• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    MERTLAS: To dodrzovani je myslim zasadni point. Jsem potkal venku jednoho kluka, ktery se mi chlubil jak lita kilometr vysoko a nad Prahou, atd. Tak jsem ho poucil (vykopiroval mu pak text co jsi tady nekomu psal nize). No a od te doby to dodrzuje a fakt dava bacha. Nemel tuseni, ze by to mohl byt problem.

    Hodilo by se vice osvety a lepe (klidne graficky) zpracovanych pravidel, ikdyz samozrejme funguje to jen na hlavy otevrene :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ARMADILLO: Tak ono to uz prochazi. V soucasnosti se finisuje tzv EASA, coz je jednotnej dokument pro cleny EU, ve kterem se sjednocuji pravidla a tedy ja bych mel mit moznost litat za stejnych podminek u nas i v Rakousku.
    V platnost tenhle dokument ma prijit tusim cca 2019 nebo 2020 a nasledne by jej mely clenske staty implementovat (ale uprimne rikam, ze ted si presne terminy nevybavuju a musel bych je vyhledat).
    Je vtipny (nebo mozna smutny? Ani nevim) pozorovat media, jak o tom informujou. Nedavno vysel clanek, ze drony budou mit pocinnou espezetku a vsichni budou muset bejt registrovany atd atd... clanek vesmes mel dobrou myslenku, ale provedeni naprosto tragicky a v dost vecech jednak mylny a druhak vetsina veci v nem jiz je v dnesni dobe platna, nicmene opet to vetsina nedodrzuje...
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    MERTLAS: :D Kazdopadne je to dost poucny a je videt, ze to projde jeste vyvojem :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ARMADILLO: No klidne bych mel min zajimavy, ale tohle je hold bohuzel realita meho oboru :)
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    MERTLAS: Dost zajimavy zkusenosti mas..
    TOMMYKNOCKER
    TOMMYKNOCKER --- ---
    YAKOBO
    YAKOBO --- ---
    MHO: diky...nn je to z koptéry. Křídlo v záběru je kámoše.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Kdyby to nahodou nekdo netusil, tak kluci z Rotoramy jsou uz pekne dlouho na prvnim miste v DCL :)

    DCL - Drone Champions League | Join the flying Revolution!
    https://www.dcl.aero/#standings
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MHO: V záběrech se občas objevují vrtule :)
    MHO
    MHO --- ---
    YAKOBO: Super. To je vsechno z toho kridla co se objevuje na zaberech?
    YAKOBO
    YAKOBO --- ---
    Zdravím pánové, mám tu takový radostný letní sestřih :)
    Mish mash #1
    http://www.youtube.com/watch?v=KbPunRDwiKw
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    ESY: to místo je mi povědomý.... nedělali tam náhodou závod v tom, jak 3 lidi řídili kvadrokoptéry a další tři běželi jenom podle záběrů z těch dronů?
    FRACTAL
    FRACTAL --- ---
    ESY: Neskutecna plynulost!
    ESY
    ESY --- ---
    Tenhle clovek je neskutecnej :)) Muj asi nejoblibenejsi fpv freestyler :)
    RAW
    http://www.youtube.com/watch?v=Bz6_0fJOlDQ
    MHO
    MHO --- ---
    PREBRAL: Ona je otázka jak to bude platit. Už dneska je v unii celkem legislativa. Maximalni vyska 120m, let na dohled, neletat na zastavenym uzemim, nad lidmi, respektovat nofly zony včetně národních parků. Tohle plus mínus platí všude v EU.

    Ale problém je, že některé země mají velmi striktní pravidla - typicky Rakousko, kde prakticky nesmí létat nic s kamerou, která nahrává. Obávám se, že legislativa přitvrdí tam, kde je to teď volné a ty tvrdší výjimky zůstanou. Takže stále budeš dohledávat co a jak.
    PREBRAL
    PREBRAL --- ---
    MHO: Já coby řekněme rekreační letec, který vnímá drona jako něco na způsob létajícího stativu (Phantom 3S, vzletět, vyfotit si něco ze zajímavého úhlu, přistát) bych jednotnou úpravu po Evropě docela uvítal proto, že když jedu někam za hranice, nemusím trávit věčnost zjišťováním lokálních regulací - třeba cestou do Slovinska jsem i psal na místní oficiální stránku s pokyny pro amatéry dotaz, jak přesně a co hlásit, ale nikdo mi neráčil odpovědět. Licencovanou apku, kde by bylo detailně vymezeno, kde se lítat může a za jakých podmínek (včetně CHKOček a tak) bych taky užil.
    Co mne ale znepokojuje jsou ty testy - ne, že bych je neudělal, autoškolu jsem taky udělal a chápu její užitečnost, i když neřídím, ale pokud by se u nás bez rozlišení kategorií zachovala nějaká aktuální podoba včetně administrativní a finanční zátěže, tak je to sice OK pro profesionály (pro které je to investice), ale u amatérů už je to hraniční administrativní a finanční zátěž - mít tam nějaké podrobnější členění (podobně, jako se u aut liší povolení na fichtla vs řidičák na kamion) by bylo fajn.
    B3DA
    B3DA --- ---
    tak je to orientační no.. :)
    btw v Rakousku zrovna tohle platí už tedka, přijde mi že se inspirovali odtamtud
    MHO
    MHO --- ---
    ESY: já si myslím, že to nakonec nebude tak horké jak to vypadá. V čechách se na to bude kašlat. V zahraničí typu Rakousko německo si holt člověk bude muset dávat majzla.
    MHO
    MHO --- ---
    B3DA: Ten první graf je sice pěkný, ale zjevně je to jenom dosazení do rovnice volného pádu ve vakuu, kde E= 1/2 m v^2 a v=SQRT(2gh). Takže E = mgh, čímž dostaneme tu pěknou hyperbolu.

    Tím pádem vychází pád malého dronu z větší výšky jako strašná energie, protože to furt zrychluje. Z hlediska bezpečnosti je to ok, protože dron ve vakuu doletí přesně tak vysoko, jak vysoko ho člověk dokáže vyhodit.

    Doufám, že si regulátor všimne, že máme v Evropě atmosféru a tedy padající dron po nějaké době přestane zrychlovat. Pochopitelně určit paušálně aerodynamický odpor bude trochu oříšek, takže čekám nějakou bulharskou konstantu.


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam