• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SOLEI: dělá to firma Opinel
    SOLEI
    SOLEI --- ---
    KOTENCE: tak já fakt nejsem ten případ, mám doma opatrného a na tu houpačku nejde ani kdybych si ho vzala na klín. Nůž s kulatou špičkou jsem vydala ve dvou letech. Už bych mu chtěla dát ostrý manžel se mne pravidelně ptá jestli už může, ale jak on je padavec tak se bojím o ocicka, ostrý nůž s kulatou špičkou jsem zatím nesehnala, asi mu ten železný kulatý co má teď trochu pribrousim.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    SOLEI: Nektery deti jsou na sebe opatrny. Nase starsi taky. Vychovavat tak je imho neco jinyho.
    Treba ted jsem zaslechla u brouzdaliste smerem k minimalne sedmiletymu klukovi "pozor, neuklouzni,... Hlavne, at se neodres,..."
    Bylo mi skoro trapne za toho kluka, ze to musi poslouchat. Jeste v bazenu plnym batolat.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    SOLEI: Tak pokud je ten strach jeho, a nepředáváš mu ho ty, tak je asi třeba ho trochu popostrčit, vlézt s ním na prolejzačku apod., třeba :-) Aby viděl, že je to ok. Ale některé děti jsou takové. Tenhle článek je spíš o tom, že někteří rodiče se tak moc obávají o své děti, že je ty "nebezpečné" věci nenechají dělat. Což předpokládám, z toho co píšeš, není tvůj případ.
    SOLEI
    SOLEI --- ---
    TORUVIEL: já bych se snažila nevychovávat strašpytla, jen kdyby mi někdo poradil jak to udělat. Moje dítě se na houpačce boji a v životě by ho nenapadlo vylezt na skříň protože tam tata položil něco zajímavého.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Děti potřebují dělat nebezpečné věci. Nevychovávejte z nich strašpytlíky – Maminka.cz
    https://www.maminka.cz/...-potrebuji-delat-nebezpecne-veci-nevychovavejte-z-nich-straspytliky#part=1
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Lidové noviny: Když rodiče okupují školy | EDUin
    http://www.eduin.cz/clanky/lidove-noviny-kdyz-rodice-okupuji-skoly/
    KAMPA
    KAMPA --- ---
    INUSHKA: jako bys popisovala moji dceru,je fakt hooodne podobna te tve starsi.od zari jde do normalni skolky,tak jsem zvedava,co ji to da a jestli tam bude stastna...
    ONA_MAKARONA
    ONA_MAKARONA --- ---
    Já pro sve holky (3 roky a 20 měsíců) bych nejraději zvolila komunitní vzdělávání. Pokud bych našla více rodin takto smýšlejících, tak bych klidne byla schopna to cele zastitit. Mam už v hlavě nejake nápady a plány, tak uvidím, jak se to vyvine :-)
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    KOTENCE: My jsme s dcerou naštěstí ranní ptáčata, tohle by zrovna u nás problém nebyl :-)
    INUSHKA: Dcera je taky hodně pohybově zaměřená, má cit pro hudbu, umí se úžasně hýbat podle hudby, baví ji to. Viděla bych to určitě na nějakou školu, kde tohle bude moci rozvíjet, byla by škoda to nevyužít. Zatim ji v tomhle vedu já, hraju na nějaký nástroje a taky tancuju, tak se rozvíjíme zatím doma, a pátrám, co je u nás ve městě za možnosti v tomto (zas nechci, aby to bylo moc organizované hopkání).
    NEMESISS
    NEMESISS --- ---
    TORUVIEL: žít ve Finsku, poslala bych děti do (klasické!!!) školy VELMI ráda :) :
    https://www.facebook.com/BeRemarkable2/videos/197990900710284/?pnref=story

    Tady...?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    jo ten biorytmus, to je taky fakt. dítě a muž nyní vstávají tak 9.30 nejdřív. nedovedu si to moc představit skloubit se školou. jsme sovy
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    PETGRIDUS: Tohle je "oblíbený" a přitom úplně nesmyslný argument. Práci si člověk může vybrat tak, aby mu vuhovovala, ne? Třeba s flexibilní pracovní dobou mebo na noční směny, když budou chtít. A když je nějaká práce zaujme všemi ostatními paramatery a oni se rozhodnou, že pracovní dobu překousnou a holt budou vstávat ráno na šestou, tak to bude JEJICH rozhodnutí a budou k tomu mít motivaci.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    TORUVIEL: Já jsem rozhodnutá, že půjde-li to jen trochu, tak Malvína do klasické základky nepůjde, tím méně do té naší místní velkotovárny na děti, ta by ji totálně semlela, do půl roku by ztratila o učení zájem. Do nějaké (alternativní) školy ale půjde určitě, na domácí vzdělávání se s ní necítím a myslím si, že ani jí by nevyhovovalo. Ona není "badatelský" typ, je zaměřená spíš pohybově, nevydrží hodiny sedět v knihách nebo nad nějakým tvořivým projektem a do hloubky zkoumat nějaké téma. Když ji něco zajímá, ptá se, ale odpověď musí být stručná a jednoduchá, jinak ztratí zájem. Vidím teď strašně ten kontrast s Jorikou. Ta má 20 měsíců a období "sama" - všechno chce zkoušet sama, pořád něco zkoumá, vydrží docela dlouho u knížky, automaticky napodobuje, co děláme my, po příchodu domů se začne sama zouvat a svlékat a uklízí si věci na místo, když vylije vodu, jde a utře to... Tohle Malvína vlastně nikdy neměla, odmalinka naopak chtěla, abych za ni dělala i věci, které bez problému zvládala, a byla (a je) schopná se kvůli tomu i vztekat (je jí 4 a půl a já ji musím zouvat, oblékat a podobně). U knížek nikdy nevydržela, číst jí začalo být možné až někdy před půl rokem, do té doby prakticky nevnímala, blbla u toho, obracela nám stránky... Vidím na ní, že potřebuje vedení, nabízené aktivity, trochu strukturu a kolektiv dalších dětí. Unschooling by pro ni nebyl a pro mě by zas nebylo vytváření těch aktivit.
    Teď nám ohromě vyhovuje ta lesní školka, která tohle všechno nabízí nenásilnou formou a ještě navíc s možností fyzického vybití, které Malvína potřebuje jako sůl. Hodně se tam posunula, naučila se spoustu věcí, začala konečně pořádně kreslit, recitovat říkanky, zpívat... Brala bych pro ni nějakou lesní školu :-) Ještě máme dva roky čas, tak uvidíme, jaká bude v Brně nabídka a co nakonec vybereme.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    Ja bych se taky chtela vyhnout klasickymu skolnimu vzdelavani.
    Co se tyce ziskavani informaci, tak se mi libi, jak to deti maj prirozene. Chtej se naucit, co videj kolem sebe, zajimaj se o svet a maj ohromnou vnitrni motivaci veci zjistovat a trenovat ruzny dovednosti. Dospeli je nemusi nijak postrkovat. Naopak vidim, jak povzbuzovani a chvaleni deti brzdi. A nuceni je uplne zasekne. Znamkovani je kapitola sama pro sebe, pripada mi dost zbytecny a kontraproduktivni.
    Ale, co tu jeste nezaznelo a pro me ma vyznam, je rani vstavani. Chtela bych, aby se moje deti mohly vyspat do ruzova kazdy den. Predstava, ze je rano vytahuju z postylek a jsem v nervu, ze jsou rozespaly a pomaly... Pak je zenu do instituce a vecer je zase nervozne zahanim do postele, aby se stihly vyspat, nez je rano vzbudim. A tak petkrat v tydnu mnoho let. Brrr, to fakt nechci...
    A taky omezovani v pohybu, kdyz musej cely dopoledne sedet v lavici a nemuzou se vyradit.
    Domaci vzdelavani v komunite se mi libi nejvic.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    SANCHA: Vsak tak se to dela, dopoledne resis skolu, odpoledne presun do krouzku.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    SANCHA: No, asi by se musela vytvořit nějaká síť podobně smýšlejících rodin, co by taky vzdělávaly děti takto, a pořádat třeba společné akce, nebo se nějak podílet na té společné "výuce". Myslím, že Ymladris má něco takového v plánu, pokud se nepletu. Nebo třeba skaut, sportovní klub, něco by se jistě našlo, pokud by byla vůle :-)
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    ANNAWA: Ano, finanční stránka taky hraje roli :-/ A logistika též, jsem na dítě v podstatě sama (muž je většinu dne pracovně pryč, někdy více dní v kuse), takže dopravu musím zajišťovat pouze já, a z toho důvodu pro mě připadají v úvahu pouze lokální školy. Má tu snad vzniknout i scio škola, budu to sledovat, ale zatím je to v plenkách.
    YMLADRIS: Je mi to sympatické, v podstatě přemýšlím dost podobně a ke klasické škole mám tyto výhrady: nevede dítě k tomu, aby zjišťovalo/mohlo se věnovat tomu, co je jeho hlavním zájmem, dále nízká efektivita (mnoho času stráveného ve škole, jako píše SANCHA , dalo by se to jistě zvládnout za kratší dobu a čas lépe využít, prostě celkově lepší time management). Pak ještě otázka toho, jak moc je ne-přirozené a vhodné, aby dítě trávilo tolik času v kolektivu stejně starých dětí. A našla bych ještě další výhrady, však jsem tím procesem taky prošla :D
    Ale souhlasím, že je to taky hodně o konkrétním učiteli. Nicméně od kamarádky učitelky vím, že ačkoliv ona se hodně snaží, tak ten systém ji dost mele a je to boj.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    TORUVIEL: 7letá dcera, klasická škola... jako hodně jsme to zvažovali, ale platit skoro 100k/rok za první stupeň základní školy + komplikovanější logistika, nakonec sobecky vyhrála fakultní základka. A myslím, že je to hodně o paní učitelce - teď máme suprovou, známky používá spíš jako upozornění pro rodiče, s dětma komunikuje úplně férově atd.
    Malá je trochu dost živější a přes počáteční komplikace (přistěhovala se z Ostravy a otatní děcka měly vazby ze školek z okolí) to už dává docela dobře.

    Domácí výchovu bychom asi nedali. I když jsem to docela pochopil, protože ty 4 hodiny ve škole ve 30ti dětech se dá doma podle mě v pohodě nahradit 1-2 hodinami. Nemluvě o tom, že spoustu věcí musíme dělat doma taky a nejde ani tak o domácí úkoly, ale prostě o přípravu, trénování, protože se klidně stane, že ve škole v tom počtu třeba pár dní nic nepřečte atd.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam