• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Ad pletovky - Zkus stahnout RAW samples pro novejsi Sony treba na DPreview.com a porovnat si to. Budu rad kdyz napises k cemu jsi dospel.

    "Akvarelova struktura detailu zejmena u vegetace" - 1) Je to potreba bud omezit spravnym nastavenim sharpening (LR) nebo jinym SW. To co zbude me tez stve, ale udajne pri takovem zvetseni, kdy to je uz videt, mas na bayeru taktez nepouzitelnou kvalitu. Nezkousel jsem, pisu jen jak jsem slysel.

    2) Nicmene muj osobni nazor je, ze kdyby Fujifilm vycouval z X-trans, bylo by to dneska pro vsechny lepsi. Ten prinos X-trans jestli dneska nejaky je, tak uz pri 24mpx velmi maly. A zaroven si pak clovek neni jisty, jestli problem co ma by mel i na bayeru nebo ne. A nevim jak kdo, ale ja chci od fotaku hlavne to pohodli a jistotu, takze X-trans zrovna mne nepomaha.

    Na tu "mrizku" jsem jeste nenarazil (X-E1, X-T1, X100T, X-H1), coz ale nic neznamena - muzu proste fotit v jinych podminkach - ja treba vubec nefotim v klubech jako kluci nize. Ale prijde mi, ze prave ta mrizka se resi vice u Sony nez u Fuji.

    Viz napr.:

    Sony 'striping': here's the fix: Digital Photography Review
    https://www.dpreview.com/news/6974141509/sony-striping-heres-the-fix


    Pokud clovek potrebuje ultimatni pletovku, tak se domnivam ze zrovna GFX bude ten pravy system, alespon to tvrdi lide, kteri tam presli ze vsech moznych systemu, vcetne Fujifilm XF nebo Sony FE.
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: To by mě zajímalo porovnání. Protože zrovna s pleťovkou a se zelenou u Fuji dost bojuju a nemám srovnání se Sony. Na Sony jen točím a videa pak stříhá kolega. Pak mi vadí problém s protisvětlem, kdy leze ven mřížka - u X-T20. No a nakonec ta akvarelová struktura detailů. Věřím ale, že to časem Fuji vyladí a v této dobré výře nakupuju další a další objektivy :))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SCHIZMA: Ad napr. LR a simulace - dodas libovolny Fujifilm RAW. Je jedno jakou simulaci jsi mel nebo nemel nastaveno na fotaku. V editoru vyberes jakou simulaci chces.
    SCHIZMA
    SCHIZMA --- ---
    LAUNCHER: jasně, pleťovka bývá/bývala Sony vytýkaná často. Já s barvama problém nemám a nikdy neměl. Takže ani nemůžu posoudit rozdíl.

    Eternu můžu s X100F leda závidět a VSCO období už je naštěstí za mnou. :) Hele a blbá otázka (používám Capture One) - LR umí Fuji simulace vytáhnout z RAWů?

    Jo a na Sony fotím výhradně do RAWu, na Fujině primárně do jpg s RAF zálohou.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SCHIZMA: Ad barvy - nize nebudu porovnat vubec JPEG, budu porovnat pouze RAW. Do JPEG nefotim.

    1) Muze byt, ze se Sony uz s barvami zlepsilo, ale zive si pamatuji fotku z restaurace, foceno mnou na Sony RX1, kde jsem v PP lovil pletovku moji zeny snad 30 minut. Ze stejne restaurace na X-H1 nebo na X-T1 uplne v pohode. Vsechno mimo pletovky jsem ze Sony nejak zvladnul, ale s tema pletovkama to bylo spatny. Tohle mi bohuzel tu RX1 dost znechutilo. Ale jak rikam, mohlo se Sony od te doby polepsit, bylo by potreba to prezkouset.

    2) Ty simulace jsou pro me zasadni, zejmena Classic Chrome a ted nove paradne neutralni Eterna. Vubec nefotim v JPEG, toto delam az v PP v editoru, podporuje to napr. LR a On1. Mozna by toto slo u Sony resit napr. pomoci VSCO, ale tezko rict.

    Dulezite: Vyse uvedene plati pro moje oci, nevylucuji ze nekdo to muze mit treba i obracene. Barvy jsou subjektivni zalezitost.
    SCHIZMA
    SCHIZMA --- ---
    P4INTER: používám jak Sony (a6000 a teď A7III), tak Fuji (X100F). Když si odmyslím cenovky a marketingovou vatu (plus výkřiky, že Fuji-jpg jsou super - což sice jsou, ale kolikrát už proběhly různý srovnávací testy z různejch foťáků a rozdíly fakt nebyly až tak velký), tak Sony má obtížnější ovládání a šílený menu (zvlášť teda u tý A7, na kterou jsem si zatím nezvykl), Fuji se ovládá intuitivně. Fuji má výhodu filmových simulací a vůbec je potěšení s tím fotit, Sony je "techničtější". Ono se to docela blbě popisuje a vysvětluje. Já mám Fuji víc na zábavu (i když x100f je teda docela specifická), čímž ale neříkám, že se Sony zábava není. Jen je trochu jiná. Ale porovnávám dva úplně jiný foťáky, takže to ber s rezervou (už kvůli tomu, že třeba vůbec neznám Fuji objektivy - FF na Sony umí být pekelně drahý). Jinak tu úplně původní A7 bych nebral.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: I like shooting gigapixel photos to record events. The final image doesn't represent one moment, but rather many different moments. This provides a better overall feel of what it was like to be there. When I say many different moments, the final gigapixel image is made up of more than 110 50 megapixel images, shot on a Fujifilm GFX 50s with a 250mm F4 lens. The result is a 2.3 gigapixel file.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Behind the scenes of Drew Gardner's gigapixel shot of British royal family: Digital Photography Review
    https://www.dpreview.com/...y?utm_source=self-desktop&utm_medium=marquee&utm_campaign=traffic_source

    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    James Copley z Electro Deluxe [Jazz Open Ostrava 2018 – 02.–08.06.2018]
    X-Pro2 | XF50-140mmF2.8 R LM OIS WR
    ƒ/2.8 | 140.0 mm | 1/250 | ISO 2000 | Capture One 11+Photoshop CS6

    Album:
    https://www.flickr.com/photos/152259822@N05/albums/72157698025970625
    Jinak skvělá šou - to mi občas bylo líto, že nemůžu s lidmi trsat taky. :-)))
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    P4INTER: já mám Sony APS-c a6300 a kromě chybějícího aperture ringu musím zmínit i pofidérní elektronický fokus-by-wire, který můžu přirovnat snad jedině k pokusu ovládat závodní hry na pc klávesnici. Já jsem oboje vyřešil tak, že fotím na manuální objektivy (samyang a staré skla) které jsou velmi levné, často jsou i kompaktní.
    další sony nevýhoda je menu, které snad japonci dělali při sledování porna s chobotnicemi, jinak si to nedokážu vysvětlit, ale do menu se nemusí chodit často (jinak rychlost odezvy je velmi dobrá, jen je to nesmyslně organizované)

    Takže levné tělo, plno levných objektivů, výborný iso výkon a celkově skvělá obrazové kvalita, 11 fps. asi nejhorší ovládání ze všech značek, ale po ochození a6000 jsem zůstal a přešel na a6300, protože to tak hrozné není.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Hmm, na mobilu jsem si nevsiml toho cashbacku. Takze je vlastne jeste to stredoformatove pevne Fuji sklo o 15.5k levnejsi...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Jako je pravda, ze kdyz jsem kroutil hlavou nad cenama Fujifilm GF skel, tak mi bylo doporuceno, at se podivam na Sony FE skla.

    GF 23/4: 71k Kc

    FUJINON GF 23mm/F4 R LM WR - cashback 15500,- Kč + CASHBACK 15 500,- Kč - FUJIFOTO.CZ
    https://www.fujifoto.cz/stredni-format/fujinon-gf-23mm-f4/

    Sony 16-35/2.8 FE: 71k Kc

    https://www.megapixel.cz/sony-fe-16-35mm-f-2-8-gm

    Jeste je podivuhodne, ze stoji tak podobne. Ano, jsou to hodne jina skla, ale oboje asi nejlepsi sirokac na dany system.
    EGGH
    EGGH --- ---
    P4INTER: Záleží, co od toho očekáváš. Pokud ti jde o obrazovou kvalitu a neřešíš velikost těla a ceny objektivů, tak je Sony jasná volba. Pokud hledáš malej foťák na cesty s relativně levnýma objektivama, tak ber Fuji.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    P4INTER: LAUNCHER: Myslim ze bys mel hlavne povypravet co od toho chces. A na jaka skla asi tak budes fotit. Z toho Ti vyplyne, co by Te spis mohlo bavit.

    Jeste me napada, ze bys mohl zainvestovat nejake bazarove telo a sklo a videl bys, jestli je to ono. Kdyztak to za podobne ceny prodas, kdyz Te to nebude bavit.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    P4INTER: Mel jsem chvilku kdysi Sony RX1. Libilo se mi dynamic range oproti libovolnemu APS-C. Nelibily se mi Sony barvy, ktere mi zbytecne zraly cas, abych z toho dostal co ja chci.

    Momentalne mam X-H1 a v teoreticke rovine zvazuji GFX system (stve me hlavne velikost objektivu a nebazarova cena skla 23/4 - ale prijatelne bazarove uz se objevuji).

    Sony je uplne mimo muj zaber, protoze mam rad aperture ring (na Sony snad jen na blaznive velkem 35/1.4), Fujifilm barvy a Fujifilm profily. Take se mi nelibi, ze E-mount je pro full frame kompromisne maly, coz sebou nese restrikce pri designu skladnych objektivu.

    Papirove vypada pro me ucely zajimaveji Nikon mirrorless Z-mount, ale tezko rict jake budou ty fotaky a skla.

    V obecne rovine mi prijde, ze kdyz chci skladnost a vystup mi staci na IG + FB, vzal bych si bud Google Pixel 2 XL, nebo pokud chci vic zabavy tak Fuji + 18/2 nebo 14/2.8.

    A kdybych se teda chtel zivit focenim architektury / aut / modelek, tak bych zainvestoval GFX + 23/4 + 110/2 + 63/2.8 + Canon 17 TS + Canon 24 TS (oba Canon objektivy uspesne provozuji majitele GFX).

    YMMV.
    P4INTER
    P4INTER --- ---
    Zdar!!! vím že to tady je trochu mimo téma, ale přemýšlím nad Sony A7 nebo A7II co si o tom myslíte? :-D Zkoušeli ste? plusy mínusy oproti fuji?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Hlavne jde o to rozhodnuti, zda by mi nevadilo obetovat tu uzasnou skladnost zejmena u X-H1 + 18mm.
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: Tak vydrž, chystá se nástupce.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Priznam se, ze bych si trosku chtel udelat radost a koupit si GFX. Ne ze bych ji chtel nejak velmi intenzivne, ale proste ta myslenka tam je. Rekneme s 23/4 a 63/2.8. Ale kazde foceni s X-H1 mi to proste rozmlouva. Konkretneji, v tomto poradi: Skladnost s 18/2 nebo 14/2.8, IBIS, rychly refresh hledaceku. Ale snad jednou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam