• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    TAPINA: ja s tebou hodne souhlasim. Protože to vidim stejne.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Já vám nevím. Já si pořád prostě myslím, že desetiletý je více imunní vůči vlivu blbého kolektivu, než tříletý, protože už v tom má 7 let praxi, a že odsouvání kolektivu problém neřeší, jen posunuje do dalších období. To má dítě až v práci nebo na vysoké škole zjistit, že kolektiv nějak funguje, že jsou v něm lidi chytří a blbí, a že život v něm má určitá specifika? A nepůjde si to pak v kombinaci se studijním či pracovním stresem rovnou hodit? Já bych řekla, že školka je ideální na nácvik sociálních dovedností (včetně těchto záludností), protože se tam ještě nemusí řešit nic jiného.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    NEMESISS: na zaklade osobní zkusenosti, společnost deti tu a tam je neco jineho nez kdyz dite je v kolektivu. To je uplne jina skola, netvrdim ze lepší nebo horsi, ale stejne to neni.
    NEMESISS
    NEMESISS --- ---
    PERSEEIDA: zvažuju...a děkuju za sdílení osobní zkušenosti. když by mel jit do skoly, skolka by velmi pravdepodobne predchazela, asi ne ted ve 3, ale nekdy pozdeji ano. my byvame ve spolecnosti dalsich deti urcite tak 4x do tydne, ale je dobry (pro oba), kdyz tam vyrazi obcas s nekym jinym.
    kdyz potkame v parku klasickou skolku a vyslechnu rozhovory ucitelek s detma, je mi proste zle. nechci se tim nikoho nijak dotknout a chapu, ze i ty ucitelky to nemaji jednoduchy a ze i (klasicka) skolka pro nekoho muze bejt reseni (a dobry). na 2. str. chapu vsechny ty a fandim jim, kdo se rozhodl jit cestou domaciho vzdelavani. je to muj sen, sla bych za tim však za urcitych okolností -
    -
    ANNAWA: :)) aby syn mohl mit dom. vzdelavani, muselo by se zmenit soucasne usporadani zivota cele rodiny a to take predpokladame, ze se za par let zmeni. taky bych do dom. vzdelavani asi mela zabrany jit jen s 1 ditetem, ale to je uz jine tema.

    ja jsem clovek, ktery ma ve zvyku casto chodit za hranice svych moznosti, byla jsem vychovavana v rodine, kde je to bezny (sportovci) a zaroven si nerada rikam o pomoc. blba kombinace pro rodicovstvi obecne, natoz pak pro dom. vzdelavani :)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    NEMESISS: z toho, co pises, bych skoro rekla, ze nejsi typ na domaci vzdelavani ;-)
    Za me osobne je resenim volba základky dke naseho gusta.
    PERSEEIDA
    PERSEEIDA --- ---
    NEMESISS: No nevím. Jako dítě jsem nechodila do školky, vůbec. A to jsem šla do školy skoro v sedmi. Nemůžu říct, že by se mi rodiče nevěnovali, např. matka mi každý den četla. První třída byla pro mě neskutečné utrpení, pořád jsem měla pocit, že mi někdo ubližuje, nechápala jsem ty vztahové hry a rozbrečela jsem se, když mi sousedka odmítla půjčit gumu. Časem jsem to celkem rozchodila, ale trvalo řádově měsíce až roky, než jsem přestala být mimoň.:)

    Já si prostě myslím, že děcko určitého věku kolektiv potřebuje, výrazně ho to posunuje nahoru. Doma by se do krve hádal, že určité jídlo jíst nebude a nebude si obouvat botičky, když ale zjistí že všichni ostatní to dělají, najednou je vzdor pryč. Pochopitelně pobyt v kolektivu přináší i negativa, ale pokud nebude žít celý život na opuštěném ostrově, prostě se tomu nevyhne a nenaučí se ty situace řešit. Nehledě na to, že být celé dny jenom s matkou je pro všechny zúčastněné velmi vysilující... tak to ještě zvaž.
    NEMESISS
    NEMESISS --- ---
    YMLADRIS: ja taky presne z techto duvodu do skolky davat nechci a zvazujem i nasledny domaci vzdelavani, ale ma to hacek: delam na puluvazek (vesmes zdomu) a tata ditete je casto mimo domov, dite velmi "zive". tak se cas od casu stane, ze ja jsem fyzicky/psychicky v cudu a nedavam to s ditetem zdaleka tak, jak bych rada, ma pak i urazy (pred chvili sme se vratili z rtg ruky privreny ve dverich auta) a je ze me neurotickej. pak si rikam, zda by treba navsteva lesni skolky 2x v tydnu nebyla "resenim".

    jak to davas Ty? stridate se s muzem? hlidaji nekdy babicky? (babicka u nas jde, ale jsou to max 2 odpoledne v tydnu, kdy musim pracovne mimo domov)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    INUSHKA: musím říct, že mě docela šokovalo, jaké některé děti ve školce jsou a co řeší. Že se třeba vyptávají, kdo má jaké hračky a podle toho spolužáky hodnotí, ba i na hodnocení došlo. Taky to řešíme vysvětlováním stále dokola, naštěstí B ti tak neprožívá, i když ty hračky mu byly líto, respektive ho rozčarovalo, že s ním někdo nekamarádí pro to, že nemá nějakou autodráhu.

    TORUVIEL: taky to beru jako vlastně potřebný trénink a za sebe jsem ráda, že to přišlo v době, kdy dítě ještě na mě dá.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    WITCHIE: v nasem skolnim systemu (decka jsou v principu permanentne podprahove nebo nadprahove nasrane, ze musi chodit do hodin ktere si nevybraly a poslouchat ucitele ktere si nevybraly. Kazde se s tim vyrovnava jinak. Treba agresi, treba sikanou, treba debilinimi zpusoby jednani, jine zas otupenim, depkou, stratou zajmu resit cokoliv nad plan.) urcite. Zatim je to domaci vzdelavani legalni i na druhym stupni, uvidime no. Kazdopadne si myslim, ze triletak je zasadne mene imunni vuci debilite nez dejme tomu desetiletak. Ale asi to cele nejvic zavisi na osobnosti ditete, jsou i deti ktere jsou ve skolce i skole uplne v pohode
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    INUSHKA: To vytahování si přinesla Bára taky, akorát se jí vždy ptám, jestli to říkají děti ve školce a rozebírám to. Když to zkouší na mě, tak to s ní nehraju, řeknu jí třeba, že mi nevadí, že nemám řízek k obědu, že mi toto chutná víc, apod., když se vytahuje, že má řízek a já neee héhé. Jdu na ní se svým klidem :-) Asi aby viděla, že ne na každýho tohle funguje. Ale zároveň zas chápu, že se snaží nějak fungovat v tom kolektivu, a jsem částečně i ráda, že se učí tyhle věci, protože co já pamatuju, byla jsem nesmělé a neprůbojné dítě a tyhle dovednosti jsem si nikdy moc neosvojila, a tak v tom kolektivu trpěla. Takže má-li tam už být, tak asi dobře, že se učí v tom nějak fungovat. Jasně že bych byla radši, kdyby tomu bylo jinak, jiná školka, přístup, ale prostě teď nemáme tu možnost. Tak možná i odpověď pro WITCHIE , nevim :-)
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    WITCHIE: Stalo se nám a řeší se to fakt těžko. Malvína si loni přinesla ze školky od "kamarádky" vychloubání značkovými věcmi a posmívání. Chodila říkala "já mám načkové boty a néémááš, néémááš, ha ha ha". Přitom vůbec netušila, co to vlastně to "načkové" znamená. Řeší se to fakt těžko, příklady táhnou silně. Já jsem zvolila cestu pořád dokola vysvětlovat, vysvětlovat a vysvětlovat, jednak co to vlastně znamená, to co říká, a jednak proč tak doma a se svými přáteli nemluvíme. Trochu jsme to omezili, ale úplně eliminovat se to nepodařilo. Naštěstí holčička od nového školního roku přešla do jiné školky. Malvina z toho sice byla nešťastná, ale ta rodina celkově svým stylem a přístupem do lesní školky moc nezapadala, takže já jsem byla ráda.
    WITCHIE
    WITCHIE --- ---
    YMLADRIS: btw chaba socializace hrozi ve skolach (i tech nejlepsich) cca do 18ti let veku ;]
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    YMLADRIS: když bych měla prachy, vrazila bych je do co nejlepší školky, špičkové učitelky, málo stresu, mediace konfliktů atd.
    jinak fakt nevim. ale řeší to kdekdo, někdo poradí...
    WITCHIE
    WITCHIE --- ---
    YMLADRIS: jo, to je mi jasny, ale tohle neni reseni pro kazdyho, z pochopitelnych duvodu.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    WITCHIE: že přesně z těchto důvodu (pobírání chabé socializace od nevyzralych jedinců) děcko do školky nedám, to asi slyšet nechceš

    já právě nevidím řešení. děti jsou naprogramovany kopírovat jednání vrstevníků. jak to efektivně nenásilně kompenzovat, to nevím. ale já jsu radikální no
    WITCHIE
    WITCHIE --- ---
    Jak byste pojali obdobi u cca 3,5 leteho ditete, ktere si prinese ze skolky chovani, ktere dosud nevedlo a doma se nevede, konkretne bouchani do rodicu hned jak se mu neco nelibi (neni mu vyhoveno apod) plus verbalni hodnotici utoky ("jsi zlej/zla /takovej/makovej") (a ktere doma taky nikdy neslyselo)? Jak byste reagovali?
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    INUSHKA: To měly ty děti asi nějaký nový jarní boty ne? :-) Ale divim se, že zrovna tatínci byli tak úzkostní, spíš bych to čekala od maminek, ale asi jsem zatížená nějakými předsudky :-)
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    Dnešní příhoda z hřiště: Dva tatínci, dvě děti, kluk a holka, odhadem kolem 8 let. Obě děti měly na sobě tepláky a tenisky. Jaly se šplhat pěšinou do kopce do přilehlého remízku (je tam taková terénní stezka, děti si ji s oblibou procházejí).
    Otec č. 1 směrem ke své dceři: "Nelez tam! Je tam bláto, včera pršelo, budeš jako čuně."
    Holka: "Ale my chceme vylézt nahoru."
    Otec (výhružně): "Ty boty si pak budeš čistit sama!"
    Holka: "Tak jo." A lezla dál.
    Otec zaraženě zmlkl, bylo vidět, že takovou odpověď nečekal.

    Otec č. 2 k synovi: "Ale ty tam nepolezeš, okamžitě dolů!"
    Kluk: "Já si pak taky boty vyčistím."
    Otec: "Říkám, že tam nepolezeš!"
    Kluk: "Proč?"
    Otec: "Protože!"
    Kluk: "Ale já chci" A lezl dál.

    Tak jsem si říkala, jak "perfektně" těm rodičům ty jejich výchovné metody fungují. Když se děti vrátily dolů, celé rozesmáté a veselé, okamžitě byly obě zpraženy, že jsou jak čuňata a "v čem půjdeš zítra do školy, jiný boty nemáš... Boso, asi. Nebo v malých. Jo, půjdeš v malých a dobře ti tak!"
    Mně bylo za ty děti normálně úzko a měla jsem nutkání se těch tatínků dotázat, proč jim na hřiště nedají oblečení, které se může zamazat, aby si mohly normálně hrát.
    ONA_MAKARONA
    ONA_MAKARONA --- ---
    Jak se mstíme na dětech - Česká škola | Ottocopy
    http://ottocopy.cz/jak-se-mstime-na-detech
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Děti učí to, co je obklopuje.
    Je-li dítě často kritizováno, učí se odsuzovat.
    Je-li dítě často chváleno, učí se hodnotit.
    Je-li dítěti předváděna agresivita, učí se prát.
    Jedná-li se s dítětem poctivě, učí se spravedlivosti.
    Pokud se dítěti často smějí, učí se nesmělosti.
    Jestliže dítě žije s pocitem bezpečí, učí se věřit.
    Dostává-li dítě často vynadáno, naučí se pocitu provinilosti.
    Pokud je dítěti často dáváno zapravdu, učí se mít k sobě dobrý vztah.
    Dáváme-li dítěti často najevo shovívavost, naučí se být trpělivé.
    Budeme-li dítě často povzbuzovat, získá sebedůvěru.
    Žije-li dítě v přátelské atmosféře a cítí se potřebné, naučí se nalézat v tomto světě lásku.
    Nemluvte o dítěti špatně – ať je přítomno nebo ne.
    Soustřeďte se na rozvoj toho dobrého v dítěti, aby pro to špatné nezbylo místo.
    Vždycky poslouchejte a odpovídejte dítěti, které na vás mluví.
    Važte si dítěte, které udělalo chybu a dokáže ji hned nebo o něco později napravit.
    Buďte připraveni pomoci dítěti, které ještě hledá a snažte se být nepozorováni tím, které už nalezlo.
    Pomáhejte dítěti osvojit si to, co si neosvojilo dříve. Pomáhejte mu a naplňte přitom okolí starostlivostí, zdrženlivostí, tichem a láskou.
    Když jednáte s dítětem, dodržujte vždycky ty nejlepší způsoby – dávejte mu to nejlepší, co je ve vás samých

    Maria Montessori
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam