• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    WRNQ
    WRNQ --- ---
    YMLADRIS: Samozřejmě:) Ale on nikdy neplakal nijak moc, ani teď. Ale samozřejmě je vidět, jak si hodně věcí najednou uvědomuje a dochází k prvním srážkám s realitou.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    WRNQ: jak se v nem shromazduje stres napeti (at uz z toho ze rodice nejsou v pohode, nebo z jeho vlastniho zivota - zacal vic jednat a realita furt neposloucha, uz je batole ma predstavivost a plno veci ho neprijemne prekvapuje ze neni po jeho..), tak se to v nem uklada a to neodejde samo tim ze mu odvedes pozornost. Musi to ze sebe dostat nejak ven. Mne uplne zasadne pomohlo od solter, ze deti uvolnuji napeti placem.
    smi tvoje dite volne plakat dokud potrebuje? mrkni treba sem

    [ YMLADRIS @ Psychika a materstvi ]
    WRNQ
    WRNQ --- ---
    Chtěla bych se zeptat na váš názor: Mám čtrnáctiměsíčního syna, kterýho pořád kojím. Problém je, že poslední dobou čím dál častěji, jak v noci, tak přes den. Bohužel si všímám, že věci jemu nepříjemné - necítí se dobře mezi velkou skupinou lidí, bouchl se, spadl a muž se ho snaží uklidnit - řeší tím, že se mi sápe do výstřihu. Snažím se odvést pozornost jinam, vysvětluju ju, že mlíčko nemůže mít každých deset minut atd. Existuje ještě něco, co vy mohlo zafungovat?
    Na druhou stranu zažívám ted s mužem vcelku vypjatý chvilky, syn určitě cítí, že nejsem ok a mám pocit, že tím, jak je na mě nalepený, se mi jakoby snaží pomoct. Vidím na rodinách, kde je chlap oporou a funguje, že dítě se samo od matky tak nějak osamostatní snáz.
    LYDI
    LYDI --- ---
    s tim jak ste resili jak cemu nazyvat tak mala na jednou taky chtela vedet jak se tomu rika a asi co jednou slysela 'vagina' tak tomu zacala rict nina. sama mi to pripada docela vtipne ... minimalne do te doby nez pozname nejakou ninu :P
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    YMLADRIS: ale jinak, já nezurim skoro nikdy :-D
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    YMLADRIS: mentálně na to má rozhodně, ale chce si tempo určovat sám, i mi to řekl.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ANNAWA: jo, bezpeci predevsim. muzes se kdyztak snazit pripravit predem, doma simulovat s autickama havarku ap aby lip chapal, ale pokud mentalne na to nema aby se zpomalil, v danej moment, tak co nadelas.
    pro aldort je podstatne ze nezuris nezlobis se, ale proste delas co je treba: ted te chytnu, jdem, pustim te na druhe strane. ap.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    SANCHA: my o oblekani vedeme největší spory s mým neotuzilym mužem ;-) Teď tedy o otužování mimina.


    YMLADRIS: nemam problém, aby si dítě vzalo oblečení, jaké uzná za vhodné. Ale jak by Aldort řešila situace, které vznikají, když třeba jedu s kocarem a čtyřletý na odrazedle: typicky široká silnice, kterou je nutné přejít, takže chci, aby jel vedle mě a mou rychlosti, což on nechce, takže jsem ho radši pridrzovala za bundu, což chápu, že jo štve, ale radši dítě chvíli vztekle, než prejete.
    SANCHA
    SANCHA --- ---
    KOTENCE: Uf, to je těžký.. vydržet a nepoddat se hlavně tomu vysmívání
    Hlavně že ty děcka co jsou furt nabalený jsou taky furt nemocný..
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    INUSHKA: Tak takhle hrozný to s naší babičkou ještě není - ohledně toho oblékání a topení :-) Takže to toleruju. Bačkorami je nicméně posedlá, tak jsem teda nějaké koupila, pro klid její duše (ona by je stejně koupila, tak aspoň jsem mohla vybrat sama a ona s tím nemá výdaje). Jídlo je mi jedno, vaří klasicky, snaží se i zdravěji, když přijede vnučka. Sladkosti můžu zakazovat horem dolem, ale pak přijede teta a přiveze jojo bonbony. Ale to si taky říkám, že to se snese, není to denně, ani týdně ostatně (tak 2x měsíčně na víkend tam je, máme s mužem oba školu).
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    KOTENCE: Ze své zkušenosti říkám - řeš! Moje tchýně je totéž, v kuchyni topí na 26°C a děti si hrajou nabalené v mikinách přímo na podlahovém topení a před běžící troubou :-( V létě jsem si Malvínu jednou vyzvedávala s regulérním úpalem, včetně horečky a blití. Venku 30 ve stínu, v kuchyni jen o trochu míň, a dítě na sobě punčocháče a svetr, protože si přece hraje na zemi a tam je jak známo zima. A teď na podzim si odtamtud už třikrát přivezla virózu, protože takhle rozehřátou ji pak babička uloží k polednímu spánku do ložnice, kde je 18°C a nechá ji odkopanou :-( Po minulé návštěvě jsem se už naštvala, řekla muži, že takhle to nejde, ať si s mámou promluví a svět div se - tento víkend v kuchyni 22°C, napečeno večer předem, hrací koberec přesunut mimo podlahové topení - a Malvína odjela zdravá.

    Se sladkostma je to némlich totéž - o víkendu se pečou tři různé buchty a ještě nám tchýně naservíruje nějaké sušenky, oplatky nebo čokoládu. Taky z toho nejsem nadšená, ale v tomhle si říkám, že jednou za čas to dítě přežije, narozdíl od přehřátí to nemá okamžitý dopad na zdraví a v dlouhodobém měřítku mi přijde prospěšnější udržet dobrý vztah s babičkou a Malvínu vlastním příkladem naučit, aby se regulovala sama.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    KOTENCE: Je to fuk :-) Starý lidi člověk nepředělá. Taky jsem pořídila bačkory k tchýni, protože ona by jinak koupila nějaký strašlivý, co by se mi určitě nelíbily (to už tu bylo).
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    SANCHA: S tim ja bojuju dost. Ted jsem dokonce podlehla a koupila ji na doma k babicce capacky, protoze mela rymu a babicky ji radsi nechaly chodit v botach na ven, nez bosou... Tchyne je uplnej extrem, doma ma pretopino a diteti neustale rve puncochace, teplaky, mikiny a cepice. Kdyz ji to nezabalim, tak to koupi :-( Kdyz tam jsem, tak reknu, ze jsme otuzily a v pohode, ale ona si spis holku bere na vikend a to se ji pak snazi za kazdou cenu uvarit. Ja hlavne nevim, jestli to mam resit nebo je to fuk. Mne vlastne nejvic vadej sladkosti ( v nedeli po obede maj bezne tri!!! dezerty), ktery uz davaj i maly a jeste se mi vysmivaj s argumentem, ze by se jinak vrhla na cokoladu v patnacti a nic by ji nezastavilo... my sladkosti netajime, ale oni mlsaj porad uplne nesmyslne.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    SANCHA: Zas tolik takovejch se nevyskytuje. Nejvíc tohle říká tchýně, ale ta je ultraúzkostlivá. Zase ale dobrá škola v odrážení těchto připomínek. Většinou už reaguju jen úsměvem (a dělám si dál podle mého pocitu/podle dcery).
    SANCHA
    SANCHA --- ---
    TORUVIEL: A asi už jsi za tu dobu obrněná proti známým i neznámým lidem, kteří ti nakazují "obleč ji, nebo ti nachladne".. ? Nebo jak to řešíš?
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    YMLADRIS: Potíž je v tom, že ona je v těchhle situacích schopná odmítat i to jídlo. Dokonce i bábovku od babičky.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    INUSHKA: jestli te to fakt zaujalo, tak napis. proklikavala jsem i ten web a nenasla jsem zadne poradne info takze v me vzorzene kriticnosti jsem si rekla, vymyslela nejakou typologii a ted prodava "otestovani ditete", parada. ale treba krivdim a je to super.
    jinak v cr je ta Sarka Mikova, Typologie osobnosti u ditete (necetla jsem, jen jeji web a prima celkem), a v anglictine pro MBTI je hodne podrobna kniha s kapitolou pro kazdy typ, rane detstvi - skolni leta - ... atd. Z cehoz jsou nejake vycucy na webu. Kdyz by to nekdo resil

    INUSHKA: cim vic si myslim, ze rozdil mezi detmi (volne navazuju na mbti :)) jsou tak velke, ze na takove otazky (jak kteremu diteti prerusovat proces...) nikdo nemuze mit pausalni odpoved, leda nejakou trapnou. Takze imo to hodne resis, coz je prima, protoze kdyz by tvoje metody malvinu nejak negativne ovlivnovaly, tak se to asi ukaze a ty si toho vsimnes a nejak to upravis. Ja to asi tak neprozivam (nebot theo je jen jeden, cili se skoro nemusi prizpusobovat). No a jen prakticky, pokud byva hladova, tak vzit do skolky svacinu, snist ji tam u hrani (jestli to dovolijou teda), zvedne se ji cukr a nebude ta vratka vztekla treba
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    YMLADRIS: A k mentálním jazykům - není to žádné šarlatánství, nic se tam nepočítá z data narození nebo tak, je to psychologická typologie (pravda, relativně nová, takže ještě neprověřená lety praxe a výzkumu), profil se dělá na základě dotazníku, rozhovoru a pozorování tvého chování. Nemýlím-li se, zmiňovalas tu párkrát někde typologii MBTI. Jestli se ti líbí a vidíš v ní smysl, nejspíš se ti budou líbit i mentální jazyky, má to společné základy. Vychází z Junga a z 16 typů, které na jeho základě rozpracovala jakási Litevka paralelně s MBTI (to vzniklo v Americe). Zjednodušeně řečeno jde o to, že existuje 8 mentálních jazyků, čili způsobů, jak přemýšlíme a komunikujeme a ta typologie dělí lidi do 16 typů podle toho, v jaké míře a v jakých situacích používají který "jazyk" a pak rozpracovává i jaké mají mezi sebou jednotlivé typy lidí vztahy a jak je s nimi potřeba jednat. Kdyžtak ti večer, až bude Malvína spát, zkusím do pošty podrobněji rozepsat, co jsem si zapamatovala a poznamenala.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    YMLADRIS: K té strategii s "výběrem, u kterého není na výběr": To, co píšeš (pojďme vymyslet, jak ti to zpříjemnit) je fajn a běžně to používám. Co teď řeším, jsou situace, kdy je dítě naprosto seklé a prostě odmítá na hledání řešení spolupracovat, trvá si na tom, že bude po jeho, jinak vzteklá scéna. U Malvíny to nastává v 99 % případů tehdy, když je unavená a/nebo hladová, tudíž ani není řešení ustoupit a nechat ji ještě pokračovat žádané činnosti - tím se leda ještě víc unaví a pak to bude ještě horší (typicky odchod ze školky nebo z hřiště, pozdě večer...). Průšvih je v tom, že dokud se v hlavě soustředí na to, že po ní chci něco, co se jí nelíbí, tak je prostě zaseklá, na všechny návrhy odpovídá "ne, nechci, nech mě" a sama nic jiného nenavrhne. Je potřeba ji od toho hlavního tématu odpoutat, což znamená o něm přestat mluvit. Tudíž tu volbu musím postavit tak, aby všechny možnosti ten můj požadavek obsahovaly implicitně, ale nesmím ho přímo zmínit. Když se při odchodu ze školky zeptám "půjdeš pěšky nebo pojedeš na skejtu?" tak se začne soustředit na to, co z toho chce, a přestane myslet na to, že po ní chci, aby odešla. Když se zeptám, jak bychom jí mohli ten odchod zpříjemnit, tak se nikdy nevyhrabeme z toho, že "nijak, já nechci odejít, já si tu chci ještě hrát".
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    TORUVIEL: Tak nějak máme (obecně myšleno) pořád v hlavě vzorce "co tomu řeknou ostatní" ? "Co si paní učitelka asi pomyslí, když uvidí Elu, že má zašpiněné kalhoty". Ano dětem chybí zkušenost, ale zároveň děti mohou být sami o sobě velkými autoritami, které si svůj postoj obhájí. Takže na výtku mohou reagovat, tak, že jim to vlastně nevadí. Možná to budou schopny pochopit až později.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam