• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    W_NOICE78: v prvnich par vterinach sem si rikal "boze muj zatahnete tu vlajku nebo bude pruser" a ono jo :))
    husty video, to musi byt srandy kopec, ehm :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    W_NOICE78: uplne mam stazenej zadek :D a jak se ten pilot na konci drbe na hlave :D lol

    Nekde na internetu koluje video typka, jak takle chytil Inspire 2 do ruky... ale ted to nemuzu nikde dohledat.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    5 Ways To Hand Catch Your Mavic Pro
    https://www.youtube.com/watch?v=tK6Ln1KnSLE
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MERTLAS: nevypnul ve smyslu, ze sem ho chytl do ruky, zmackl tlacitko na baterce a rotory jely dal.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DRAGON: jak nevypnul? jakoze motory? nebo komplet? Motory se nevypnout, kdyz citi, ze klesa, takze kdyz ho chytnes, tak s nim nesmis moc hybat, neb si bude myslet, ze je porad ve vzduchu a nevypne :)

    Mimochodem just fyi pokud vyndas baterku a nevypnes ji predtim, tak baterka zustava porad zapnuta :) Neni to tak, ze by se automaticky vypnula po vyndani z sachty.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MERTLAS: protoze obcas se mi nevypnul na povel a nevedel sem to s tema zadama :)
    ESY
    ESY --- ---
    Priprava na sezonu
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DRAGON: proc bys chtel odendavat baterku za chodu?

    pokud ho posles proti sobe a mas zapnuty senzory (a neni sero natolik, aby nefungovaly), tak se dron ma zastavit stejne jako pred jinou prekazkou.

    Z ruky vypoustet jdou. Je samozrejme leps, kdyz to je z vodoroviny, ale i tak si s tim nejak poradi. Ovsem z ty lodi jsem ho poustel z ruky a kdyz jsem dal packy do stredu, tak bral drahu dozadu... Nevim esi to bylo jen tim, jak jsme od nej odplouvaly a on se snazil udzet pozici vuci vetru nebo co, tak jsem ho radsi zacal ovaldat a pritahoval si ho k lodi...

    Ad vypinani otocenim. Je to jeho "emergency" vlastnost. Kdyz se dron preklopi o vic jak tusim 45° tak se vypnou motory, protoze si dron mysli, ze pada... Motorum to sice nedela uplne dobre, ale je to zpusob, jak v nouzi motory vypnout. Chce to trochu sily, pac se dron trochu brani otocit zpet :) ale po chvilce pochopi.

    Vypinat baterku tak jak rika Dragon nevim esi je rychlejsi :) Imho je preklopeni lepsi verze.


    SWALLOW2: Vyvolava to spousta ruznych okolnosti... Elektronika uvnitr se muze zblaznit a pokud neni zkalibrovanej kompas, tak je dron zmatenej a proste nevi, kam ma letet, tak leti "nekam". Muze to zpusobit silne ozareni jinym vysilacem (dost lidem to ulitlo treba u Jestedu, protoze to poslali primo do semeru, kudy vysilaj ty vysilace a proste prehlusili ridici signal, dron zblbnul a trada). Nekdy to je proste chyba ve firmware, GPS prijimaci... tech moznosti je dost.

    casto je taky duvodem spatne nakalibrovany kompas. Ja treba kalibruju pred kazdym letem, kdyz zmenim pozici o vic jak cca 20km. Nic me to nestoji, casove to nezabere ani pul minuty a opet mam vetsi klid.

    Soucasna verze phantoma uz ma treba 2 IMU a 2 kompasy tak, aby co nejvic minimalizovali tyhle rizika. Ale 100% se na to nejde spolehnout. Imho to ma i druha verze Mavica.

    V pripade, ze to vezme drahu, tak ja mam krizovej postup prepnuti do ATTI, coz je plny manual a tedy se prerusi veskere automaticke funkce. pokud to je realne, tak v ATTI doletim zpet, nebo co nejrychleji klesam a pristavam (pokud to je mozny a bezpecny).
    Pripadne prepinam zpet do P a resetuju automatizovane systemy. Toto je duvod, proc se jednak ma litat na vizual (aby byl clovek schopen stroj ovladat bezpecne i na dohled) a taky mit vymyslene dopadovky. to v pripade, ze nic nepomaha, tak posledni moznosti je aktivace CSC - tedy okamzite vypnuti motoru a volny pad. Radsi rozbiju stroj v bezpecnem miste, nez aby si samovolne nekam letel a pripadne udelal vetsi skodu.

    SWALLOW2: Nakonfigurovat to mas jednim prstem v modu 2 na leve pacce dolu. Drzis cca 3 vteriny a motory se vypnou. Ekvivalentne v jinych modech - packa dolu vzdy = vypnuti motoru ve chvili, kdy dron nemeni vysku (tedy je na zemi, nebo v ruce - motory nevypne pokud je ve vzduchu a meni vysku).

    DRAGON: tohle je CSC a jak na obrazku pisi "pouzijte ve chvili, kdy se dron rozbije" aka veme drahu :) Bohuzel u Mavica se neda prepnout do plnyho manualu, tak asi tusim, ze tohle bude jedina moznost, jak zabranit ulitnuti...

    DRAGON: hledej nastaveni EXP pro upraveni citlivosti pacek a pak je jeste tusim u nastaveni gimbalu nastaveni citlivosti naklapeni gimbalu :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DRAGON: uz sem to nasel, kdyby nekoho zajimalo.

    Best Settings (sensitivity setup) - DJI Mavic Pro
    https://www.youtube.com/watch?v=6kfuJxF3PUM
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    da se nejak snizit rychlost levyho joypadu (pohyb kamery)? Neco jako sensitivity u mysi. Rad bych to dal na co nejmensi citlivost, klidne at se mi posunuje zleva doprava pul minuty. Netusite?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SWALLOW2: ted jsem to zkousel, mel bys ho uz jednou rukou drzet, a druhou dat paku palcem dolu do strany, je jedno jestli nalevou nebo pravou stranu, podrzis 2-3s. a motory vypnes, mozna ze paku asi ani nemusis davat do boku https://goo.gl/images/17j7FR
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    W_NOICE78: Fakt? Staci jedna? A co kdyz mam nastavene ovladani tak ze na leve páce mam nastavene dopredu/dozadu a doleva/doprava ... to se pak muze stat ze budu chtit letet dozadu a tocit doleva a to mi pak spadne? Ufff :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SWALLOW2: jo takhle. Do toho bych asi nesel... ale nevim, mel bych strach, ze to pro dron neni dobry.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SWALLOW2: kdyz das levou paku dolu do prava nebo doleva tak jednou rukou vypnes motory
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    W_NOICE78: A nejak nakonfigurovat ovladac abych vypnul jednim prstem?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SWALLOW2: tohle jsem delal s M1P, udejne se tim nici rotory
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    DRAGON: Ne ne, rotory se toci a proti jejich sile drona “otocis na zada” a motory se samy vypnou. Nebo jak vypnes jednou rukou (druhou drzim drona) na ovladaci motory?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SWALLOW2: jako ze chytnes, zastavis rotory a polozis strechou na zem? Proc? Jak ma zastaveny rotory,staci zmacknout na baterce tlacitko jednou rychle a okamzite dlouze podrzet, vypne se tak z jakyhokoliv modu (krome toho, co sem zminoval v predchozim postu)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SWALLOW2: Mavic by tohle delat nemel, pokud jedes pres real GPS, protoze pokud si nehnul nastavenim, tak ma nastaveno, ze v takovym pripade se spusti proces "RTH -navrat do bodu vzletu". Stalo se mi to uz asi dvanactkrat a musim zaklepat vzdy priletel nademne zpet. A to dokonce i tehdy, kdyz vsude kolem mne byly stromy (vyhlidka Maj), forcnul sem ho abych ho mohl ovladat sam a pristal sem s nim manualne.
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    SWALLOW2: A jeste jeden dotaz ... kdyz Mavica chytnu a otocim na zada, tak ho tim vypnu ... jak moc mu tim skodim?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam