INUSHKA: Přesně tak...já kolikrát dceru i podporuju v tom, aby "hodná" nebyla, ptám se jí, co to slovo znamená, proč si myslí, že tenhle a tamten není "hodný". Ptám se na to dospělých, případně rozvedu jejich "zlobíš". A zastanu se jí, když ji někdo nařkne, že zlobí (v případě, že je to takové to pouhé neuposlechnutí jiné "autority", a není to nic, co by muselo být nutně uposlechnuto, třeba nevbíhání do silnice, tak má právo na to "neuposlechnout"...dospělí toto slovo totiž imho docela nadužívají). Nebo konkretizuju, když ji někdo pochválí, jak je hodná či šikovná (např. paní se asi líbí ta bábovička/obrázek/jak jsi pozdravila, proto říká, že jsi hodná/šikovná...).
U nás se hraje spíš na dohody, na něčem se dopředu dohodneme (třeba když někam přicházíme, domluvíme se, že je dobré pozdravit, udělat to nebo tamto, cokoliv...), stvrdíme to plácnutím si rukama, a pak dcera jasně ví, co se v té které situaci vyžaduje (mluvíme o tom těsně předtím, takže si to pamatuje). A když to neudělá, tak se ptám, proč tomu tak bylo a řešíme to (styděla se např., rozčílila se, apod.). Ale ani to neberu jako zlobení, ale snažím se dopátrat příčiny porušení dohody. A tak ...