• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    FIN
    FIN --- ---
    (a můžeš si ušetřit pátrání po dynamických IP adresách u měnících se providerů mezi několika místy v praze:-)
    FIN
    FIN --- ---
    TURBOMRDAC: lol. olol. jsi jen asi 37. v řadě. zejtra stěhuju, klidně ti řeknu kde :-)
    TURBOMRDAC
    TURBOMRDAC --- ---
    ...na bradu
    FIN
    FIN --- ---
    DLOUHA_POTVORA: btw jako by bez rytmu nešla napsat báseň - ovšem, že jde. ale musí se... odvážné polk... umět. hodně umět. a sdělení ovšem musí bejt silnější než "všichni mi vlezte na hrb".

    ps: dokonce i nerytmické sdělení "všichni mi vlezte na hrb" dává prostor. ale musí se hodně umět a mít jinou kvalitu. a to, má drahá, je pravda, i kdyby ses posrala na kvadrát. že zdravíme paní z frýdlantu :-)
    TURBOMRDAC
    TURBOMRDAC --- ---
    FIN: vopatrně,mám tu holku dost rád.abych si tě nenašel podle IP adresy a nenapsal ti hovnama vyjmenovaný slova po B!
    DLOUHA_POTVORA
    DLOUHA_POTVORA --- ---
    FIN: "Víš co, Sašo? Di do prdele," praví jiné.
    FIN
    FIN --- ---
    DLOUHA_POTVORA: schovej si kecy na sobotu, máme teprv pondělí. dí klasické úsloví.
    FIN
    FIN --- ---
    viz paralela:

    - Jaký máte vlastně vztah k češtině? Nerad používáte uvozovky, s interpunkcí se taky nepářete...
    - S interpunkcí jsem trochu na štíru, to je pravda.

    - Je to váš literární styl. Ale chtěl byste, aby interpunkce třeba úplně zmizela? Že by pak jako vy psali všichni?
    - Nedostudoval jsem několik vysokých škol. Například jsme za komunismu studovali podzemní bohemistiku. A profesor Alexandr Stich nás učil, že odchýlit se od řádu a pravidel můžeme jedině tehdy, když ten řád a pravidla známe. S tím určitě souhlasím. Teprve ta znalost řádu nám dává svobodu.

    Jáchym Topol 2005. a ten pán kurva mrdal, kde jiní sotva slabě vržou :-)
    DLOUHA_POTVORA
    DLOUHA_POTVORA --- ---
    FIN: netvrdím že umím. nejsem takový egomaniak. tvrdím, že to lze. ty tady vyvádíš, jako by bez rytmu nešla napsat báseň. rytmoralisto.
    FIN
    FIN --- ---
    DLOUHA_POTVORA: kecáte. dokažte mi - dokažte - že to umíte. pak budu ochoten se s vámi bavit na téma "a proč to dělat". zatím chovám silné, ba přesilné podezření, že je to mimo vaše schopnosti a um(ění), a proto je to spíš "free" kec na boranu a zástěrku toho, že to nedokážu. vystřihněte mi tu dobré rytmy a pak si možná vyslechnu a podebatuji na téma "kdy a jak se jich zbavit". do té doby prostě a sprostě žvaníte. vesmír je (v tomto ohledu) tak jednoduchoučký - dokaž mi, že umíš. skloním hlavu a budu naslouchat úvaze na téma "ta moje svobodná alternativní forma" :-)
    FIN
    FIN --- ---
    TURBOMRDAC:
    TURBOMRDAC:
    TURBOMRDAC:
    TURBOMRDAC: bullshit. bullshit. and bullshit. ať chceš nebo ne, věci jako melodie a rytmus existují a jsou lidskému uchu - tedy mozku - lahodné anebo ne. ne nadarmo lze lidi pomučit skutečně kvalitním falešným vrzáním. řeknu ti to takto:

    s dobrou znalostí rytmu a melodie lze i všední (poměrně) myšlenku podat zajímavě. bez rytmu (vnějšího či vnitřního) i melodie vyzní sebelepší myšlenka slabě. nemluvím pak už vůbec o nemyšlenkách...

    zbude hromada fádních canců. říct "přežitky" je asi jako hledět na tirák, kterej se na tebe řítí, a říct: kinetika? přežitek! no, jsi naprosto svobodnej, kinetika možná přežitek je, ale nakonec udělá tirák placku z tebe, a ne že ne. zamysli se nad tím.
    DLOUHA_POTVORA
    DLOUHA_POTVORA --- ---
    FIN: rytmus. proč dodržovat rytmus? jako fakt? neni to něco, čeho se poezie zbavila už někdy za časů Jiřího Wolkera? já myslim, že jo.
    TURBOMRDAC
    TURBOMRDAC --- ---
    ...přežitky
    TURBOMRDAC
    TURBOMRDAC --- ---
    a taky na gramatiku
    TURBOMRDAC
    TURBOMRDAC --- ---
    teda spíš mrdám na něj
    TURBOMRDAC
    TURBOMRDAC --- ---
    mrdám rytmus no
    FIN
    FIN --- ---
    TURBOMRDAC: hele, na rovinu: už chvíli si čtu ty tvé kusy a říkám si - teď vynecháme "kvalitu obsahu/myšlenky" a budeme se soustředit na techniku provedení - jednu věc:
    čteš ty to po sobě vůbec? postav se před zrcadlo a zkus si to nahlas s důrazem přečíst. nahlas. je jedno, zda klasicky nebo použiješ tu moderní vymyšleninu a la "hrnu to ze sebe" anebo rap... prostě si to přečti a poslechni se (sám sebe). to do prdele neslyšíš a nevnímáš, jak hrozně ti kulhá rytmus, nesedí, hapruje a vůbec je totálně vyfuckovanej? někde moc slabik, jinde o dost míň... rytmus, plynutí - úplně v prdeli. to to vážně neslyšíš? pokud máš vůbešc trochu schopnosti, slyšet a vnímat to musíš. stoupni si, čti to dokola a sakra: něco s tím udělej. ale hned.
    NECECH
    NECECH --- ---
    TURBOMRDAC: příliš krátké na pořádný rap... ale pobavili mě počeštění Beaudelaire a Verlaine a "bohem zapomenutý Bohém"...
    TURBOMRDAC
    TURBOMRDAC --- ---
    Z plných plic

    V hlavě mám bordel jak Bodlér
    a duše řiká si o malér.
    Proklatou krev drží má špinavá véna
    a čas letí rychle jak kulka od Verléna.

    Kapsy mám čisté a na duši má saze.
    Jsem bohem zapomenutý Bohém.
    Bohemians nejlepší v Praze!!
    ZCR
    ZCR --- ---
    KONTRAPHUNKA: btw. též cca 40' klavírního Charlese Ivese
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam