• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    RICARDERON: Nikdy jsem neslyšela, ale ty texty se mi zdají povědomé --- možná publikuje na některém literárním serveru pod nějakým nickem?
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    Ještě tohle... Fakt skvělé kusy...


    28/

    při každém západu
    se krajina
    vyzuje
    a říká cosi
    o konci.

    /rudá krajina/
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---

    Dostaly se mi do rukou výtečné verše. Zná někdo autorku? Google prakticky mlčí.

    Anna Háblová

    44/

    varhany.
    vrávorá procesí.
    v rameni bodnutí
    kamenné zimy.
    naděje po žízni.
    život za nadějí.
    prach dýchá v kameni.
    pole klopýtá.
    vrátit se.
    rozbitá mračna.
    zaschlými větvemi.
    procitá.


    45/


    krajina nateklá
    po těžké večeři
    vhrnutých zrn
    probouzí kosi
    na zbytky strní

    mráz klove obočí


    46/

    kdo se pořezal
    že tak usedavě
    nasněžili ptáci
    bílých bezů

    /lodě/
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: V každém případě děkuji z reflexi!
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BUBLINKY: Já s tím textem pořád zápolím. Něco je na něm dobře, to, že odhaluješ všechno, i kontrast dvou pohledů jako výchozí struktura. Ale jako by se natahoval přes příliš mnoho děje, ta scénářovitost --- nevím, nějak z toho vypadávám. Možná je to jenom tím rozházením.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    WHISPERMOONLITE: Prevíte!
    WHISPERMOONLITE
    WHISPERMOONLITE --- ---
    NATASHA: bubáka? :)
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    příjemný a milý
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Včera jsem jí chtěla napsat

    na Ohradě
    při čekání na autobus

    jako bych vypustila
    tu polovinu roku
    strakatý balon
    s Nadarem

    snažím se najít úkryt
    za žlutou tyčí

    Transsibiřská magistrála

    tři stanice


    - - - - - - - - - - - - -


    Viděl jsem ji na Ohradě
    řekl jsi

    Koho?
    řekla jsem

    Mámu
    řekl jsi

    Mojí?
    řekla jsem

    Jo tvojí
    řekl jsi

    Jak viděl?
    řekla jsem

    Tak bych si jí přestavoval
    podle fotek
    byla jí hrozně podobná
    měla výraznej nos
    a vůbec
    řekl jsi

    Hm
    já bych ji teda potkat nechtěla
    polekalo by mě to
    lhala jsem

    lhala jsem

    lhala jsem
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    14.3.2012
    ...
    Přisátá jsi k mému pyji
    "Proč musí mi kdosi všechno zkazit?"
    mění se akt (i jeho předobrazy)
    v situační komedii.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    WHISPERMOONLITE, děkuju Ti za pozornost, kterou jsi tomu věnoval. Rozumím, kde vidíš chyby, je především dobře, že mě na ně upozorňuješ. Nějaké proměny jsem si vědoma, i toho, že se nehlídám a dělám si co chci, včetně toho vršení, žvanění, vycpávek. Uvidíme. Třeba je ideální tvar někde mezi, třeba to budu švihat ode zdi ke zdi --- baví mě, že nemám šajna.

    A Ty?
    Ukaž něco.
    WHISPERMOONLITE
    WHISPERMOONLITE --- ---
    NATASHA: "a život mi nemá co nabídnout" - mám pocit, že to tam skutečně zakřičí. a ještě s takovou ironickou potměšilostí. - nečekaný obrat. jak ten příslovečný blesk. - musím se usmívat. nejprve si tak nějak přijatelně předrkotáš přes 8 jakýchsi veršů - i když vlastně i jejich nahnutý vtip, přemalovaný defétismus něco dopředu naznačí - "je před Náměstím Míru" - haha, a do toho jim tam prskneš tu nejbanálnější proklamaci. - myslím, že se chytla.
    WHISPERMOONLITE
    WHISPERMOONLITE --- ---
    NATASHA: drží to a také se to pěkně provine ke konci, ovšem překvapuje mě, že ty, předloha poetické čistoty, začínáš experimentovat s drobením v textu. :)) -

    anafory nebo opakování slov jsou svůdné prostředky pro efekt důrazu, ale jsou jako chilli, když se neodměří, což je tedy věc gusta, to je fakt. -

    potom mně přijde nápadné, jak se přikláníš k hovorovým vsuvkám (ano, jen, spojka "a", vždycky, to) - ono to vypadá, že význam modulují, ale v básni víc než na takovýchle nuancích záleží, zda by se verš neobešel i bez nich - a většinou se obejde, aniž by sklouzl do strnulosti, protože to jsou z podstaty vyplandaná slova a v poezii mnohem nápadnější a potenciálně rušivější než ve své běžné konverzační funkci. - totiž ta hovorová plynulost, o kterou ti zjevně v této básni jde, se dá navodit i bez nich. je to spíš věc zvyku. - to celé říkám na okraj toho, že se mi líbí, jak zkoušíš jiný taneční krok a rytmus - je to změna oproti těm ostře vyřezávaným figurám, což mi přijde důležité. - a příjemná změna také.

    např. "Ale" již v titulu a v jeho opakování je mimo rytmus. - když napíšeš "Je tam někde duše", můžeš později docílit funkce antiteze, kterou dáváš oné spojce, vůbec smyslem básně, tím, jak se ta fráze vrací v opozici k okolním obrazům. není třeba takhle explicitně na úkor rytmu.

    největší lotr mi však přijde "a", ten se v té básni vyřádil, mohu-li to tak nazvat. :D
    WHISPERMOONLITE
    WHISPERMOONLITE --- ---
    NATASHA: "a obavami ze hbitosti vodních ptáků" mi tam nesedí rytmicky (možná záměrně?) - jinak jsem ovšem za takovéhle kousky od tebe rád.
    NIRA
    NIRA --- ---
    NATASHA: mně to obsahově přijde jako dobrý nápad, formu neřeším :)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FAERTIS: Nebo se řiď tou druhou možností a jdi ve šlépějích Marinettiho a jsi z toho venku. Žádná diakritika -- "osvobozená slova"! ;P
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    TOMASZ: Jo, já vím. Příště to dám předem někomu přečíst na korektury, než to někam plácnu. :)
    NATASHA: dík :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BOTUL: No, člověče, asi to mělo být vtipné, ale mně to připadá spíše trapné. Potřeboval bys docílit úrovně Faertisovy sebeironie, aby se to nezvrtlo.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FAERTIS: Dobrý nápad :)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FAERTIS: A vůbec teď koukám, že ses nerozhodl, jestli je psát, nebo ne. Tak buď psát všude a správně, nebo nikde. Není zlatá střední cesta v tomto.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam