• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ALESH: v jaky casti Afriky? mnoho zemi tam ma celkem dost striktni zakaz dronovani pripadne i dovozu stroju:) Bud ho zabavi rovnou pri vstupu do zeme (maji na to primo dedikovanou kontrolu na letisti) pripadne nasledne chyceni pri provozu muze byt hodne neprijemna zkusenost :) tak aby to nebyla jednosmerna cesta.

    Napriklad jeden kolega v Egypte stravil noc v cele a jen diky kontaktum na vysokych diplomatickych mistech mel "kliku", ze mu ten dron jen zabavili a par let se tam nekoukl.

    Dalsi ikdyz jel na vedeckou expedici tusim do Ugandy, tak to nepomohlo, pac nemeli vyrizeny povoleni, takze na letisti zabavili jeste nerozbalenej dron...

    Na me v Maroku (respektive v Zpaadni Sahare) vlitli kluci z milice :) tri typci s kalachama a takovej ten typickej sefik - malej tlustej s knirem a byly to celekm hodne horky chvilky :) nastesti dopis s kralovskejma insigniema, ze muzeme kde chcem a co chcem to zchladil...

    Na Kilimanzaru mnoho dronu zabavenych (je tam primo opet dedikovana hlidka jen na drony a ikdyz si ho jen neses v batohu, tak pokud ho odhali, tak to je za hooodne drahou pokutu...

    tak snad vis, co delas a jaky jsou v danem miste pravidla :)

    Jinak pujcovny proste je drahy. Pujcuji to lidem, ktere neznaji a netusi, jak s tim strojem budou litat atd. Takze se proste jisti. Alex rikal, ze ve velky vetsine ten stroj proste bud privazi na casti, nebo s nim litaj v desti a podobne, coz je pro ten stroj konecna atd...

    Pujcovani se vyplati vetsinou jen na den dva (vetsinou to delame, kdyz mame ve vzduchu vic tymu a proste uz nemame techniku vlastni). Na vic dnu se to proste moc nevyplati no :) Takze leda si to koupit vlastni (bazarovy) a bud to pak strelit dal, nebo si to nechat.

    Doporucim koupit novej a k tomu DJI Care refresh. Pokud ho pak opravdu nebudes chtit vlastnit dal, tak se to dela tak, ze si zalitas co potrebujes, davas tomu bidu, nesetris ho, na konci to rozstrelis, uplatnis DJI Care refres a prodavas novej neaktivovanej kus...

    Budes potrebovat minimalne Mini 3, Mavic 2 Pro ci Mavic 3. U vseho pocitej tak jako tak s cenovkou cca kolem 20k,-Kc pokud to nekoupis bazarovy. Tam to bude mozna cca trochu min za M2P, ale v takovem pripade pak nebudes mit Care refresh (nebo teda muzes mit, ale budes muset na DJI posilat videa, ze to lita, neni to rozjebly a podobne...).
    ALESH
    ALESH --- ---
    DRAGON: mini 2 nema ten follow me funkci - je to nejaky hack, ale nefunguje dobre :). Jinak prodat s trelit to je plan. Napsal jsem na par inzeratu.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ALESH: a co vzit tohle a pak to strelit? pripadne si to nechat, protoze se ti bude libit, jak je to maly a bude se ti to hodit i nekam na priste? :)

    DJI Mini 2 Fly More Combo - Dron | Alza.cz
    https://www.alza.cz/dji-mini-2-fly-more-combo-sleva-d6284108.htm
    ALESH
    ALESH --- ---
    MERTLAS: pujceni na vychazi na 22400 kc na 14 dni - to je vic nez cena dronu. (potrebuji to na cca 2 dny - ale v Africe kde budu 14 dni)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Zkus dronpro. Pujcovnu maji :)
    ALESH
    ALESH --- ---
    ALESH: nikdo? V tom pripade asi budu mit nejaky takovy dron brzy na prodej, protoze si ho budu muset kvuli te jedne akci koupit :D
    ALESH
    ALESH --- ---
    Ahoj, shanim na zapujceni dron s funkci follow me. Klidne oproti zaloze ve vysi ceny dronu + odmena. Dik!
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Jinak GRIFF 135 má údajně mít v ploše 250*250 cm, hmotnost 70kg (40kg baterie) a 30kg nosnost při cca 25 minutách letu rychlostí okolo 90 kmh.

    Ale z té číslovky ve jméně tipuji, že maximální nosnost bude ještě o něco vyšší…

    GRIFF Aviation debuts rocket-launching drone at CANSEC - DroneDJ
    https://www.google.com/amp/s/dronedj.com/2022/06/01/exclusive-norways-griff-aviation-debuts-rocket-launching-drone-at-cansec-conference/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MHO: To dost záleží na požadovaných vzdálenostech a hlavně na legislativě…

    Jsem si jist, že škálovaná verze DJI Avata by nebyla až takový problém, pokud by někomu stačilo "hopsat" mezi střechami mrakodrapů (a vyhnout se zácpám dole), nebo z mrakodrapu k letišti…

    DJI Avata váží 410g, z toho 162g je baterie, rozměry má 18*18*8 cm. Krátkodobě nese dalších až 980g vybavení.

    Takže i pokud bychom ignorovali možnosti odlehčení u většího modelu, tak pokud by se z toho udělal dron o velikosti 180*180*80 cm, hmotnosti 410kg/162kg baterie, s teoretickou nosností 980kg vybavení, tak si jsem jist, že by 150kg pilot+bagáž nebyl až takový problém…
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    CTALKEP: Tady mas jeden motorovej dron 🙂 A pokud bys ho chtel ridit, Britsky Coast guards prave shani piloty 🙂 Skoda, ze nemam potrebnou specializaci 😬

    Schiebel CAMCOPTER® S-100 - Finnish Coast Guard Trials
    https://youtu.be/IN_Nfn8JBIc
    VOJTHA
    VOJTHA --- ---
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    What does the collective on a helicopter do? - Quora
    https://www.quora.com/What-does-the-collective-on-a-helicopter-do
    MHO
    MHO --- ---
    To podle mne záleží jen na bateriich. Když se povede nějaký průlom, tak elektronika a sw jsou na létající auta ready
    TITUS_PETRONIUS
    TITUS_PETRONIUS --- ---
    MHO: Presne, elektromotor sa da perfektne regulovať. Ale o tom hybride som rozmyslal z inych dovodov. Lebo za nasich aktívnych zivotov multikoptéry viac ako hračky asi nebudú.
    MHO
    MHO --- ---
    TITUS_PETRONIUS: no ono by se mechanické řízení otáček jednotlivých rotoru - na te urovni co potrebujes - dělalo asi fakt blbě.

    Takže vlastně cesta před elektřinu je to jediné možné. Ale nevím, strojarskou školu nemám. Třeba ny to vymysleli.
    TITUS_PETRONIUS
    TITUS_PETRONIUS --- ---
    MHO: to je defacto hybrid
    CTALKEP
    CTALKEP --- ---
    MHO: dakujem velmi pekne, presne toto som potreboval.
    MHO
    MHO --- ---
    CTALKEP: Asi je dobré si trochu ujasnit názvosloví

    - DRON je definován schopností relativně komplexního autonomního fungování. Tedy nějakou inteligencí. Tedy sám vykonává nějakou aktivitu - dočasně nebo zcela bez řízení operátem. Na podobě dronu nezáleží. Nejčastěji je to klasické letadlo s vrtulí, ale klidne i vodní dron (ty ukrajinské čluny) apod.
    - Koptéra je pak definována způsobem konstrukce. Je to něco co lítá pomocí tří a více vrtulí - to je to o čem se tady bavíme. Pokud je to nutné stále ovládat, tak to není dron. Návrat na homepoint se nepočítá.

    Dost mne tohle sere, protože tuhle chybu dělají novináři. Typicky někde zaútočí dron (defacto naváděné sebevražedné letadlo) a už se volá po zákazu koptérek na RC vysílání.

    Takže ano - dronů na klasické palivo je hafo. Ale technicky vypadají jako letadla a dokáží létat pěkně dlouho. Jsou i drony určené k dlouhodobému setrvání ve stratosféře, kde fungují klidně týdny na solární pohon.

    Koptéry naopak jsou téměř výlučně elektrické. Protože je relativně jednoduchá jejich stavba.

    Ale je řada pokusů to změnit. Třeba tady je ukázka quadkoptéry-drona kde pohon zajištuje generátor.
    Drone Generator
    https://www.youtube.com/watch?v=qLR6c6ovJ20
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    TOXICMAN: Mam kdyztak fakturu
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    TOXICMAN: Kupovana 18.4.2022. Letela asi 3x, proto ji i prodavam.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam