MERTLAS: Karlštejn je myslím NPR, což tuším z pohledu pravidel vychází stejně jako CHKO, takže tam to člověk potenciálně posílá nad vysokou koncentraci lidí a ještě k tomu v chráněném území :D
DRAGON: Myslíš kvůli lidem, co to při prvním letu pošlou nad cestu ve frekventovanym parku, na místě, kde jdou "co chvíli" na přistání vrtulníky ZS? :)
Ty pravidla a regulace jsou na místě a to hlavně z toho důvodu, že zdaleka nejsme na vrcholu, co se množství UAV v provozu týče a na rozdíl třeba od autíček na dálkový ovládání, která se silničního provozu účastnit nemůžou, se quadrokoptéry letového provozu regulérně účastní, přitom můžou nadělat o dost větší paseku. Spousta lidí si dneska pořizuje quad jako hi-tech hračku, ale je to asi tak podobně hračka, jako třeba nějaký závodní speciál, které jednak často nejsou ani road-legal a i když jsou, na silnici podléhají stejným regulacím, jako jakákoliv jiná vozidla. Takže kdo si s nimi chce "hrát", je buďto odkázaný na okruh, nebo na speciální akce, obnášející povolení, uzavírky a spoustu legislativy kolem. Chápu, že v současnosti se to možná může zdát přehnané, ale lítá toho pořád víc (už teď mi na hiku co chvíli něco vrčí nad hlavou), což ve chvíli, kdy mezi "piloty" neexistuje žádná rozumná koordinace a vůbec nevíš, co se kdy odněkud může přimotat, začíná být pruda úplně pro všechny.