• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    AURENIS: No... V tý první strofě jsem aspoň chytil ideu, kterou kdyby se bylo podařilo realisovat, tak by mě to "neurazilo". Kdyby to opravdu mělo monotónní "pochodovací" rytmus a ta "myšlenka" by se tam takhle postupně "rozvíjela", přičemž v každym verši by se přidáním slůvka jaksi vybarvil a vlastně až trochu proměnil význam a dávalo by to smysl dohromady s tim pochodováním, tak proč ne. (Asi by pak ten pochod spíš nemusel bejt v názvu.) Ale ono to ten rytmus pochodu nemá a v poslednim verši (tý první strofy) by se teda smysl moh vybarvit nějak nápaditěji. No a další dvě strofy už jsou nešťastně explicitní, ničím nepřekvapivé a bez vývoje. (Poslední verš básně jsem raději jako přehlédl.)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    AURENIS: Tak to ta slovní hříčka byla pěkně nudná. Taková hříčka má čtenáře napínat, ne uspat. Čtenář se má netrpělivě ptát: "co přijde dál?", a ne: "jasně, mrdat, to už víme; kdy bude konec?" A neříkej raději, že jí pobavila, nestojíme o to, zjistit, jaké má kdo IQ. ;)
    AURENIS
    AURENIS --- ---
    TOMASZ: Kdyby jsi to správně logicky naklonoval, tak bych se tomu trochu asi i více zasmál. ;) Měla to být jen taková slovní hříčka, kdy člověk postupně rozvíjí myšlenku, kterou chce své druhé polovičce sdělit...
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    TOMASZ: No tohle může klidně stát i samo o sobě. Jen ten poslední verš mi nejde rytmicky.
    Je to nějaký krátky.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    AURENIS:

    Jen,
    jen jsem,
    jen jsem chtěl,
    jen jsem chtěl říct,
    jen jsem chtěl říct kolik,
    jen jsem chtěl říct kolik času,
    jen jsem chtěl říct, kolik času bychom...

    ušetřili,

    kdybys,
    kdybys to,
    kdybys to vyklopil,
    kdybys to vyklopil rovnou,

    že chceš mrdat...

    ;)
    AURENIS
    AURENIS --- ---
    Myšlenky pochodu

    Chci tě vidět,
    chci tě vidět dnes,
    chci tě vidět dnes usmívat se,
    chci tě vidět dnes usmívat se na mně.

    Chci cítit tvoji vůni,
    chci cítit tvoji vůni a tvůj horký dech,
    chci cítit tvoji vůni, tvůj horký dech a ty tvé ledové ruce,
    chci cítit tvoji vůni, tvůj horký dech a ty tvé ledové ruce na mých zádech.

    Chci tě dnes obejmout,
    chci tě dnes obejmout a líbat,
    chci tě dnes obejmout, líbat a cítit tvé horké tělo,
    chci tě dnes obejmout, líbat a cítit tvé horké tělo na mém.

    Chci dnes s tebou usnout v milostném propletenci našich těl...

    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    RICARDERON: Zřejmě z potřeby rýmu se z toho na konci stala banalita, což je škoda, začátek se vyvíjel slibně.
    JANEQ
    JANEQ --- ---


    šousta (t) vně


    poslouchej
    je dva-a-dvacátýho
    na účtě
    nula

    nevim jestli jsem
    nadrženej nebo nasranej

    radši obojí zalitý ginem

    poslouchej mě
    konečně

    jsi to jenom ty
    a ty tvoje sladký kozičky
    politý vínem

    tak poslouchej jak
    šplouchá příliv
    a
    přístavem táhne smrad
    tisíce námořníků z lodi Splín

    neřekneš ani slovo
    jenom rozhoupeš boky
    rozdýcháš bohy
    bože Disko
    ty tvoje nohy

    sakra už je zas
    dva-a-dvacátýho

    RICARDERON
    RICARDERON --- ---

    Epitaf

    Neměl pravdu
    Nikdy ji neměl
    Ani když husy táhly
    Ani když se rybám sekal led

    Lhát taky neuměl

    Prostě se jen
    trochu
    splet

    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    U vody sedě
    sleduje sledě
    Každý dobrý rodák ví
    jakého je pohlaví
    AJVAJ
    AJVAJ --- ---
    Gorila zkusila vysokou školu

    šplhala nahoru

    teď
    šplhá dolů

    a cestou shora
    vzala profesora
    a taky docenta Martina Štollu

    Volali o pomoc
    Zkoušeli prosit

    Studenti na okna
    lepili nosy

    a pak nějaký

    s ní šli taky

    Teď sdílí výběh

    s vysokoškoláky.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: ježiš, pardon, já zapomněl přepnout na text. html entitu "&nbsp".
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SOSAD: Pokud chceš, aby Ti nyx nespolkl mezeru, můžeš mít ní psát html entitu " " (bez uvozovek). (Non-breakable space.) Nebo vložit do příspěvku obrázek či ručně odkaz na něj.

    Jinak, takovéhle "grafické" experimentování je podle mě dobré pole, ale to, cos poslal, mi přijde poněkud triviální.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SOLIVAGANT: Promiň, ještě připodotknu.

    Samozřejmě není žádný důvod, aby Tě zajímaly moje názory, ba ani vyjádření věhlasných básníků, které třeba já oblibuju, ale Ty ne.

    Možná sis ale nevšim, že Magorovy zdánlivě "deníkové" básně, kteé zmiňuješ, mají většinou formu mistrovskou. Pokud neznáš různá jeho vyjádření o tom, "jak se dělají básně", můžeš se podívat třeba asi na druhou půlku tohohle videa https://www.youtube.com/watch?v=lnBvZDBpSvw nebo přečíst příslušné (stručnějí) pasáže v tomhle o pár let pozdějším rozhovoru: http://kultura.idnes.cz/...jeste-nejakej-rocker-fj1-/literatura.aspx?c=A080407_084941_literatura_jaz
    SOSAD
    SOSAD --- ---
    Bohužel jsem se nedokázal poprat s úpravou takovou jaká má být tak je to v příloze.

    šroub šroub šroub šroub šroub šroub NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub šroub šroub šroub NÝT
    NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub šroub šroub šroub šroub šroub NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub
    ŘETĚŽ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ
    ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ
    ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ
    NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub šroub šroub šroub šroub šroub NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub
    šroub šroub šroub šroub šroub šroub NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub šroub šroub šroub NÝT

    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    MAUS: To, co se v první a hlavně třetí strofě vyvíjí celkem slibně, se už v druhé rozesere, ve čtvrté rezignuješ na rytmus zcela a následně se dopustíš všech možných zvrhlostí, klišé, dokonce i vypůjčování slovíček z jiných slovanských jazyků... Hmmmm...
    MAUS
    MAUS --- ---
    Předletní otazníky

    Předletní otazníky,
    zájarní vykřičníky,
    dvojtečky vesny
    změří čas přesný

    na zlomu týdne,
    na zlomech krajiny
    v hospodě bídné,
    pochybné hladiny

    Závorka odpůldne,
    pár teček večera,
    pak čárka bytí,
    pomlka, mezera,

    mezera, slovo a smích,
    pak další odstavec ztich
    Tvář nicoty, bílá strana,
    pod číslem zeje hrana,

    s ní konec listu a konec knihy
    a konec světa, v němž okamihy
    do dálek snových krajin míří,
    v nichž prach vzpomínek tiše víří

    Kamna, oheň, voda, sny,
    číhá dravec okrasný..
    SOLIVAGANT
    SOLIVAGANT --- ---
    CICHLASOMA: neomlouvej se, v pohodě, jen mi dopřej reagovat spontánně, aniž bych měl strach že tě urazím. Ne nezvykl jsem si, pač tě neznám, jsme na netu:) A to je právě ono - pro mě je gramatika nepodstatná, pro tebe hodně. Peace too:)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SOLIVAGANT: (znovu se omlouvám, myslel, že už sis zvykl, že jsem divnej, jen doplním, že význam není gramatika, gramatikou je jen dosti významně spoluutvářen. peace.)
    SOLIVAGANT
    SOLIVAGANT --- ---
    CICHLASOMA: marně doma hledám po šuplících kulku do hlavy...

    1) genitivy nevztahuju k ničemu. Je to gramatická chyba. Upřímně, úmyslně nechaná, protože mi to dobře znělo
    2) báseň jsem já. Pokud tě nezajímám já, těžko tě zaujme co ze sebe tahám. Tahle odtrženost je jak odtržení duše od těla v nevázaném sexu (holka nebyla špatná ale vlastně mi to nic nedalo)
    3) proč čteš básně, když jsou pro tebe ..kurva co... "max.možné zatížení jazyka významem" - mě jebne:) čili hodně hutné gramatické cvičení, bez obsahu...
    4) tvé pátrání po genitivech, dativech a anatomických součástkách slov chápu tak, že tě ta báseň neoslovuje, nerezonuje... Hoj, řekni příště rovnou:)
    5) končeme tuhle diskuzi, ať to po nás nemusí nikdo číst (doufám že nebude). Dobrou:)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SOLIVAGANT: - neříkal jsem, že mi přijde banální první strofa, říkal jsem to o ostatních krom třetí od konce.

    - promiň, vim, že jsem otravnej, ale k čemu tedy vztahuješ ty genitivy v druhých dvou verších ze třech, které teď cituješ? nebo opravdu k ničemu? (opravdu mě to zajímá.)

    - uznávám, že mám o hodně jiný přístup k poesii než Ty. ale tak třeba moje mimoběžné řeči upoutají Tvou pozornost aspoň okrajově na to, že ten "feeling" v poesii vyjadřuješ chtě nechtě jazykem a v nějaké konkrétní formě. a promiň, ale když a nakolik čtu Tvou báseň, nezajímáš mě Ty a Tvoje pocity, ale ta báseň. (a poesii chápu - nijak originálně - zhruba jako snahu o maximální možné zatížení jazyka významem.)
    (a neřekl bych ani, že jsem si "užíval ten rozbor", to jsem se snažil prodrat k tomu, co by mohlo být na té básni (pro mě) zajímavé, tedy co bych si mohl užít na ní).
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam