• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    KONZUM23: Nechal bych "Vykradli poslední zbytek mozku Kurta
    Cobaina," vsadil bych to do jiných souvislostí... protože psát básničky o emařích, jakože cože? A "zatrsat" je ooodporný slovo, možná i odpornější než "disko".
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    NATASHA: Mně to pak taky napadlo. Roztáhnout ji třeba do sonetu, jen přemýšlím, jak. Ale děkuju.
    KONTRAPHUNKA
    KONTRAPHUNKA --- ---
    bez sebe

    nad polem je ještě od včera pruh mlhy
    jako za anglickou vesnicí
    dívky si do ní malují své sny

    potkal jsem tam poutníka
    v začínajícím šerosvětle
    mluvili jsme jenom krátce

    ze sna se budím
    a do sna vstávám, říkal a pára stoupala z ušlapaných stébel
    přítomnost je moje jediná láska

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BUCHVI: Je to dobře sestrojeno, příjemně se to čte, ani příběh nechybí.
    Pro mě je příliš poklidná --- ale to je otázka vkusu.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    KONTRAPHUNKA: Tady by strašně záleželo na tom, jak se to přečte, co do toho dáš naživo.
    Ale bez toho, tedy bez energie v projevu, se kterou to buď vytáhneš k chytrému nadhledu, a nebo srazíš k pouhému pokusu --- krčím rameny.
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    Že mohl na ní oči nechat,
    on brzo začal ztrácet zrak.
    Že nemuseli nikam spěchat,
    že ona nechala to tak,

    on bloudívá teď za tmy mrazem.
    Když totiž pozbyl vidění,
    i srdce ztratil jedním rázem.
    Je slepý mrtvý. Kvůli ní.
    KONTRAPHUNKA
    KONTRAPHUNKA --- ---
    hodina mloka

    jsme v zahradě hor
    a můj táta má vor
    a tahle je hodina mloka

    když včera nějací lidé
    padali dolů ze skály
    zachytávali se o křoví

    a vor je teď u břehu
    a my jdeme nahoru
    já nevím, zda jsme tu někdy byli

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Díky všem, mám radost. Však si umíte představit.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    NATASHA: I s odstupem vnímám pod povrchem mrazivý dech, který mne svírá. Ne, vůbec to není lehká báseň. Bojím se jí - a to je dobře.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Je to takové hořkosladce krásné. Je tam všechno. :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BUBLINKY: Ano!
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: Hmm, slyším v ní tvůj hlas. A jak psal Richard, je mi také blízká civilností. A také s ní vzpomínám na náš rozohovor o takových místech.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MOMENT: Velmi s Tebou cítím!
    MOMENT
    MOMENT --- ---
    NATASHA: Moc pěkný. Zrovna jeden takovej byt mi teď utek o deset minut.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    RICARDERON: Hmmm! Dík. Vím, že Ty komentuješ jen nad rysku.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    BUCHVI: A nepodceňuješ čtenáře? Čtenář - aspoň takový, o kterého bys měl stát - přece ví, že slova lze seskupovat různými způsoby, ba dokonce chápe, že těmi způsoby můžeš vyjadřovat mnohé…
    Víš, já jsem pořád přesvědčený, že bys měl poezií ve čtenářích vyvolávat nějaké emoce (nelpím na libosti). Když jim dáš do rukou svou slovní stavebnici, necháváš je, aby si hledali vlastní řešení, jenže: co když přišli za Tebou právě kvůli tomu, že Tvoje řešení je jiné, osobité, zvláštní, neobvyklé?! Co když je nezajímá množství řešení? Co když kašlou na teoretické varianty? Co když si nechtějí hrát? (Třeba proto, že to umí sami, protože mezi časté čtenáře básní patří sami básníci.) Co když se chtějí nechat vláčet tvou poezií, co když se chtějí nechat unášet?
    Nedávej čtenářům hry, u kterých budou sami - dávej jim sebe.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NATASHA: Z těch cyklů za poslední dobu mě tenhle baví asi nejvíc. Je civilní, odpouští si "natašovinu", ale pořád jsi to ty. Navíc je lehčí a nadýchanější než ty předchozí, není tu ta sebevážnost. Čili palec nahoru, drahá. Taky mám nos namísto.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Byt v podkroví

    I.
    A budu mít byt v podkroví,
    bez koberce a telefonu,

    ale s klecí výtahu
    a klecí osamění
    ve smlouvě.

    Mám nos na místo.
    Mám nos namísto svědomí.


    II.
    Ano, v bytě v podkroví
    je třeba být sám,

    jen s krabicemi, kaktusy
    a modrým sýrem.

    Modrý sýr je dobrý společník:

    každý večer nabízí se
    za přerušení v polovině,

    za pohlcení
    nedokončené.


    III.
    V bytě v podkroví
    je milenec nutně nepokojný:

    nemůže se vypínat,
    je-li shora sledován bohem,

    nechráněný
    ostatními partajemi.


    IV.
    Z bytu v podkroví
    lze plivat nejlíp:

    slina se v letu mění v anděla,

    vlídně ulpí v kadeřích
    řvoucích kolemjdoucích.

    Přivolaný policista
    odstraní anděla kapesníkem.

    Přestupkové řízení bude zastaveno
    pro všeobecný nedostatek
    rozpaků.


    V.
    V bytě v podkroví nejsou výčitky
    ani krysy.

    Většina skončí v základním táboře
    domovnice z 1b.


    VI.
    Noční město je nejkrásnější
    z bytu v podkroví.

    Proto se zde vůbec nespí,

    jen čte
    a miluje,

    čte
    a lituje let promarněných

    v nižších podlažích.

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MOMENT: Máš to tam :)
    ANIT
    ANIT --- ---
    talentovana basnirka a scenaristka kristina nedvedova krti svou knihu bezhlava sardinka toto utery, 6. prosince v cafe v lese. ceka vas bohaty kulturni program, lahodne obcerstveni, krasni lide! dorazte!
    http://www.facebook.com/events/185063144915258/

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam