SANCHA: Stejně jako
KOTENCE, pokud to dítě neudělá samo (na Malvínu už je spoleh, ta se takhle průhledně balamutit nedá), zeptám se já "kde má pejsek kalhoty?" Případně se smíchem řeknu něco jako "Jé, teta si myslí, že pejsci nosí kalhoty, teta to popletla" (dávám si teda pozor, abych se vyjadřovala ke konkrétnímu výroku/situaci, ne k osobě - NIKDY neříkám "teta je popleta".
Jinak hry na jako a různé blbinky dělám samozřejmě taky, někdy i s cílem dítě trochu někam postrčit (třeba urychlit oblékání), ale pevně věřím (doufám), že je vždycky poznat, že je to hra a legrace. Malvína princip "jako" pochopila celkem brzo (asi v roce a půl, "jako" bylo jedno z jejích prvních slov) a často ho používá i sama. Někdy si takhle až prohazujeme role, ona začne s nějakým nesmyslem, já dělám, že jsem to vzala vážně a ona mi vysvětluje, že je to jenom jako.