• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    KAMPA
    KAMPA --- ---
    KOTENCE: ano souhlas!!!!!!!!!! :)
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    KAMPA: Pises to uz podruhy, tak bych rada podotkla, ze nejen do hlavy se nebije... Taky slabsi se nebije a vubec nikdo se nebije.
    KAMPA
    KAMPA --- ---
    SOLEI: ja taky, a to je holcicka. ta si zapatla i vlasky a oblicejik. ale ruce musi mit ciste :)))
    ja ti nevim, co by rekla....navic to byla podle me jen prochazka po vysehrade. jeste nereknu, kdyby sli do divadla, ale i tak nikdy nemuze svymu diteti rict, ze takovy deti nesnasi, to je uplne na rovno tomu, jako kdyz by mu rekla, ze jeho nesnasi. a navic do hlavy se nebije. to je snad jasny. placanej pres ruce, zadek se toleruje, ale tohle??? a to jsme byly s tou kamoskou jeste slusny, mela jsem chut ji tam vysvihnout scenu jak blazen, hodne jsem se krotila.
    SOLEI
    SOLEI --- ---
    KAMPA: dnes ráno jsem vyšla z domu s čistým hezky oblečeným chlapečkem, vzdálenost od autobusu do budovy je cca sto metrů, do šaten jsme dorazili jako jedna blátivá koule. To by mne zajímalo co by mi na to ta matka řekla. Já se totiž místo toho abych mu vynadala zeptala jestli je celý. Asi to dělám špatně a navždy budu nosit v batohu rezervní oblečení, neb mám doma cunase.
    KAMPA
    KAMPA --- ---
    INUSHKA: no ja mela podobny, lec dost hrozny zazitek. sla maminka s tak sestiletym klukem, ctyrletou holkou a miminkem v kocarku. kluk si lehce uspinil kalhoty a jeho "maminka" ho zacala tlouct do hrudnicku a do hlavy, ze je prase, ze se zase uspinil a ze NESNASI TAKOVY DETI. ja mam horkou povahu, takze jsem ji rekla neco o tom, ze deti se nemlatej do hlavy a ze je normalni, ze jsou spinavy a moje kamaradka ji jeste rekla, ze snad nema doma valchu ne?! ona na nas zacala rvat, at se do ni nemontujeme. káca blba....chudak dite - deti!
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Pěkný dokument o mozku, týká se často i dětí a jejich vývoje, mohlo by být zajímavé i pro rodiče :-) [ IKI @ DOKUMENTÁRNÍ FILM ]
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    NEMESISS: mam ctyri deti a ve skolce nebrecely... jedinou výjimku predstavoval treti syn, ktery se párkrát rozfnukal, ale asi stejne, jako když dite doma jde umyt tata, ackoli ono zrovna chce mamu. Preslo to brzy.

    A naopak, syn začal do statni skolky chodit at tenhle skolni rok, bylo mu pet pryc a ta chybějící socializace mezi vrstevniky obcas znat je. A to je chytrej, komunikativni, zvyklej na spolecnist, z velké rodiny atd.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    YMLADRIS: Na Everest zase kdovíjak moc lidí neleze a batole k chození je nuceno okolnostmi - jo ty chceš tamhletu zajímavou věc? Ale ona je na opačné straně pokoje a navíc na skříňce. A tohleto přirozené nucení k rozvoji celkem brzy končí, jakmile se člověk umí sám pohybovat, najíst, domluvit... tak k dalšímu rozvoji už jsou potřeba impulzy z venku.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    proč by dítě vystupovalo ze své komfortní zóny, pokud by nebylo nuceno?

    to je myslim jádro. proč lidi lezou na Everest. proc batole se učí chodit i když furt padá. proč lidi překonávají svoje hranice.
    moje odpověď je, že je to hravou lidskou povahou, plus výchova to může zabrzdit (stud, ne-sebevedomi, ...), ale hlavně asi osobnost, což nezmenim, takže su v klidu
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    NEMESISS: muj chlapecek prevazne skolku, protoze jsou tam kamaradi, zpivaji se pisnicky a tak. a casto tuhle volbu dostava :-) kdyby mohl byt s tatou a vzit si s sebou kamarada, bude s tatou a kamaradem.
    SARGO
    SARGO --- ---
    NEMESISS: Asi jen vidíme rozdílně, odkud co pochází. Tyhle všechny věci bych osobně řekla, že jdou za rodinou.
    Ale hlavně to co popisuješ, mi přijde jako úplně jasný případ k tomu, co jsem psala úplně na začátku, a čemu říkám "stát na vícero nohách". Tímhle netrpí lidé kvůli přístupu ve školce a škole, ale proto, že nic víc (kromě školy a rodiny) nemají a jsou na tom vzorku lidí příliš závislí, nemají srovnání, nevídají dost vzorů, nemají prostor kde si ulevit od případných negativ, neprožijí si a neodzkouší dostatečné množství interakcí, různé role v kolektivu.
    Ne že by nebyli učitelé či vychovatelé, kteří jsou na ránu, ale vcelku mám pocit, že je to problém spíš jednotlivců, než obecně. Rodičovské nasazení to chce rozhodně, ale prostě... Ono to tam vážně není jako za nás :-)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Ono je to s tím chtěním a nechtěním taky ošemetný. Kdyby se mě někdo ráno zeptal, jestli chci jít do práce, nebo zůstat doma, tak budu všema deseti pro to, že dneska nejdu. Ale kdybych měla nějaký externí stabilní příjem, a do práce vůbec nikdy nemusela, tak udělám co? Nakoupím za stabilní příjem lepší vybavení a do práce chodím dál, protože mě z dlouhodobého hlediska uspokojuje.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    U nás by veškeré nechtění do školky vyřešilo, kdyby se do ní chodilo rovnou z obýváku bez převlékání.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Já teda nevim, ale moje dcera někdy do školky strašně chce (což převládá) a někdy zas naopak vůbec, to podle toho, jakou má zrovna náladu :-) Takže já se podle jejího názoru (či nálady) fakt zas tak neřídím. Řídím se, ó sobecká já, zejména podle sebe a svých potřeb :-)
    SARGO
    SARGO --- ---
    NEMESISS: Co by se jich kdo kdy neptal, odpověď je všude určitě hodně podle aktuální (v rámci vteřin :-D) situace (ono takové rozdělané lego... :-)), ale u nás taková obvyklá odpověď je "chci do školky, ale přijď pro mě brzy, ale ne moc brzy" :-D (Pokud nevadí, že je to klasická a ne lesní :-))

    NEMESISS: Fakt je, že nemít jednoho doma, taky by se mi to nepozdávalo... vlastně to tak proběhlo u obou, když o tom tak uvažuju. Z nuly na sto během krátké doby. Ale oba jsem se teda snažila socializovat, aby nedopadli jako maminka :-D
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Na socialistickou školku mám celkem dost strašné vzpomínky, jako asi kde kdo, ale právě že mi nepřijde, že dnešní (klasické státní) školky by byly stejné. Určitě jsou dobré a špatné, ale minimálně v té naší se teda rozhodně huba a krok zjevně nedrží, protože něčeho takového moje dítě prakticky není schopné a přesto na něj neslýchám stížnosti.
    NEMESISS
    NEMESISS --- ---
    ALDEMIK: tak v tom pripade mam kolem sebe nereprezentativni vzorek, ale je fakt, ze lesni skolka byva hodnocena ( i detmi) obecne dobre. a kdyz by si ty deti mohly vybrat, zda byt s tatou, anebo ve skolce, co by volily? (nepredpokladam, ze by se jich kdy kdo ptal, takze to je jen takova recnicka otazka..)
    NEMESISS
    NEMESISS --- ---
    PERSEEIDA: nevim, jak souvisi domaci vzdelavani s utikanim pred problemy... problemu je snad dost porad :)
    NEMESISS
    NEMESISS --- ---
    TAPINA: to urcite usnadnovalo dozravani a odpadnuti, ale neverim, ze tyhle instituce plnohodnotne nahrazuji puvodni komunitni ci kmenove ziti. spis v tom vidim takovy chaby pokus dnesni spolecnosti toto nahradit. dalsi otazkou je, nakolik dnesni clovek potrebuje to, co potreboval clovek drivejsi a co jineho, noveho v porovnani s nim potrebuje..

    a pro ten puvodni vsudypritomny kolektiv bylo samozrejme, ze je v nem nekde i matka ci jiny clen rodiny. to se ani nedivim, ze pak bylo dozravani a odpadnuti prirozene...
    NEMESISS
    NEMESISS --- ---
    SARGO: ja nevim, jestli jsou skolky samy brany jako neco " v proudu" nebo "protisvobodnyho", ja v tehle intencich ani neuvazuju. uvazuju tak co se tyce lidi (ktery skolkou projdou) - tedy ve smyslu: stve me ted na moji zivotni situaci tohle, rada bych, aby to bylo jinak, muzu udelat tohle, ale neunesu, jak na me bude koukat okoli/obavu z nedostatku prijmu ci neznama/neustaly ustepacny rejpani dalsich clenu rodiny atd. - to mi prijde jako nesvobodny ziti a podle me to ma koreny v detstvi a v tom, jak jsme byli uceny konformite, takze pak pro nas muze bejt jakykoli jiti proti proudu minimalne nepohodlny, spis nemozny. vetsina nas skolkou a skolou prosla, divila bych se teda, kdyz by tam souvislost zadna nebyla. srovnani s nasi generaci, ktera mela dom.vzdelavani, temer nemame.

    nevidim nic spatnyho na tom, ze se dite nauci normy vice druhu kolektivu. spis mi vadi pristup "drzet hubu a krok", ktery holt ve skolkach casto deti uci. dalsi vec je pomer casu straveny v tech kolektivech - v te skolce dite (za denni dochazky) stravi podstatne vic casu nez v jinych kolektivech..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam