• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.
    CHRMLE
    CHRMLE --- ---
    MILUCH2: apropo ten vranik... jsem premyslel, jestli se vubec nekomu mohlo podarit vzit si veci zpatky rovnou - jestli se pamatuju, tak tam v truhle byla nejaka sejvovice a myslim ze i lockpick, ale nejsem si jistej... Ale stejne byly dvere na hard... Tak jenom jestli to nekdo uspesne zvladnul, muj lockpicking je mizernej :)
    MILUCH2
    MILUCH2 --- ---
    mě ten quest v klášteře byl ze začátku taky protivný, ale nebylo to tak hrozný a věci zůstali normálně u dveřníka....a na Vraníku jsem to vyřešil elegantně, přesunul jsem věci do truhly přímo v Erikově baráku:)) pak se utíkalo lépe ;))
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Me to tak sralo ze jsem skočil na střechu a sejmul manika lukem, pak si sedm dni posedel a mám klid od celyho klastera
    CHRMLE
    CHRMLE --- ---
    KVIIIK: V klastere? Jeden z tech novicu? Tak to se mi ulevilo, ze sem je pro jistotu sejmul vsechny :D
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    UBIK: jestli hledáš explicitní důkaz pro to, že je ta hra homofobní mrdka, tak nenajdeš :) U dvou charakterů to není přímo řečeno (a jsou to záporáci), třetí je klaďák a dokonce mu pomáháš proti lidem, kteřá se do něj za to navážejí (klášter).
    UBIK
    UBIK --- ---
    CLAVEN: ano, v tomto bodě ještě nejsem.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    UBIK: Názor na to, či sú v hre homosexuálne postavy? Buď sú, alebo nie sú, to nie je vec názoru.
    UBIK
    UBIK --- ---
    CLAVEN: hraju, neboj. zajímá mě názor cizích.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    UBIK: Nechceš si tú hru zahrať sám?
    UBIK
    UBIK --- ---
    JCD: mohl by prosím někdo rozvést, co jsou zač a jak je to proti nim použito jako páka. jen mě to zajímá.
    JCD
    JCD --- ---
    UBIK: ze jsou homo tam neni explicitne receno. Da se to tak vylozit. Je tam jen receno, ze jsou si velmi blizci a je to pouzito jako paka proti nim. Tot vse.
    UBIK
    UBIK --- ---
    dovolím si dotaz. v jednom kritickém textu jsem se dočetl, že ve hře se nacházejí celkem dvě homosexuální NPC a obě jsou záporáci. mohl by se k tomu prosím někdo se zkušeností z hraní vyjádřit. a nemusí ani rozebírat vlastní sexuální orientaci. °) dík.
    SOMRAK
    SOMRAK --- ---
    BAT: prostě udělám perfect block a útočník ještě koupí dva stouchance palcatem do tvářičky...
    CHRMLE
    CHRMLE --- ---
    Taky se blížím ke konci, takže nějaký review...

    Ke zbraním... no bojová sekera je jasná volba, ta animace jak se eNPíCíčko zhroutí když to dostane do headky... najs... Nevím, jestli tam jsou nějaké lepší techniky, jsou dvě kombíčka o kterejch vim... To je možná škoda, chybí mi třeba házení sekery, bersekr doublesekera atp... Ale na většinu problémů mi dobře umístěná headka stačila dycky. Prcek? Bum In Da Head...
    Nicméně čistě z praktického hlediska (i v bitvách) střílím piercing arrows z blízkosti tak metru a docela mi jdou headky a ... to si myslim, že by se mělo vymyslet jinak - on do mě mlátí a já si v klidu dělám složitej pohyb, to by asi vůbec nemělo jít. Je to strašně overpower... Mám na mysli že by se luk mohl třeba zlomit, nebo by ti ho "vyrazili" na zem... Prcka jsem poprvé dal lukem, headshot a konec... ta následná animace s krásným swordfightem mě docela rozesmála. Bitvy hraju tak, že naběhnu za lajnu a střílím je do zad...
    Jinak s tim overpowerem- teprve ve chvili, kdy jsem šel zatrénovat a odpoledne jsem strávil na cvičišti, tak teprve potom jsem si začal v klidu dávat skupinky tři plus. Možná by tam mohla být nějaká pojistka, nicméně z logiky RPG vyplývá, že jestli za čtrnáct dní povraždí cápek sto lidí, tak bude warhammer. Ten způsob, jakým jsem to hrál způsobil, že vícero nepřátelů mohlo skoro celou dobu skončit dost různě.
    Jenom bych poznamenal, že jsem mizerný fighter a 9FPS není při bitvách něco, co by pomáhalo... Při šarvátkách to bylo dycky nad 15, takže dle mých kritérií v pohodě..
    Obecně jsem se vždycky při bojích bavil a občas se dost bál. Teďka ke konci už je to snadný, prostě ty tři cápky třikrát fláknu po hlavě a konec. Teda pokud to není v bitvě, tam jsou nějací odolní... Ale byl tu post o tom, že se to má balancovat, tak kdo ví...

    Quest writting je celkem v pohodě, kromě kláštera si nevybavuji frustraci, vždycky jsem tušil, co bych měl dělat. A i tam jsem to nakonec vyřešil. Našel jsem dýku a jak tu někdo naznačoval, prostě jsem je všechny ubodal a u toho nejvíc nenápadnýho to samozřejmě bylo. Pak jsem utekl.
    Takže hrát questy jinak se asi dají, třeba jsem failnul nějaký quest v dolech... nebo pomoct kámošům v mlýně jinak než toho otravu otrávit... Dalo mi to celkem pocit, že bych mohl věci dělat jinak... Ale je otázka, do jaký míry ta rozhodnutí záleží...
    Navíc protože hry moc obecně nehraju a zasekl jsem se na Might and Magic 7, tak mám poměrně nízké nároky v tomhle směru... Kdybych měl srovnat nadšení, tak výprava do strážné věže 14 byla skvělá a sakra že sem tam tolik lichů nečekal, nicméně sabotovat Přibyslavice a následná bitva... Super, skvělá práce.

    Grafiku nemůžu moc hodnotit, Giant Citizen Kabuto má podle mě ucházející grafiku a na noťasovi bez grafiky se nedají čekat zázraky. O to víc musím vyzdvihnout optimalizaci pro slabé sestavy - hra na nejnižší moc nelaguje, standart je skoro 30 FPS, při bitvách to samozřejmě dropne jako když jsem chtěl rozchodit KOTOR na P4...

    Bugy - ani jsem nějak na nic moc gamebreaking nenarazil, jednou jsem si nemohl s cápkem sednout v misi na kostky a musel jsem loadovat, teďka mi sir Hanush spal ve stanu dva dny v kuse a musel jsem loadovat... Cápkové chodící pozpátku, pomalu reagující AI. Je toho jako dost, sráží to hodnocení.... Je to škoda, ale není to ani zdaleka taková tragédie, jaký jsem se bál. Tohle jsou věci, který se podle mě dají doladit.

    Prostředí - tady je to naprosto bezkonkurenční. Viděl jsem pár youtuberů "historiků", co se rozplývali nad hrady, jak jsou postavený a že můžete mechanismus mříží vzít přímo ze hry a udělat si to doma. A jak jsou správně silné zdi a ta okýnka jak jsou malinká a z nečirého skla a střecha je udělaná správně... Další studoval Rataje a vykládal dvacet minut o tom, jak je důležité stavět hrady na správném místě a jak je ta brána jak je u ní rychlopřesun udělaná divně (oproti bezchybnému provedení na severu), že tam chybí příkop a zeď je nechránitelná (bez ochozů), že to je to místo, kudy by měl přijít útok... samozřejmě s tím, že ta brána je v podstatě nedůležitá, protože vnitřní hrad je oddělený, cápek přelezuvši zeď by musel skákat z pěti metrů... I tak je to očividné místo pro útok... Ve výsledku - obránce vlastně chce, aby se útočilo odtamtud :D
    Jo a taky kritizoval výpadová vrátka, že tam nejsou žádné dveře... Já sem ani dpc do tý doby nevěděl, že tam nějaký jsou. Celkem si myslím, že je pravda, že kdyby měl student udělat z nějakého důvodu referát na téma "hrady v zemích koruny české v 15. století", tak může vzít v klidu tuto gamesku.
    Takže za tohlecto velké díky, je to naprosto skvělé, jako history nerda mě to naprosto vzalo. Atmosféra úžasná, míra detailů a odvedené práce neuvěřitelná.
    Nevyplněnost chápu, těch mini nesmyslů by to sneslo jako víc. Budget je sviňa, snad bude pokračování v tomhle plnější. Na druhou stranu lesy jsou správně udělané, bavilo mě explorovat...

    Za mě to splnilo očekávání, v tuhle chvíli 8/10, doufám, že to vyladí, ta devítka by tomu slušela, je to super. Očekávání jsou nicméně obrovská: jestli v příštím díle neudělají Prahu za Husitských bouří, tak budu velmi zklamaný.
    ComeOn: byste nechtěli běžet na Žižkov oblečenej jako žid (protože jste z nějakého důvodu vyvraždili celou židovskou čtvrť), zachránit jednookou legendu?

    Btw:
    Jak moc by bylo obtížný udělat velké město pří nástrojích, které už mají? Kolik km čtverečních by se vlastně muselo udělat?
    BAT
    BAT --- ---
    NEVILL: Mam stejnej problem. A to jsem se na zacatku tak radoval, kdyz se ukazalo jakej je Jidra neknuba, mysleje si ze to cely odehraju styl "vesnican", ale nevydrzel jsem to a mam z nej nindzu-300-spartakuse.
    Doufam ze az to dohraju, ze budu mit po case chut to zkusit znovu a dodrzet puvodni neknumbnej plan (cim vic jsem toho ale odehral, tim min se mi zda ze to vubec pujde - sice jsem nekde zaslechl, ze to prej jde dohrat se zabitim pouze jednoho NPC, a technicky to tak asi urcite bude, ale bude takovej playthrough cokoliv jen ne frustrujici? tot otazka).
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    DOUPLE: Tak samozřejmě že Jindra, kovářův synek, je sám o sobě takovej hodnej trouba přesně jak v té hře působí...ale beru to tak že v počítačových hrách se z každé postavy pod mým vedením stane ultrazabiják, pokud to teda jenom trochu jde... :-)
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    GANDHI: "prazdna" rozloha mi taky postupne prestala stimovat, ze zacatku jsem bral, ze se jedna o cosi realnejsiho nez je v rpg bezne k mani (les, co tam clovek asi tak muze cekat krome dvou chatek a zvere), ale jak hra postupuje v pribehu, a syn kovare Jindra behem 14 dnu pobije prvnich 100 lidi, zacne to pracovat proti celkovy atmosfere.
    Porad si myslim, ze "realisticka" rpg jako zanr ma sanci existovat a tohle je krok spravnym smerem, ale vybalancovat takovej koncept aby drzel prohromade neni vubec sranda
    BAT
    BAT --- ---
    SOMRAK: no, to je prave to - mam? nebo nemam? :-)
    Protoze me ta nemoznost riposty se stitem (nebo jejiho ekvivalentu - neznam terminologii) prijde tak divna, ze se mi tezko veri ze by to neslo z duvodu ze ta moznost ve hre neni.
    SOMRAK
    SOMRAK --- ---
    BAT: jo, máš asi pravdu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam