• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.



    Diskuze o RPG titulu od Warhorse Studios (Dan Vávra, Martin Klíma a další) ve stylu Dungeons and No Dragons ze středověkých českých luhů a hájů.

    Oficiální stránky hry

    Kickstarter

    Warhorse Studios

    Oficiální fórum

    Očekávané datum vydání: Q4/2015 (lol, takhle to původně vážně bylo :))
    rozbalit záhlaví
    TOFI
    TOFI --- ---
    BAT: blbost, das to tam jednou a je to tam na furt dokud hru nevypnes
    BAT
    BAT --- ---
    TOFI: No protoze napr. v pripade zamerovace, nebo kompasu - jejich zobrazeni, nebo skryti - hra tvoje zmeny kazdou chvili podle situace prepise, takze musis do te konzole znova.
    TOFI
    TOFI --- ---
    BAT: wtf jak kazdou minutu ?
    BAT
    BAT --- ---
    TOFI: Jo, modovat nic nemusis, misto toho jen musis kazdou minutu lezt do konzole a zadavat prikazy podle toho co zrovna v dany situaci potrebujes. Ale proc ne, kdyz to tak nekomu vyhovuje.
    BAT
    BAT --- ---
    BUCKOWSKI: Samozrejeme vim, proc tam tu tecku dali, ale me zajimalo jakymi argumenty to zduvodnili.
    Proc ji treba radeji neudelali kontextovou (zobrazi se jen pokud se divas na nejaky interaktivni objekt) a hlavne, proc ji neudelali vypinatelnou.
    Proc nekdo, kdo na jedne strane argumentuje pro absenci tecky u lukostrelby "obtiznou simulaci stredoveku" (ze kdyz jdu ven strilet z luku, tak prece nevidim zadnej zamerovac), ale zaroven ten zamerovac permanentne nacpe vsude mimo lukostrelbu, kde mu najednou nevadi, ze kdyz stredoveky muzik jde do sklepa pro cibuli, ze tam prece taky zadny zamerovac nevidi.

    Odstraneni te pitome tecky byl prvni mod co jsem pro tu hru udelal a to po nekolika prvnich minutach hrani, protoze jsem to nedokazal vystat (bez prehaneni, pokud by to omodovat neslo, tak bych tu hru jen kvuli tomuhle nehral, coz by byla pro me velka skoda, protoze i pres jine drobne neduhy, jinak je to naprosto uzasna a podle me velmi nedocenena hra).
    Po dalsich par minutach jsem k tomu pridal skryvatelnej kompas, a po nekolika malo bojich, jsem predelal i health/stamina bary, aby se zobrazovaly jen v boji.
    Soude podle nekolika tisic lidi, co si ty mody stahli, tak ta pitoma permanentni tecka asi objektivne nebyla od vyvojaru dobry rozhodnuti.
    TOFI
    TOFI --- ---
    jinak tady spousta dalsich uzitecnych commandu a nemusite nic modovat, je to primo ve hre
    Kingdom Come: Deliverance Console Commands | PC Gamer
    https://www.pcgamer.com/kingdom-come-deliverance-console-commands/
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    MEDWYN: já jsem konzolista - mody, které zásadně mění gameplay mě nabaví, ale to je každého věc- opravdu se to místo dá velmi rychle naučit
    TOFI
    TOFI --- ---
    BAT: a to je takovej problem si ho zapnout kdyz ho chces?
    wh_pl_showfirecursor 1
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    BUCKOWSKI: Ja si proste pred temi lety kdy jsem to hral vzdy nalepil na monitor 2*2mm papirek ustrizenej z te lepive casti post-it a byl najednou kralem vsech turnaju. I jako absolutni turin jsem to Ptackovi nandal jak v loveni zajicu, tak v turnaji na prvni pokus a na plnej pocet bodů. Pozdeji jsem to modnul aby tam ten zamerovac byl vzdy. Hry hraju kvůli pribehu a relaxu, vopruzu mam dost v normalnim zivote a nemusim si fapovat na nejvyssi obtiznost... Jeslti to budu hrat nekdy znova, dam si i mod na normalni ukladani.
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    Míření je vždy přesný střed obrazovky, kde je normálně ta tečka. Když je to "pár centimetrů" nad kloubem u malíčku, kterým Jindra drží luk. S trouchou cviku > viz. HONZAL:
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    BAT: Tohle téma se řešilo od samého začátku a samotní tvůrci to již mnohokrát vysvětlovali. Jednoduhá tečka tam je pro běžnou orientaci a zaměření na předměty třeba při sbírání.
    Hra ale od začátku měla být "obtížná simulace" středověku. Celkově je systém soubojů poměrně neobvyklý a zpočátku dost obtížný. Tvůrci jasně říkali, že když jdeš venku střílet z luku, tak taky nevidíš zaměřovač. Proč by tedy měl být při střelbě tady? Jindra se prostě musí naučit hodně věcí, aby uspěl. Třeba mířit.
    BAT
    BAT --- ---
    HONZAL: Me by opravdu zajimalo, proc si nekdo myslel, ze je dobrej napad aby byl "zamerovac" zobrazenej neustale, ovsem s vyjimkou te asi jedine situace kdy to ma pro mnohe hrace smysl - behem lukostrelby :-D.
    Nemyslim to zle, vazne by me zajimalo, jake argumenty vedly k tomu, ze to je jak to je.

    Me tyhle veci na obrazovce rusi, a u vsech her to vypinam pokud to jen trochu jde.
    Kompas, zamerovac, ruzne bary, stavove ikony, atp., malo ktera hra neco z toho skutecne potrebuje mit na obrazovce, protoze temer vzdy to jde resit jinak.
    Zobrazeni cehokoliv takoveho ma byt, pokud to jde, kontextove, a vse musi jit vypnout pokud to tam uzivatel nechce (to by mel byt nepsany zakon, zakladni a nejdulezitejsi pravidlo cislo 1, a po nem pak pravidlo cislo 2, ze HUD ma byt minimalni, ze ma pomahat, ne zaclanet a rusit).
    Takze me nevadi, ze pri lukostrelbe ten zamerovat zmizi, ale naopak, ze mimo lukostrelbu tam je :-D
    Nastesti to resi mody, za coz jsem Warhorse vdecny, ale tohle fakt patri mezi zakladni uzivatelske volby, tak by to tam melo byt od zacatku.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Hraju na konzoli a zamerovac zmizi, kdyz vyndam luk :-) ale da se vpohode i bez toho, uz vyhravam i ty mistrovsky turnaje, ale je to tak 50/50, takze kdyz chci najisto vydelat penize, jedu jen pokrocile. Prijde mi, ze s postupujicim levelem se luk po napnuti tetivy mim smrdla.

    U toho cviceni boje je asi taky dobry cvicit s Bernardem beze zbrane, takze clovek vydrzi dlouho, nez je kaput a rychleji tedy nabira Silu a Obratnost a Bojova zdatnost, coz se pak hodi u vsech zbrani. Levelovani zbrani je myslim hlavne o tom, ze delaj vetsi damage a sbiras komba, ale bez rychlosti je to nepouzitelny, protoze udery protivnik vykreje.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    ten zaměřovač je jen příkaz do konzole. Aktivuje to tečku na obrazovce. Ale pořád to chce levelovat, protože skill je základ.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Jo ale meč se skillem na levelu 5 je lepší než palcát se skillem na levelu 1, brnění nebrnění. Na to jsem taky musel přijít trochu bolestivou cestou.
    Na lukostřelbu určitě existují mody na zaměřovač - nezkoušel jsem je, ale myslím že by se to tím o hodně zjednodušilo, protože půlka skillu je odhadnout, kam vlastně míříš.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    MISEC: Tak ja to doted mohl obchazet a boji se vyhnout nebo treba lapky v tabore v noci omracit. Tady me to ale donutilo k boji. Ono to zase celkem odpovida realite, kdy se musi dovednosti trenovat.

    Lukostrelba ze zacatku nejde vubec, ale casem se to zlepsuje
    MISEC
    MISEC --- ---
    Ja som to skusal hrat ako adventurku koli pribehu a realiam, voj ma nebral tak som ho ani neriesil iba kde to bolo nevyhnutne. Lukostrelba ta mi vobec nesla.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    jo, na vyšších lvlech plížení jdou omráčit a okrást stráže, doporučuju sejv předtím. Někdy se to nepovede. Ukradené zbraně a brnění si můžete schovat do truhly doma a pak si pro něj přijít. Docela fajn do začátku.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    myslím že problém je nepochopení toho, že ze začátku je jindra opravdu kopyto a neumí nic. Je potřeba trochu power gamingu. Než opouštím skalice, jak je ta přelomová scéna kdy utíkáš poprvé před kumánama mám jindru docela silnýho. Lukostřelba jde natrénovat na ovcích které se respawnují. Dobrý je sbírat maso, to upéct, tím ztratí status kradeného a jde prodat. Pak trénovat sílu sbíráním bylinek. Posbírat všechny bylinky ve vesnici a na lvl deset bylinkářství při sbírání bylinek posilujete i sílu. Dá se tam dobře nacvičit plížení, stačí pořád dokola omračovat toho týpka co u vašeho baráku přehazuje seno vidlema. Omráčit, počkat, omráčit, počkat. Leveluje se stealth.

    Takhle se daj skalice opustit docela přelevelovanej. Je to trochu jinej styl hraní, poprvé jsem to hrál klasicky, bez hardění a skončil jsem před koncem, jak jsou ty noční mise s kumánama a obléhání talmbergu...Teď to zkouším takhle a nejsou nikde problémy.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MISEC: Boj musíš trénovat, po nějakém nalevlení se například s Bernardem na cvičišti je to výrazně jednodušší, a po naučení se master strikes triviální. Na oponenty v těžkém brnění fungují líp tupé zbraně než meče. A taky se vyplácí chodit v noci, kdy obvykle banditi spí (obecně, nevím jak s touhle misí) a i když se vzbudí, nemají na sobě brnění.
    MISEC
    MISEC --- ---
    Neviem ci to je ta ista misia ale ja som skoncil na takej kde treba v lese najst zlodejov a zabit, bol tam lucistnik a dvaka s mecom, naporcovali ma ako nic. Skusal som to viac krat a nic moc. Blbe bolo este to ze od posledneho ulozenia hry som musel tych banditov hladat v lese a vzdy boli nielke inde sa mi zdalo. Tak som tu hru vzdal, kedze to bolo viac trapenia ako zabavy. Hra ako taka sa mi pacila ale ten boj to u mna zabil :/.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam