• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    DAVESADE: no jo, ale tam je pointa toho, ze ty mas jeste prehled o tom, co se deje kolem tebe :) nevidis jen ten tunel pred sebou
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    I když to v tom Tekkenovi je spíš PunchOut mode, než first person - každopádně je to dobrý příklad, jak se s tím vypořádávali.



    No počkáme na Vávru.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    HALCYON: Jako jo, to je fakt, tam jsou ty fatality fakt super a člověk má pocit, že fakt rube. Ale jsou to jen fatality, tj. zastaví se čas, v realtime by to asi nebylo ono ;).
    SIRLOON: Já jsem dokonce zašel tak daleko, že jsem v BB propojil dvě konzole a hráli jsme s kámošema proti sobě. Největší problém byl odhad vzdálenosti od cíle... ale third person to jistil ;).
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    DAVESADE: tak ten 1st person mod v BB byl dost nehratelnej. klasickej 3rd person byl vpoho. ale mam taky priklad :)
    TEKKEN 2 Secrets Tutorial: First Person Wire Frame Mode [PS1/PSX]
    https://www.youtube.com/watch?v=JGNWpn6FW20
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    DAVESADE: OT: nejlepší šermování na Wii je No More Heroes 2!
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Ještě dodám další (a špatný příklad) - Red Steel na Wii, který také měl šermování ve first person. Celkem vtipně se s tím vypořádali prostě tak, že ses nemohl hejbat jinak, než doprava-doleva, pak blokovat a útočit jedním z několika málo výpadů a šlo vlastně o takovou minihru, ve které nešlo mečem nijak mířit.

    Red Steel 2 se s tím vypořádal o něco lépe, ale furt to byla rytmická minihra, než simulace šermování (i když to už byla celkem zábava hrát, relativně).

    Asi nejblíž se tomu blížil Skyward Sword, ale ten nebyl first person - ale tam to už simulaci vzdáleně připomínalo (avšak v praxi se používaly jen tři směry útoků, byť v okruhu 360°).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    BOD: Jo, ti uživatelé third person kamery to trochu hatí, ale v principu mi FPS přijde nej nej nej ;).

    Nejsem šermíř teda, ale oproti Jedi Knight tady čuchám problém, že pro vžití do role je podstatnější feedback z končetin, než z očí. Oči jsou pořád upřené na cíl, ale co dělají ruce - to "nevidím" a bez nějakého feedbacku o tom vlastně ani nevím. Jasně, můžou si pomoci tím, že feedback naznačí nějakou vizuální pomůckou (viz Bushido Blade), ale to už můžou jít rovnou do third person kamery. Fakt nevím, jak toho docílit, aby to bylo uspokojivé.



    Na gamepadu se dvěma analogama by bylo zajímavé, aby se postava hýbala nějak automaticky (např. pomocí horních trigerrů by se hýbala směrem ku a od nepřítele, který by byl napevno fixovaný) a oba analogy by pak sloužily k nápřahu paží. Tam by ten feedback už byl a mohlo by to být docela sexy. Zase je to nepoužitelné v masové bitce, jenom na duely. Nevím no.
    BOD
    BOD --- ---
    DAVESADE: Nejsi sám, ten zážitek je upe jinde, i taková arma, dayz nebo gta jsou v prvním pohledu mnohem zazivnejsi, víc se lekas, min vidíš, imho lip miris i reagujes na frontální útok, i když je jasné, že proti hráčům co si koukaj na lopatky, přes zdi a cekaj na tebe ve vysoke trave u cesty máš slušnou nevýhodu.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GANDHI: No jo, ale v praxi se v DBTS mačkala jenom pětka na numerický klávesnici a s tou se ukydlila skoro celá hra ;). A ještě dodám, že jsem asi jedinej na světě, koho myšlenka FPS šermu rajcuje - i Jedi Knighty hraju komplet v first person pohledu...
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    Uuu hot hot! :)
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    RADOWAN: jj, die by the sword melo na svou dobu revolucni system - prenaseni pohybu mysi primo do pohybu ruky vcetne dynamiky. kdyby to nekdo dotahl do konce mohlo by to byt super, koneckoncu konzole uz dneska podobny systemy pouzivaj. dalsi revolucni rys byl, ze hra dokazala registrovat nebezpecny casti predmetu - ostri, bodce, takze nepratele si mohli proste nabehnout na mec nebo si je mohl placate mecem naplocho. dokonce k tomu tenkrat slibovali nejakej rekorder pohybu, aby sis mohl sam vytvorit uder a ten pak jednim tlacitkem spustit, ale uz si nepamatuju , jak to dopadlo.

    nicmene z toho vsim ovladani se dalo prepnout na relativne standartni bojovkovy ovladani, takze se to hralo dobre.

    a bylo to z third person pohledu - prirozene.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    A ABYCH to dostal do kontextu K:C
    Myslim ze Genoske (zakladatel AF) je takovej Vavra ceske sermirske sceny :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    CYBERKOTLIK: ja u AF skoro 15 let s ruznyma vypadkama trenuju a pravda, federy a masky jsme meli prvni v republice a nekteri studenti jsou spicka (ja byl na vrcholu vykonosti nekdy pred 5 lety takze si muzu nechat zdat, a popravde novy rekruty uz ani neznam). Co se BOTNu tyce, druzba s polskou Armou mela svuj vyznam i v tomhle.
    Jak to bohuzel dopadlo je jina vec, ale ta skola neni je o jednom trenerovi, i kdyby to byl tisickrat zakladatel. Shazovat drinu a tvrdou praci desitek lidi...tak se predvadi ty nejhorsi charakterovy vlastnosti, co v ceskym sermu jsou.

    Z bojujicich autoru Lichgtenauerovske vetve minimalme Meyer, dalsi si nevzpominam. Ale je pravdou, ze v poli si nikdo moc poznamky nedelal, a i kdyby existovaly nejaky armadni vyukovy manuscripty atp, obavam se, ze jsou nadale zamcene v archivech ke kterym nema verejnost pristup.
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    JVMLOK: AF je jen takova parodie:)) Je pravda ze hodne lidi se ted soustredi na manuskripty, ale treba u me je to jinak, a o par dalsich lidech taky vim.
    Manuskripty je treba brat s velkou rezervou a kontextem doby, pac drtiva vetsina lidi co psala manuskripty pravdepobne nidke nikdy nebojovala - prokazany bojovy zkusenosti sou jen u par mistru - a ty navic nejsou z ty Licht. vetve:)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    CYBERKOTLIK: no jam mam pocit ze krome Larse s "italskou skolou" se tady nic jinyho nez nemecko neuci Magisterium, AF...vsecko jako prvni ucilo Talhofera (IMO devadesat procent strehu co jsou ve hre videt, vcetne sekovejch drah) a pak se rozsirovali o techniky Lichtenauerovske vetve IMO. A italsky drzeni a strehy tak jaksi nevidno...navic k nicemu jinymu nejsou poradne dostupny manuscripty, o kterejch Vavra tak rad mluvi. Also...

    Ale samozrejme se muzu plest...
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    JVMLOK: no a nejde tam v ty hre hodne o duely?
    botn ybch s tim nesrovnaval, to je uplne mimo realitu.
    Zrovna ty lidi, co se nejak podileli na tyhle hre, nemeckej fedr mam pocit vubec nedelaj, a je to videt:)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    nnevim. Spousta techhnik jak jsou tam pouzity, a ano hral jsem alfu, je prevzata z nemeckyho federu. Je urcite vybornej pro simulaci, bo jsou tam jasny sekovy drahy, zacatek a konec pohybu a vsecko popsany s nemeckou preciznosti. I tak to kazda skola uci trochu jinak a jak kokoti se furt hadaj kdo je nejvetsi buh, misto aby dali hlavy dokopy. ale chapu, konmkurenci prostredi dela svoje a kdyz te to ma zivit, jdou nejaky okolky stranou. Ale to odbiham. Jakmile jsme zacali s hardem, na Harnish bitvach v Polsku atp, vetsina federovejch techni sla do riti. Mnohejm vic se pouziva halbschwer, do prilby si kazdej nechava dovrtavat dirky pro lepsi videni a vubec. Problem s vyhledem zakrytym rukama je trochu jinde, IMO, nez v technice. I kdyz se ti stane, ze ti ruce zakkrejou vyhled na soupere pri utoku, snaha je minimalizovat to a drzet si streh, prio kterym vidis. Otazka je, ze i kdyz tio v prilbe ruce takhle zakryjou vyhled primo dopredu, porad mas dobrej prehled "na delku paze" a vnimas dost veci, co se v prostoru pred tebou dejou. Na obrazovce ti proste dva fleky zakryjou dva fleky, bezu ohledu na dokonalost grafiky. Stejne tak pri pohybu si lip udrzis orientaci v prostoru IRL, nez pri otaceni na klavesnici, a to je IMO gro.
    Pokouset se simulovat tak komplexni pohyb jako je serm, a IMO jakykoliv jiny bojovy umeni, na 4 tlacitka na pohyb a mysku, a udelat to realny A zabavny, bez pouzivani nejakejch bullet time zpomaleni casu atp...to je dost orech. Fosilie orechu, rekl bych. S temahle vychytavkama to ale zase neni realnej boj, ze.
    A kdo videl aspon jeden zapas 5vs5 na BOTN, musi mi dat zapravdu, ze pulhodinovy krouzeni po poli je picovina. Kdyz se do toho Rusaci oprou, trva kolo tak 15 sekund a je cisto, a dokazou velice rychle dosahnout precisleni 3 na 1 ze vsech smeru, a stim proste nic nenadelas...
    Stejnej pomer bych videl Knight vs. Peasant. Duelovy techniky jsou vynikajici...na duely.
    RADOWAN
    RADOWAN --- ---
    pamatuju si starickou hru Die by the sword, ktera mela celkem sikovnej soubojovej system..vim, ze ovladani bylo tezce na picu, ale kdyby se tim inspirovali, tak by to nemuselo dopadnout spatne. Ale tohle FPS QTE je zoufaly..
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    ULRIK: co soul calibur? tam Kilik vylozene nesekal
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    ULRIK: aha, no to se dost vzdalilo od toho, co sme tenkrat probirali - holt to proslo rpes moc lidi, kazdej k tomu enco rek a vysledek je tohle.
    Pac s nima poradne nikdo neumi zachazet, kdyz pominu stani v rade a hektickeho bodani:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam