichu zavřu dveře
    a zase po svém zabydlím
    hubené místo do kterého vrůstám

    za zády nosím tmu
    kterou už dávat nehodlám

    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Nikoliv, čtenáře potřebuje. To je součást procesu, včetně těch hořkých konců a nactiutrhačství. ;) Ale dokud platí, co píšeš, tak naopak čtenáři nepotřebují jeho.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    HRON: Působí to tak, že Ti nezáleží na tom, co z Tebe leze.
    Takže co v tom je? Pustíš mozek na procházku a jde Ti o proces, ne o výsledek? Pak ale nepotřebuješ čtenáře.

    FIN
    FIN --- ---
    HRON: a když tě to baví, smím se zeptat, proč píšeš a przníš jazyk jako prase a nenaučíš se jej pořádně? víš, doufám, že dokud pořádně neovládneš jazyk, abys bez přemýšlení psal(a) správně, bude to stát za starou bačkoru, že ano?
    HRON
    HRON --- ---
    BUCHVI: právě vůbec, rýmy používám v div. improvizacích tzn, že nad tím člověk nemá čas přemýšlet ale střílí je rovnou z patra, takže to nejsou přílišně hodnotná slova, ale v hlavě se rodí.To proč jsem píšu je fakt, že mě to baví, konstruktivní kritika, která mi dává je fajn,kdyby to bylo jen poslání k šípku pak by mě to odradilo hned.Takže snad někteří, které to může až pohoršovat přežijí občasné příspěvky...¨Díky
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Naše staré hodiny...

    HRON: [ AUTORSKÁ POEZIE * ]
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    HRON: Tohle by mohlo tak krásně plynout, pěkně se číst, člověk by se mohl vcítit... ale nestane se. Proč?
    1. věřím - mířím, systému - meristému, nás - nás: rýmy v jinak volném verši většinou působí jako pěst na oko, a takhle nepovedené rýmy zvlášť; "neb bohatá" (což krom toho, že se to špatně i čte, natož vyslovuje (jsem zvyklý číst si poezii polohlasem nebo aspoň vnitřním hlasem) úplně ruší jakýkoliv náběh rytmu...)
    2. meristém? WTF? fraktálnost? proč? proč tahle dvě divná slova v jinak docela obyčejné řeči?

    ...a takové drobnosti jako "navzdory rozpaků[m]" a chyby v interpunkci (první sloka, kde chybí, vs druhá půlka za "ano", kde je úplně pravidelná - jak jsem říkal nedávno, buď používám interpunkci všude, nebo vůbec) to jenom podtrhují.

    Myslím to dobře, tak snad nebudeš další zhrzený poeta tady. S menší či větší troškou snahy by to opravdu mohlo být dobré dílko.
    HRON
    HRON --- ---
    RASIE

    Navzdory rozpaků všech já věřím
    mám pocit účelnosti já vím kam mířím

    mám jiskru v oku a tkaničku umazanou od bláta
    Nejsem chudá neb bohatá

    Přemýšlím, hlavu si lámu…
    Proč?

    k ránu se pak zdají sny
    mám v nich jen lásku v plánu


    ano, stále nejsem součástí systému
    tvoříc se v meristému
    konečně já vidím tu fraktálnost kolem nás
    jak je nekonečně krásnou paní bytí všude kolem nás

    Ty spíš a já říkám miluji Tě, chci umřít šťastnou a člověk s Tebou pak opravdu chce říci s Faustem:

    vteřino jsi tak krásnou přetrvej věky!

    Dopíjím víno a nalévám černočerný šálek čaje
    Jsem zpět v tomto světě, stojím pevně na nohou a cítím že jsem lučním mákem
    kymácím se ve větru
    pomalu se loučím s létem
    WHISPERMOONLITE
    WHISPERMOONLITE --- ---
    MOMENT: nejen zde na mě krajinná líčení s přítomností člověka působí kouzelně a s dávkou nadpřirozena (nebo je to naopak to unikavé přirozeno, které se při zautomatizovaném každodenním vnímání ztrácí?). -

    občas ale do toho spadne místo, které jakoby přišlo odjinud, jako náplast, kdy obraz nepříjemně zfádní a rozpačitě se rozhlíží (zde: kde trať dává naději k městu, nebo Nelituj. // Vystrojíme hody. -

    Avšak pozorovací a vyjadřovací cit stojí za pozornost. (na jiném místě se mě dotklo: K prachově zeleným borovicím okolo rozpálených pískovišť, Sanssouci i báseň začínající Po-běžných loukách. Ony balancují na hraně mezi magickým a profánním, stačil by snad kousek a stalo by se z nich po x-té opakované líčení. Ale vede jimi žíla, která dává něco navíc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam