• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    TORUVIEL: No právě, mně ta věta celkem jednoznačně zní jako že nemá žádné výhrady k těm myšlenkám, činům a slovům. Pokud to má být "k osobě", mělo to tak být jasně napsáno, protože to je zrovna v takovémhle článku rozdíl docela klíčový.
    Když vycházím z té věty, tak jak je napsaná, tak s ní prostě nesouhlasím. I když někoho miluju, tak k jeho chování výhrady mít můžu, zejména dotýká-li se to chování mě samé nebo někoho dalšího, koho taky miluju (třeba to bití). Jistěže dítě miluju pořád stejně a jeho jako osobu přijímám i s tím, že mě třeba bije, ale to chování zkrátka ne, k tomu výhrady mám.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    INUSHKA: U té citované věty, ona tam píše, že dítěti je třeba naznačit konsekvence, jaké jeho chování má a bude mít ve společnosti, ale na tu lásku to vliv mít nebude. Máš dítě méně ráda, když tě bije? Když chce skočit z okna? Když bere drogy? Nemáš... Samozřejmě že tě to pocitově zraňuje, ale ta bezpodmínečná láska, to je něco co je ještě dál za tím, než jsou běžné každodenní pocity, je tam někde vzadu stále...
    A už fakt končim! :D
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    INUSHKA: Mně to v rozporu nepřijde, ale nechce se mi teď se rozepisovat, anžto za chvíli odjíždíme :-) Ánebo jen krátce - bezpodmínečné lásky k druhým není schopen ten, kdo ji necítí sám k sobě.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    TORUVIEL:
    SANCHA: Tohle psala stejná osoba? Mně to přijde navzájem docela v rozporu.

    A teda věta "Ať řekneš, uděláš nebo si myslíš cokoliv, nemám žádné výhrady" mi připadá hluboko za hranicí čehokoliv, co bych nazvala láskou. To už není bezpodmínečná láska, ale lhostejnost.
    Bráno důsledně by to snad mělo znamenat, že nemám mít výhrady, když mě dítě bije? Když se chystá skočit z okna?
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    SANCHA: Jojo, spokojená matka = spokojené dítě (zvlášť tedy dcery to potřebujou vidět si myslím - ze svý zkušenosti se svou mamkou, která se "obětovala" pro rodinu). Já jsem naštěstí dost "sobec" na to, abych se neodbývala, ale taky stále hledám tu rovnováhu, protože z rodiny to nemám zažité. Tak holt to je můj úkol, tu rovnováhu najít. Mně to připadá samozřejmé, že se neodbývám, že realizuju svoje sny, plním si základní potřeby i ty méně základní. Myslím, že to dítě to taky naučí prostě respektovat ty moje potřeby (co mu zbývá, žejo :-), a bude brát za samozřejmé v dospělosti, že s dítětem život jaksi nekončí. A tak dál... :-)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SANCHA: no právě. Jak to udělat....ono totiž kolikrát stačí jednou zařvat a je klid :-)) A otázka je, co je horší, jestli s tím vnitřně bojovat nebo to nechat plynout....
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SANCHA: To je odvěký boj s emocema. Máš dusit v sobě ty emoce kvůli tomu, abys někřikla na dítě ? Nezanechá to pak v tobě následky. Neměla bys křičet na děti, na manžela atd atd, ale když je člověk emoční typ, jak z toho ven ?
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Základní potřeba vašeho dítěte - znáte ji?
    http://petrahanelova.cz/zakladni-potreba-ditete/
    MULTICAT
    MULTICAT --- ---
    SOLEI: ja se to teda snažím moc nerozpitvavat, moc mu tu hlavu nenafukovat... a taky občas řeknu, že je hodný, samozřejmě, je to prostě v nás, ale snažím se to nepoužívat pořád. spíš se snažím nad věcmi přemýšlet a tím být opravdu "přítomna" - to se také dnes hodně používá, vím.
    Někdy mám totiž pocit, kdyz poslouchám okolo sebe, že se na děti mluví jak na zvířata, psy a je to docela strašidelné...
    SOLEI
    SOLEI --- ---
    Jasně, jsi hodný je nic neříkající, ale nemyslím si, že je něco špatného na tom to občas říct jsi sikula nebo jsi hodny, za chvíli budou mít všichni z těchto slov strach. Děti nejsou blbe, ne vždy je nutné situaci rozebírat celou větou "děkuji ti, že jsi pro mne nasbíral borůvky, mám radost" někdy určitě to " je dekuju, jsi hodny" musí určitě stačit, protože děcko si tu omáčku okolo - mám radost že jsi mi natrhal borůvky - domyslí . Zrovna dneska, moje dvouleté dítko sedělo pod borůvkový keřem oba jsme sbírali borůvky a já mu občas do pusy něco dosypavala, a najednou jsem dostala pár kuliček i já, jsem moc ráda a věřím že poznal moji radost a bylo mu putna že jsem nevedla ctvrthodinovy filozofický projev.
    MULTICAT
    MULTICAT --- ---
    KOTENCE:
    SANCHA: ja taky dekuju a nekdy mam pocit, ze to prehanim, ze mu furt jenom dekuju :)
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    SANCHA: jo, to jsem chtela napsat. Ze "spravne" provedenej ukon zalezi na zameru a ten muze mit dite jinej, nez rodic.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    NOFNAK: mluvím o sobě, např že mám z něčeho radost. nemluvim o něm, nehidnotim ho a už vůbec ne takovým tim stylem "protože se nepocuravas tak tě máme rádi jsi naše šikovná holčička"

    neříkám že "mi dělá radost" nebo "zlobu" (zlobí)

    komentují jeho vlastní stav - co cítí ono - a informují co já. raduju se společně.
    snad je to pochopitelné. dítě je malé.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    NOFNAK: Bylo tady k tomu už nakecáno docela dost :-) Třeba: http://www.svobodauceni.cz/clanek/odmeny-a-chvaleni
    NOFNAK
    NOFNAK --- ---
    KOTENCE:
    MULTICAT: Děkuji za odpovědi. Tedy myslíte, že chválení je spíše ku škodě než k užitku? Nemělo by dítě (koneckonců stejně jako dospělý) by mělo mít zpětnou vazbu.
    Neberto to prosím jako snahu vyvolat nějaký spor. Spíš se v tom zkouším zorientovat.
    MULTICAT
    MULTICAT --- ---
    NOFNAK: já třeba teď - syn 21mesicu, posadim ho na nočník, on se vyčůrá. řeknu povzbudivým hlasem: vycural ses, ukážu mu to a on má radost sám od sebe. I bez toho, abych řekla, že je šikula a od té doby sám ukazuje na nočník. Ne zatím 100%, ale i tak je myslím motivován sám sebou, svým úspěchem...
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    NOFNAK: ja treba dekuju, kdyz o neco zadam a dite mi vyhovi (uklízení napriklad). Jinak je to asi o tom, ze diteti je putna, ze jsi spokojena a povazujes jeho vytvor/vykon ta dobrej/spatnej. Bavime se o snaze nenicit vnitrni motivaci, nenahrazovat ji vnejsi motivaci jako je chvala nebo trest.
    NOFNAK
    NOFNAK --- ---
    SANCHA: A jak dáš dítěti najevo, že něco provedlo dobře, nebo že jsi spokojena s jeho výkonem/výtvorem?
    NOFNAK
    NOFNAK --- ---
    YMLADRIS: Co myslíš tím "šikulkováním"?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam