nnevim. Spousta techhnik jak jsou tam pouzity, a ano hral jsem alfu, je prevzata z nemeckyho federu. Je urcite vybornej pro simulaci, bo jsou tam jasny sekovy drahy, zacatek a konec pohybu a vsecko popsany s nemeckou preciznosti. I tak to kazda skola uci trochu jinak a jak kokoti se furt hadaj kdo je nejvetsi buh, misto aby dali hlavy dokopy. ale chapu, konmkurenci prostredi dela svoje a kdyz te to ma zivit, jdou nejaky okolky stranou. Ale to odbiham. Jakmile jsme zacali s hardem, na Harnish bitvach v Polsku atp, vetsina federovejch techni sla do riti. Mnohejm vic se pouziva halbschwer, do prilby si kazdej nechava dovrtavat dirky pro lepsi videni a vubec. Problem s vyhledem zakrytym rukama je trochu jinde, IMO, nez v technice. I kdyz se ti stane, ze ti ruce zakkrejou vyhled na soupere pri utoku, snaha je minimalizovat to a drzet si streh, prio kterym vidis. Otazka je, ze i kdyz tio v prilbe ruce takhle zakryjou vyhled primo dopredu, porad mas dobrej prehled "na delku paze" a vnimas dost veci, co se v prostoru pred tebou dejou. Na obrazovce ti proste dva fleky zakryjou dva fleky, bezu ohledu na dokonalost grafiky. Stejne tak pri pohybu si lip udrzis orientaci v prostoru IRL, nez pri otaceni na klavesnici, a to je IMO gro.
Pokouset se simulovat tak komplexni pohyb jako je serm, a IMO jakykoliv jiny bojovy umeni, na 4 tlacitka na pohyb a mysku, a udelat to realny A zabavny, bez pouzivani nejakejch bullet time zpomaleni casu atp...to je dost orech. Fosilie orechu, rekl bych. S temahle vychytavkama to ale zase neni realnej boj, ze.
A kdo videl aspon jeden zapas 5vs5 na BOTN, musi mi dat zapravdu, ze pulhodinovy krouzeni po poli je picovina. Kdyz se do toho Rusaci oprou, trva kolo tak 15 sekund a je cisto, a dokazou velice rychle dosahnout precisleni 3 na 1 ze vsech smeru, a stim proste nic nenadelas...
Stejnej pomer bych videl Knight vs. Peasant. Duelovy techniky jsou vynikajici...na duely.