• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    MOMENT: To vzniká škrtáním... ;)
    MOMENT
    MOMENT --- ---
    TOMASZ: jo. tohle je mi příjemný. ten styl 'co řádek - jedno slovo' je teď trendy? mě to trochu ruší. připadám si jak holub v hromadě housek.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---

    SKRYTÉ VÝZNAMY

    Plamínek svíčky
    nezapomněli
    i tma brzo
    něco znamená
    a na dušičky listopad
    mluví po zemi

    taky si budu povídat
    do listí
    až přijde čas
    o tom že sníh
    už nestudí
    ale teď je třeba

    nakoupit
    mlíko
    vejce
    a cigarety
    aby to netrvalo
    věčně

    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NANTHEI: Souhlasím. Proto jsem teď na to (snad už konečně) citlivější. A proto mě to překvapilo u pána, kterej už má za sebou takové perly, o kterých jsem se zatím ani neodvážil zauvažovat, že bych se vůbec přiblížil. ;)
    SONA1
    SONA1 --- ---
    RICARDERON: Mně se to skvěle trefilo do dušičkové nálady (a nemyslím tím žádnou ironii). Líbí. Má to atmosféru.

    Nějak podzimní poezii trpím. Možná už jsem sentimentální senil, ale mně to připomnělo Blatného "Byl černý listopad, kdy fičí celý osud". A bolo:)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NANTHEI: Bezva, jdu se smazat.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    RICARDERON: Chápu. :)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    TOMASZ: To je má dušičková série. Každý rok jedna báseň od hrobu. S tím se nedá nic dělat. Máto už léta.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    RICARDERON: První tři verše jsou pro mě nestravitelné. Ale pak se to dost změní. 4. a 5. mají skvělý rytmus. Ale stejně je to tak trošku emo, ty hroby, ti vlci... ;)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---

    Tiše

    Když svíce na zdi hřbitovní
    trhavě promítají listů pád
    a kříže hroty cení
    Když lezavo je klidně tni
    po zimě kytkou nepoddajnou

    Jen u hrobu nepomysli že je čas
    vhánět zas vlky do kostelů

    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    on
    umí mluvit s mrtvými
    unavené
    pohledy do daleka
    bolavé
    kruhy

    překonat
    zajizvit
    tu rozšklebenou dálku

    nemůže
    tě to naučit ale
    podívá se
    za tebe
    tvýma očima

    chceš
    ohlédne se
    za tebe

    nic
    nechce
    splní přání

    rozdráždí jizvy staré
    šrámy
    na vlastní nebezpečí

    nevýrazné šedé
    oči
    umí proniknout
    i mlhou
    k dávným a
    bolavým

    * * *

    on umí
    mluvit s mrtvými

    ale
    mlčí
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    NATASHA, BUBLINKY: Tedy já děkuji za tolik chvály... a vážně přemýšlím, jestli mám ještě hrábnout do začátku, abych ji zbavil slabších míst...
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    MAEROR: Za mě tedy poslední dvě strofy skvělé a silné, ty se vydařily velice. Díky za ně!
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    TOMASZ: Z tohohle, aspoň pro mě, úplně čiší Mejlovsko-Brabencovská poetika... (Což je na jednu stranu nesmírně potěšující, na druhou stranu viděno skrz toto prisma nemůže, prsotě nemůže, být jakýkoliv dílo dokonalý...)
    FIN
    FIN --- ---
    HRON: prosím pěkně, čemu nerozumíš? proč píšeš a przníš jazyk jako prase a nenaučíš se jej pořádně anebo víš, doufám, že dokud pořádně neovládneš jazyk, abys bez přemýšlení psal(a) správně, bude to stát za starou bačkoru? případně, pokud jde o konkrétní slova, kterým z nich? "jazyk"? "prznit"? "naučit"? "pořádně"? "ovládnout"? "bez přemýšlení"? anebo "za starou bačkoru"?
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---

    Dotknu se prstem
    dotknu se
    jistě
    světlo ať pronikne
    tmou
    stvoření Adama
    malíři zítřka
    v jediném gestu
    uvidím
    uvidíš
    zítřek je žebro
    stvoření Evy
    malíř je tichý
    a neví

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    HRON: Nene, to jsme si nerozuměli. Samotný vznik textu je zcela na autorovi. Tzv. psaní proudem nebo automatický text je naprosto možná metoda psaní.
    Ale jde o to, že není dobré výsledek úplně bez přemýšlení okamžitě uveřejnit.
    I automatický text podléhá korektuře nebo autorské úpravě - což vychází mimo jiné i z toho, že málokdy opravdu vědomí natolik uvolníme, takže text je stejně semi-automatický. Něco jím obvykle chceš dokázat. A nad tím už přemýšlet můžeš/máš. Není to moc dlouhé? Není to opakování jedné myšlenky třikrát? Nerozplizlo se to kdesi vprostřed?
    Škrtání je moc dobrá věc.

    No a pak existují určité konvence, které jsou tu například i proto, aby se text snáze četl. Ignorování gramatiky, interpunkce apod. jednoduše nepomáhá. Pokud jsi dyslektik, určitě Ti může pomoci kamarád apod.

    Hodně lidí v tomhle klubu poezii skutečně miluje. A přitom nejsme všichni zastánci jedné poetiky. Ale jsme zastánci autorské práce. Zkrátka mělo by Ti na tom záležet.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    HRON: Je zvláštní, že toto většinou nikoho nenapadne, pokud se jedná o jiný druh umění, třeba malířství, kde je řemeslná zručnost, nezbytná k jeho vytvoření, na první pohled zřejmá. A i když i tady máme samozřejmě své Knížáky, mazaniny malých dětí, které tvoří zcela spontánně, si schovávají jen jejich rodiče. Jenom v literatuře mají lidé, zdá se, nějak tendenci stále zapomínat, že to, co z člověka přirozeně vychází, jsou obvykle jen sračky.

    Byla pro Tebe tato odpověď užitečná?
    HRON
    HRON --- ---
    FIN:škoda, že ti nerozumím.....
    NATASHA: nijak mě ostrá kritika neodradila, samozřejmě sem už další kousky házet jen tak nebudu, a zkusím se tedy zamyslet, ikdyž mám pak posit, že mě to bude svazovat a nepůjde to ze mě.Jen pro jistotu se ptám na verších je nutno tedy přemýšlet nikoli nechat je rodit samovolně v hlavě a jen to co vyjde zaznamenat.....?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MAEROR: Poslední dva verše - výborné.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam