• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    Je moc fajn, že po skoro dvou letech máme zas něco do výběru. ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JANEQ: Tak jsem se s odstupem usnesla, že je to prostě výborný. Ten tón mě baví.
    Příběh, který zná každý, ale vyprávíš ho docela po svém.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JANEQ: Sisemsipředělala, a jinak je to výborný. Na první čtení. Uvidím, co to udělá ;)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    JANEQ: Akorát to "si" nesedí ke zbytku textu... ;)
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    tak aspoň se
    shodneme na Proustovi
    že nemá cenu hlídat ceny
    dalších myslitelů

    viděla si nás odplouvat
    mě a lodě
    táhneme za vranami do Malmö

    důrazně odmítám šoustání
    za účelem kompromisu v našich debatách
    důrazně odmítám Prousta
    jako mírotvůrce dnešního rána.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    no tak se tu mějte, bylo mi ctí :)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    Pardon...

    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CORWEX: S tím charakterem písňového textu je to pravda. Ale mně přijde, že v první strofě to coby text, který si na nějakou "hoch" poesii určitě nehraje, celkem obstojí i jen ke čtení - ten obraz se zrnky písku by byl sám o sobě opravdu hodně otřelý, ale bere-li se v návaznosti na to, že "v bezčasí se milujem", určitou míru enigmatičnosti má. A pak přijde ten zpívající chlápek s křídly na střeše, který už sám o sobě není úplně z arsenálu těch největších triviálností.

    A na tom trojverší, co cituješ, mě neruší tolik ten skok - abych upřesnil, co jsem psal, přijde mi víc, že z toho trčí, že se chce zachytit celková vymknutost situace, vlak nebo jinej prostředek řítící se bez řízení a ples či jiná veselice v pozdní fási jsou asi dvě věci, co se k tomu nabízej úplně nejvíc, tak se po nich sáhne, šoupnou se tam, je to furt totéž, bez vývoje a pomocí klišé. Jo, v písňovém textu se to snese mnohem spíš, můžou to taky zachránit jiný aspekty písně, ale je to z mýho hlediska škoda - kdyby se to vylepšilo, mohl by to být text, který neurazí ani bez hudby a při hudbě se před ním jako před celkem nemusí vůbec "přivírat uši".
    (Po tý úpravě předposledního verše, co jsme navrhoval, se to podle mě zas dá i přečíst tak, že to zní vlastně celkem zajímavě.)
    CORWEX
    CORWEX --- ---
    JEZINKA: Mně přijde, že na zhudebnění už myslíš, poslední tři verše určitě půjdou líp ufrázovat, než vypadají napsané. Plus by v písňovém textu líp obstály všechny ty ne až tak svěží obrazy, a hlavně skákání mezi nimi, které myslím dosahuje vrcholu v trojverší "a po neznámé trase / na tomhle zpitém plese / jsme podivní smuteční hosti".
    OKEYA
    OKEYA --- ---
    JEZINKA: Díky, to je fajn, že tam ta Magnolie vyvolava jeste neco dalsiho ...
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: ježiš pardon, chtěl jsem napsat, že by ten předposlední verš rytmicky imho šel, kdyby tam bylo "...se tak podobá...", ne "...se podobá..." :-/
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    JEZINKA: No mně ta minulá nepřišla horší, myslel jsem, že bylo jasné, že tam přinejmenším určité "docela fajn" jádro vidím - nejen v tomto druhém případě. ;)
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    CICHLASOMA: dík. "docela fajn" je zatím nejvyšší ocení, kterýho se mi tu kdy od koho za cokoliv dostalo, takže jsem rád :)) nad tvýma návrhama se zamyslím, až to budu zhudebňovat...
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    JEZINKA: Předposlední verš je takhle imho rytmicky neúnosnej. Už kdyby tam bylo "... se podobá...", tak by to šlo. A mně zas přijdou 3.-6. verš druhý strofy trochu příliš explicitní a klišovitý. Ale jinak docela "fajn".
    A přišlo by mi lepší "když v dlaních přesýpá se", ale to je celkem detail.
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---


    ...

    milujem se v bezčasí
    a míjíme se v čase
    jsme jak dvě zrnka písku
    co v dlaních přesýpá se
    na střeše chlápek s křídly
    zpívá chraptivým hlasem
    a naše zatracení
    tak podobá se spáse
    a naše zatracení
    tak podobá se spáse

    pohledy za sklem vlaku
    poslední drobák v kase
    ten rychlík jede sám
    a po neznámé trase
    na tomhle zpitém plese
    jsme podivní smuteční hosti
    a naše krása tak podobá se ošklivosti
    a naše ošklivost tak podobá se kráse...


    ..
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    OKEYA: hezký. tohle ve mně vyvolalo nějakej zajímavej pocit...a magnolie mám spojený s jedním konkrétním životním obdobím, takže si trochu do toho vkládám nějaký svoje obsahy...
    ARILIN
    ARILIN --- ---
    Snít myšlenky, co zradí,
    vybarvit si ocas hadí,
    ignorovat, že jsme mladí,
    zůstat tónem, který ladí.
    OKEYA
    OKEYA --- ---
    plotýnka je ještě teplá

    další mol padá k zemi po spirále
    jako semínko javoru

    a krev s kafem tečou menšími
    a menšími
    vlásečnicemi

    každou další vteřinu
    rodí se na někde na synapsích
    další projekce představ a myšlenek

    dítě krve, dopaminu
    a okamžiků
    jako když mol padá po spirále
    nebo přímo k zemi
    a umírá

    nebo letí po zdánlivě
    Brownovské trajektorii
    a bezmyšlenkovitě tím
    brání smrti

    otevřu okno

    zvuk a vzduch a noc
    proudí do mne

    plotýnka chladne
    noc chladne

    moje city k tobě

    hledám slovo
    obraz který mne spasí
    ale zase mi zbývá jen

    úsměv z magnolie
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Je dobře, když se diskutuje. Ale bylo by dobré, aby tu byla mezitím taky nějaká poezie.
    Aleuž.

    FIN si ji přestane šušnit do svého privátku. A jiní rovněž. S kůží na trh, pravím.

    Není lepšího dialogu - v oblasti čtení - než je dialog básní.
    FIN
    FIN --- ---
    NOXNOCTIS: brilantní logika. právěs popřel vyluštění rosetské desky a celoživotní práci bedřicha hrozného. tedy kromě jiného. víš, když dojde na tento způsob argumentace, jsem si absolutně jistý tím, že se jedná o děsné žvanění :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam