• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    TOMASZ: Jen do toho, já to snesu. Ostatně, moje snaha o poesii je čistě nahodilá a pocitová, kdybych to měl nějak zásadně vymýšlet, tak to ztratí kouzlo, které v tom vnímám.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    BURKHAR: Nereagoval jsem, anžto jsem neměl vyjasněný názor. Tak to často bývá. Beru nicméně na vědomí, že Tě nemusím šetřit. ;)
    JJOXER
    JJOXER --- ---
    BURKHAR: Chvála může být zdrojem motivace, která je potřebná k produkci dalších děl. Dostatečně velká produkce potom může vést (a často vede) ke zlepšení kvality.

    Všechno má svoje.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    TOMASZ: Tvoje konstruktivní kritika mě baví. A já mám rád kritiku. Pomáhá mi to se posouvat. Ve všem. Nejvíc nesnáším chválu. Ta nikam nevede.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    BURKHAR: Chybí Ti to? ;)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    TOMASZ: A proč jsi nezjebal aj mě? :)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    ARGANNAH: Nejprve poznámka formální: Ujasni si, jestli chceš používat interpunkci, nebo ne, a buď v tom konzistentní. Když je to pomíchané, působí to blbě.

    A teď ten zbytek: Jak to tak na mě působí, řekl bych, když už chceš za každou cenu použít tolik slov, budiž. Ale neměly by jen tak bezcílně poletovat a snažit se šokovat zjevnými absurditami, či samoúčelnými bizarnostmi. Pak to totiž působí upachtěně, čiší z toho úporná snaha dosáhnout efektu, která se ovšem míjí účinkem. Místo toho bys mohla zkusit třeba nechat ta slova pracovat paralelně a splétat současně víc rovin, víc významů, které by se potkávaly, doplňovaly, kontrastovaly, či si oponovaly, ale to vše obyčejně, civilním tónem, jakoby mimochodem. Tak bys mohla možná ospravedlnit použití tolika slov, kdyby jim výsledná stavba odpovídala svým významem. A to je za můj velký penis vše, co k tomu tak mohu říct. ;)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    * * *

    Říkám si sobota
    Dnes kalim
    Dávám si pivo
    A meskalin
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    EUCHRID: Básník kárá chybujícího stvořitele... Bohužel takovéto pokusy dotknout se závažného tématu většinou trpí stejnými problémy, jako politicky angažovaná poezie.
    JJOXER
    JJOXER --- ---
    EUCHRID: Ten homosexuální podtext je záměrný?
    1KA
    1KA --- ---
    FIN: hihi :-)
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ:
    ležel jsem na stráni
    vožralej jak zákon káže
    a ještě se ráno ozvala
    alergie.
    zavolejte stráže!
    to snad ani není možný
    jak si ten básník žije!

    Za případné dotčené faktory se omlouvám, prostě mě to tak napadlo. Námitky adresujte OSN, já jsem off.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    1KA: I kdyby v tom bylo nějaké smysluplné sdělení, samoúčelné rýmy stráni/skráních a nejapné slovní hříčky pyl/nepil by to spolehlivě dokázaly zabít. Popletení si/jsi už je jen třešnička na dortu, svědčící o nepříliš vysoké ambici obecně.
    1KA
    1KA --- ---
    Na stráni
    Na stráni padaj ti slzy po skráních
    Páli té v očích pyl
    Kdybys jen tolik nepil
    Ze skrání vpily se slzy do trávy
    Kde pyl si vzal
    Co vzít si chtěl
    A tys už nic ostře
    Neviděl
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    BURKHAR: Jak už tu bylo řečeno dříve mnohokrát: zase přichází to jaro. :D
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    * * *

    V ohništi šukaj hlemýždi
    Jak romantická chvíle
    Plácnu tě lehce po hýždi
    Kypré a věčně bílé
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Žížala
    ...
    Žížala je plná žalu
    temná, smutná, sotva žížá
    podívej se na žížalu
    na krku jí křížek křížá.
    ITCHYHEAD
    ITCHYHEAD --- ---
    TOMASZ: je, díky.
    NANTHEI: souhlas. Netreba se omlouvat, jen mi slusne rikas tvuj nazor
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    * * *

    Papír velmi rychle hoří
    Pálím texty v kamnech

    Nejsou to básně

    Mám datovou schránku
    A starej účet na Písmáku
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    ITCHYHEAD: Jsou různé druhy textů. Třeba ty mystické. Jeden takový má jen sedmset slov, a pak v tom nějakej Kaplan na sedmistech stránkách hledá skryté významy a jinotaje. A pak třeba básně. Ty mají zase různá určení. Třeba vyznání lásky, které ona pochopí, ale každému jinému to bude připadat prostě blbé. Stejně tak básnička pro babičku k MDŽ bude mít pro ni, znalou kontextu a s citovou vazbou na autora, obrovský význam. My se tu ovšem zaměřujeme -- a z této perspektivy je třeba vnímat i kritiky -- na básně, o kterých může někdo říct, že jsou to "literární artefakty", tj. že fungují samy o sobě bez nutnosti znát jejich utajený kontext. Takový text by měl být vnímatelný a měl by něco dát i cizímu čtenáři bez vazby na autora; měl by si všechno, co potřebuje, nést v sobě. Jako obraz, který někdo namaloval před třista lety, a teď visí v galerii, jméno autora Ti nic neříká, ale přesto cítíš dotek krásy, aniž by sis musel říct: "jó, to je ten domek, kam jsme jezdili na prázdniny". Je to teď jasnější?
    NANTHEI
    NANTHEI --- ---
    ITCHYHEAD: omlouvám se dopředu, že já taky nejsem hodná, ale... přijde mi, že jsi tu kritiku, které si vážíš, ve skutečnosti vůbec nepochopil.
    ono vůbec nejde o dodání kontextu. já taky dokážu velmi romanticky popsat, co se mi honí hlavou, případně co cítí člověk, o kterém/kterému píšu. to ale vůbec neznamená, že když stvořím takovouhle říkačku, bude z toho báseň (natož dobrá báseň) poté, co tu "omáčku" okolo lidem sdělím.

    na obou těch věcech nedokážu najít nic, co by bylo fajn, bohužel. je to jen naprosté klišé, špatné pokusy o rým a celé je to nicneříkající. ten dodaný kontext na tom nemění ani zbla.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam