• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    Tato diskuze se zaobírá zejména tzv. Nevýchovou a učením Naomi Aldort. Jakou výchovu doma upřednostňujete a proč? Praktikujete ve své rodině tyto "alternativní" směry výchovy? Opravdu fungují? Otázky, rady a pomoc ohledně (ne)výchovy vítány.
    rozbalit záhlaví
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    TRISSIE: Tyhle typy manipulace ve vychove bych taky poslala radsi do Materskyho citu nebo nevim kam. To sem imho tematicky vubec nepatri.
    Copak se pije kvuli masince od mamy??
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    LADUSE: co funguje u nás - pití po ruce celý den (což znamená, že i doma mají k dispozici lahve - hrnky při tom našem počtu dětí volně být nemohou).
    pití ve džbánu u jídla, z něhož se nalévá všem do skleniček.
    a pak staré dobré připomínání (obsah lahve během dne kontroluju, když je toho tam podezřele moc, vydám pokyn typu "namaluju ti mašinku, až se pořádně napiješ")
    SOLEI
    SOLEI --- ---
    LADUSE: u našeho velblouda nefunguje nic ani vydírání, dávám tuny ovoce a polívky, jinak by se za celý den nenapil
    LUCKYSWEETY
    LUCKYSWEETY --- ---
    LADUSE: Mne obecně u všeho funguje dite do toho vic zapojit. Vybrat si hrnek sama, natočit si vodu sama. Ale i my musíme porad připomínat, v listopadu mu budou tři a sám se napít témeř nechodí. U každy snídaně opakuju, pres den mezi hraním a na konci jsem rada, ze da 2 hrnky. Venku je to lepsi, mame láhev cotingo s brckem, vystreluje tomu otvírání, z toho pije rad. Stejne tak z termosky. Nekdy mu ji rano naplnim, at z toho pije i doma. Bavi ho ten proces zmacknuti, naliti atp
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    LADUSE: Nejlip s ciziho, ale funguje u nas stridani lahvicek s brckama, ma Hvezdny valky, pak nejaky tucnaky, Skip Hop, hrnicek a pak jeden plastovej hrnecek, a z toho si vzdycky jeden vybere. Nicmene uz bude tohle tema spis na auditko Matersky cit, nez tady.
    LADUSE
    LADUSE --- ---
    TAPINA:
    ANNAWA:
    SAAYURI:
    Ani já, ani naše doktorka nejsme zastánci pití litrů. Hrníček má 2dcl, takže to je 8dcl za den, což není nijak moc. Když jdeme ven, nalijeme hrnek do lahve, tak to není "navíc".
    Některé děti prostě žízeň necítí, nebo ten pocit nevyhodnotí jako žízeň, vím, že jsem to jako malá měla stejně. Když nedodržujeme to množství, bolí ji hlava, je unavená, pálí ji při čůrání.
    Neptala jsem se kolik má vypít.
    Máte nějakou motivaci pro děti, aby pily a bavilo je to?
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    LADUSE: A to to nenaklopi najednou ani tak? Ja furt nekde litam a mam co delat, abych se napila, tvuj zpusob chteni piti mi akorat zpusobuje bolest mocaku, neustale litani na zachod a neprijemny pocit v zaludku. Kdyz mam zizen, napiju se a je mi dobre, kdyz se snazim "dodrzet" rezim, je mi celej den akorat ouzko.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    LADUSE:
    TAPINA: taky jsem to chtěla napsat, že tolik toho moje děti nevpijí, pokud nejsou tropická vedra, a nenutila bych je k tomu. Ono to poslední roky prosazované pití litrů vod denně tak není extra zdravé, už se objevil i odborné pochyby na tohle téma.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    LADUSE: Jak velké ty hrnky jsou, že chceš aby vypila 4 za den (plus příjem tekutin v jídle, plus něco z lahve venku)?
    Já půjdu zase proti "nejnovějším vědeckým poznatkům" (to já tak někdy dělám a ona mi pak věda za deset let dá za pravdu :D ), ale myslím si, že v tomhle věku už ke korekci příjmu tekutin celkem stačí pocit žízně plus občas připomenout, když se dítě zabere do hry. Občas předložím nápoj, občas se jdeme napít spolu, ale nepočítám, kolik dítě za den vypije a neřeším. Když má žízeň, tak to řekne nebo se napít jde.
    LADUSE
    LADUSE --- ---
    Nemáte nějaký způsob, jak motivovat dítě k pití?
    Dcerka (4 roky) by za den nevypila víc, jak 1/4 l, kdybych jí pořád neříkala, ať se napije, nekontrolovala, jestli se opravdu napila a kolik, jestli to jen nehraje, připadám si jak fízl.
    Má hrnek se slonama, tak si říká, co všechno si sloni koupou (teď mají vodu po břicho, teď už jen po kolena...). Na venek má lahev, co má ráda. Vysvětlovaly jsme si, jak tělo funguje, proč je potřeba pít, dělaly pokusy s kytkama, prolívaly různě tekuté věci cedníkem atd.
    Konzultovaly jsme s doktorkou, kolik by při našem jídelníčku měla vypít, povídaly si spolu o tom.
    Ze zoufalství jsem zavedla, že 1. hrnek vypije do svačiny, 2. do oběda, 3. do odpo svačiny a 4. do večeře, ale stejně musím každou chvíli připomínat a kontrolovat jinak je z toho jen to, že pak naklopí půl hrnku najednou a je jí z toho zle a obě jsme nešťastný...
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Přesně tak :-)
    Nuda o prázdninách? Pro děti může být i prospěšná | Patalie.cz
    http://patalie.cz/nuda-prazdninach-deti-muze-byt-i-prospesna/
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    TORUVIEL: díky za článek, velmi aktuální u mého bojového bojováka se siloměrama až do nebe ;-)
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Anxiety or Aggression? When Anxiety in Children Looks Like Anger, Tantrums, or Meltdowns - Hey Sigmund - Karen Young
    http://www.heysigmund.com/anxiety-or-aggression-children/
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    SANCHA: Ne, z těch ne. Ale z těch, kterým od malička rodiče záměrně nenaznačí, že by bylo záhodno, kdyby se už naučili nějaké ty věci, které vrstevníci už zvládají, z těch můžou. Snadno.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    SANCHA: Jejich okolí to ubírá na kvalitě života, všem těm lidem, co s nima musejí komunikovat, ať už pracovně nebo osobně :o)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Ještě bych si tu odložila myšlenku, že nekladu rovnítko mezi intelektuálně slabším a blbcem. Intelektuálně slabší lidi v osobním okolí mám. Ve škole jim to sice dvakrát nešlo, protože paměť a logické myšlení není kdovíjaké, ale i tak se tihle lidi realizujou někde, kde jim to jde - ve sportu, v umění, v řemesle... když jsou dříči, mohou dosáhnout velkého úspěchu v tom, co dělají. Obvykle čtou, protože přinejmenším číst se v té škole naučili a chápou, že to je užitečné, a inteligentními lidmi nepohrdají, obdivují je. Dokážou poznat, že někdo je chytřejší, a dokážou to ocenit. Blbec se vyznačuje absencí sebereflexe. On sám o sobě má mínění vysoké a vůbec mu nevadí, že neumí napsat smysluplnou větu. To ti druzí jsou blbí, ti přestudovaní inteligenti, co nepochopí smysl sdělení, jakmile tam není podmět, přísudek a správná písmenka na správných místech.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    TAPINA: Jasny. Takovejch lidi neni malo.
    Ale stejne si nemyslim, ze by intelektualne slabsim detem pomohly prepadovy pisemky. Naopak prave tyhle deti potrebuji vic casu a klidu na pripravu i zpracovani tematu.
    Koneckoncum vetsina tech "hlupaku" z internetu klasickou skolu minimalne zacala a vedlo to akorat k tomu "nejsme ve skole, tak vo co de" a pohrdani vzdelanymi lidmi...
    Ja bych byla rada, kdyby moje dite povazovalo vzdelavani se za prijemnou cinnost, at uz mu to pujde jakkoliv dobre v porovnani s ostatnima.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KOTENCE: Určitě takové lidi taky znáš, osobně asi ne, protože v sociální bublině inteligentních se příliš nevyskytují, ale na internetu se na ně nedá nenarazit. Pravopis stylem 4 hrubky na slovo o třech slabikách, argumenty "nejsme ve škole, tak o co jde". Znalost reálií jakéhokoliv tématu nulová, za to názor, ten je silný. Obvykle založený na poslední vyčtené blbosti z toho internetu. A v téměř sto procentech případů jedna společná vlastnost - hrdost na to, že nic neví, protože inteligentní lidé jsou "zblblí četbou" a jen prázdná mysl je čistá a otevřená.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    TAPINA: Co je to podle tebe "prachobycejne blby"?
    To me zajima, protoze znam hodne velmi bystrych lidi, kteri moc informaci v hlave neudrzi, ale i s minimem umej perfektne a rychle pracovat. A pak znam taky lidi s ohromnym prehledem v mnoha oblastech, kterejm to zrovna moc nepali, kdyz maj vyresit problem. Netroufam si posuzovat, co je obecne lepsi do zivota, ale pusobi to na me, ze ty bys toho prvniho klidne oznacila za hlupaka. Je to tak?
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    INUSHKA: Tak doma mas jedno, dve tri deti, sourozence, kteri spolu funguji tak nebo tak, ve skole, stredni nebo vysoke skole je deti hromada a individualni pristup se rozhodne nerovna tomu, co je doma. Odvozuju od toho, co tu ctu. Nemyslela jsem to nijak hanlive, jen jsem pouzila pro me vhodny primer.
    GLOBALISTA
    GLOBALISTA --- ---
    A třeba já jsem dobrá na matiku i češtinu, naopak historie a geografie jsou mé slabé stránky a nedělá mi problém to přiznat. A není to tím, že by učitelé něco zanedbali, prostě je to mým způsobem práce a daty, jakmile se o něco z těchto oborů intenzivně zajímám, jsem schopná to pobrat, leč stačí pár týdnů nezájmu a v hlavě mi z toho zůstane méně než přijatelné minimum.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam