• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Časně ráno

    se zastavím u okna
    navršené pláty oceli
    jsou příliš nízko nad městem

    a té tíhy
    kvůli které

    ani slunci
    ani mně se
    nechce ven.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    Nástěnka!
    BASSAREUS
    BASSAREUS --- ---
    Co třeba tohle? I s přednesem autorky :)
    Joanna Coleman   writer – fairy tale scholar – earth-poet
    http://joannacoleman.co.uk/poems.htm
    AJVAJ
    AJVAJ --- ---
    O. Vyhlídal

    Viselci
    holešovských podchodů
    zpívají
    a klinkají nožičkama:

    Bambini di Praga
    v tramvaji

    Mléčná mlha nad řepnými poli
    hromady cukrovky
    vanilkové rohlíčky v mléce

    To všechno plyne
    plyne vlásečnicemi
    to všechno

    Ironici jsou v podstatě veselí lidé.
    Někteří ne.
    AURENIS
    AURENIS --- ---
    Život je hra,
    nauč se pravidla,
    pak už jen žij,
    pak už jen hraj.
    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    TOMASZ: to je gay porno? (ty muzsky rody)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    AURENIS: No... V tý první strofě jsem aspoň chytil ideu, kterou kdyby se bylo podařilo realisovat, tak by mě to "neurazilo". Kdyby to opravdu mělo monotónní "pochodovací" rytmus a ta "myšlenka" by se tam takhle postupně "rozvíjela", přičemž v každym verši by se přidáním slůvka jaksi vybarvil a vlastně až trochu proměnil význam a dávalo by to smysl dohromady s tim pochodováním, tak proč ne. (Asi by pak ten pochod spíš nemusel bejt v názvu.) Ale ono to ten rytmus pochodu nemá a v poslednim verši (tý první strofy) by se teda smysl moh vybarvit nějak nápaditěji. No a další dvě strofy už jsou nešťastně explicitní, ničím nepřekvapivé a bez vývoje. (Poslední verš básně jsem raději jako přehlédl.)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    AURENIS: Tak to ta slovní hříčka byla pěkně nudná. Taková hříčka má čtenáře napínat, ne uspat. Čtenář se má netrpělivě ptát: "co přijde dál?", a ne: "jasně, mrdat, to už víme; kdy bude konec?" A neříkej raději, že jí pobavila, nestojíme o to, zjistit, jaké má kdo IQ. ;)
    AURENIS
    AURENIS --- ---
    TOMASZ: Kdyby jsi to správně logicky naklonoval, tak bych se tomu trochu asi i více zasmál. ;) Měla to být jen taková slovní hříčka, kdy člověk postupně rozvíjí myšlenku, kterou chce své druhé polovičce sdělit...
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    TOMASZ: No tohle může klidně stát i samo o sobě. Jen ten poslední verš mi nejde rytmicky.
    Je to nějaký krátky.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    AURENIS:

    Jen,
    jen jsem,
    jen jsem chtěl,
    jen jsem chtěl říct,
    jen jsem chtěl říct kolik,
    jen jsem chtěl říct kolik času,
    jen jsem chtěl říct, kolik času bychom...

    ušetřili,

    kdybys,
    kdybys to,
    kdybys to vyklopil,
    kdybys to vyklopil rovnou,

    že chceš mrdat...

    ;)
    AURENIS
    AURENIS --- ---
    Myšlenky pochodu

    Chci tě vidět,
    chci tě vidět dnes,
    chci tě vidět dnes usmívat se,
    chci tě vidět dnes usmívat se na mně.

    Chci cítit tvoji vůni,
    chci cítit tvoji vůni a tvůj horký dech,
    chci cítit tvoji vůni, tvůj horký dech a ty tvé ledové ruce,
    chci cítit tvoji vůni, tvůj horký dech a ty tvé ledové ruce na mých zádech.

    Chci tě dnes obejmout,
    chci tě dnes obejmout a líbat,
    chci tě dnes obejmout, líbat a cítit tvé horké tělo,
    chci tě dnes obejmout, líbat a cítit tvé horké tělo na mém.

    Chci dnes s tebou usnout v milostném propletenci našich těl...

    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    RICARDERON: Zřejmě z potřeby rýmu se z toho na konci stala banalita, což je škoda, začátek se vyvíjel slibně.
    JANEQ
    JANEQ --- ---


    šousta (t) vně


    poslouchej
    je dva-a-dvacátýho
    na účtě
    nula

    nevim jestli jsem
    nadrženej nebo nasranej

    radši obojí zalitý ginem

    poslouchej mě
    konečně

    jsi to jenom ty
    a ty tvoje sladký kozičky
    politý vínem

    tak poslouchej jak
    šplouchá příliv
    a
    přístavem táhne smrad
    tisíce námořníků z lodi Splín

    neřekneš ani slovo
    jenom rozhoupeš boky
    rozdýcháš bohy
    bože Disko
    ty tvoje nohy

    sakra už je zas
    dva-a-dvacátýho

    RICARDERON
    RICARDERON --- ---

    Epitaf

    Neměl pravdu
    Nikdy ji neměl
    Ani když husy táhly
    Ani když se rybám sekal led

    Lhát taky neuměl

    Prostě se jen
    trochu
    splet

    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    U vody sedě
    sleduje sledě
    Každý dobrý rodák ví
    jakého je pohlaví
    AJVAJ
    AJVAJ --- ---
    Gorila zkusila vysokou školu

    šplhala nahoru

    teď
    šplhá dolů

    a cestou shora
    vzala profesora
    a taky docenta Martina Štollu

    Volali o pomoc
    Zkoušeli prosit

    Studenti na okna
    lepili nosy

    a pak nějaký

    s ní šli taky

    Teď sdílí výběh

    s vysokoškoláky.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: ježiš, pardon, já zapomněl přepnout na text. html entitu "&nbsp".
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SOSAD: Pokud chceš, aby Ti nyx nespolkl mezeru, můžeš mít ní psát html entitu " " (bez uvozovek). (Non-breakable space.) Nebo vložit do příspěvku obrázek či ručně odkaz na něj.

    Jinak, takovéhle "grafické" experimentování je podle mě dobré pole, ale to, cos poslal, mi přijde poněkud triviální.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SOLIVAGANT: Promiň, ještě připodotknu.

    Samozřejmě není žádný důvod, aby Tě zajímaly moje názory, ba ani vyjádření věhlasných básníků, které třeba já oblibuju, ale Ty ne.

    Možná sis ale nevšim, že Magorovy zdánlivě "deníkové" básně, kteé zmiňuješ, mají většinou formu mistrovskou. Pokud neznáš různá jeho vyjádření o tom, "jak se dělají básně", můžeš se podívat třeba asi na druhou půlku tohohle videa https://www.youtube.com/watch?v=lnBvZDBpSvw nebo přečíst příslušné (stručnějí) pasáže v tomhle o pár let pozdějším rozhovoru: http://kultura.idnes.cz/...jeste-nejakej-rocker-fj1-/literatura.aspx?c=A080407_084941_literatura_jaz
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam