• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLETunel Blanka a jiné "tunely"
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: pocet koleji v zadne umere s intenzitou dopravy neni. Intenzitu treba v rameni Praha-Kolin to vysoce pravdepodobne neprekroci - a ani tam trat umele zahrabana pod zem neni - a lidi tam normalne zijou.

    Ta trat skrze uzemi P6 je tam dele, nez drtiva okolo vyrostle zastavby - ktera tam vznikla prave diky blizkosti kvalitni infrastruktury.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    OMNIHASH: ty asi neumíš číst, žejo. nepíšu o výhledu na hrad, ale o urbanizaci, zmenšování životního prostoru na úkor infrastruktury. je to liniová stavba, ne bodovej maják. na p6 nebydlím, ale kdybych bydlel, určitě bych si k ní záhy vytvořil osobní vztah. navíc je tady ten aspekt stavby podzemní dráhy pro dvoukolejný provoz. lidi mají privilegium si svůj životní prostor hájit a věřejným prospěch teda nejsem příliš přesvědčenej.
    ten mezinárodní význam koridoru se zatím bez kolejové doopravy na letiště zcela obešel.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: jestli te zajima, oc mi v diskuzi jde - pak se staci zeptat. O efektivni a smysluplne investice do infrastruktury, aniz by se rozbije to, co pracne vybudovali nasi predkove - coz napady typu "konec na Veleslavine / Dlouhe Mili" proste jsou. Ono rozbit existujici stav je strasne jednoduche - ale v momente, kdy tu trat zrusis a zastavis dalsima kancelarema uz cesta zpet bude sakra slozita - a dopady chybneho rozhodnuti se mohou projevit po sakra dlouhe dobe. Viz napr. ruzne uvahy o obnove drive zrusenych tramvajovych trati jinde po Praze, co se dnes moc nedari (Vaclavak, Pankrac) - a samozrejme zavislost jen na metru je sakra riziko. Vazne nejsem pritelem kratkodobe mozna vyhodnych reseni - byt je to dnes "moderni" styl ledacskde, ale z dlouhodobeho pohledu je to cesta do pekel.
    A pokud budu touzit po klidu samoty u lesa, tak jej fajk nebudu cekat v centru velkomesta ;-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PALEONTOLOG: sorry, ale vyžadovat výhled na Pražskej hrad (jak se místní nezapomenou pochlubit pokaždý, pokud z okna vidí alespoň poslední půlmetr korouhve na svatým Vítu) a zároveň vyžadovat bydlení v přírodě bez zatížení dopravou - to je povykování rozmazlenýho fracka.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    Jakapak asi bude frekvence dopravy na dvoukolejny draze tak, aby rozumne pokryvala potreby letiste? Kolik prostoru ubyde na P6? Proc to nestrcit pod zem, coz v pripade metra je zpulky hotovy.

    Ja taky docela rozumim, ze lidi z p6 nechteji neustaly zmeny a dalsi urbanizaci. Maj k tomu vztah a zalezi jim na okoli.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK:
    DANYSEK: Snažil jsem se pochopit, o co ti vlastně jde. A ty si prostě takovej kapitán obvious. Takže díky za plodnou diskusi
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: hlavni problem je ten buzzword "rychlodraha". Pritom je to normalni S-bahn v modelu treba Mnichova.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: levnejsi to je.. ale proti zcela otevrenemu reseni je to +7 miliard navic na 8-10km - luxus, ktery se jinym mestskym castem nedostava - ac tam je intenzita provozu vetsi, nez kdy pres P6 vubec projede.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: jenze to na Praze 6 pak nemate narok ani na to metro ci tramvaj. Respektive pokud ji chcete, muzete si to ze sveho obecniho rozpoctu postavit... :-)
    Cesta vlakem nutne nemusi mit svuj konec v Praze. Tva logika ukonceni je ten myslenkovy stredovek - potazmo reprezentuje pocatky zeleznic, kdy site ani nebyly propojene - fyzicke propojeni umoznuje narozdil od uzavreneho systemu alespon nejakou variabilitu. Sitovost infrastruktury je jednim z dulezitych aspektu a lokalni zajem je v tohle smeru minoritni argument.
    Praha mestskou zeleznici spokojene ignorovala - ale povodne v roce 2002 myslim ustedrili peknou lekci. Ale koukam, ze lid ma hodne kratkou pamet :-D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PISKVOR: hodnýma proklikama do místního auditka jsem se ujistil, že Praha 6 je všech NIMBAŘů ráj, tam se rozporovalo snad uplně všechno, co kdo za posledních patnáct let prohlásil, že by chtěl v okolí postavit. Na druhou stranu, vybagrovat tři metry hlubokej koridor by nemuselo bejt tak finančně náročný jako stavba metra.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    PISKVOR: jak sem napsal - je to opačnej extrém k tomu, co tu předvádí Danýsek. Svuj názor jsem tu už prezentoval.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    ADAMFC: "Infrastrukturu ano, ale někde jinde: *tady* ať je les! Jo a taky se tu musí dát zaparkovat." Říká se tomu NIMBY, i když tady už to hraničí s BANANA: Build Absolutely Nothing Absolutely Nowhere At all.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: V poslední větě jsi to shrnul dobře - ta dráha tam neni kvůli P6. Tak proč by kurva P6 měla bejt bita? Praha jako taková dráhu potřebuje. Kladno ji potřebuje. Letiště ji potřebuje. Praha 6 ji nepotřebuje a kdyby to nebylo vázaný všema možnejma EU dotacema, tak by bylo nejlogičtější ukončit dráhu na Veleslavíně, kde je jednoduchej přestup na metro a zbytek můžeš v klidu zrušit. Máváš tu různejma rozpočtama, ale na začátku jsou to pořád ty stejný peníze.

    Dohnal jsem to extrému, ale vidim, že rád pracuješ s limitníma situacema, tak sem ti přines druhej mantinel.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Mas snad pocit, ze i letiste tu je jen kvuli Praze? :-) Ne, to opravdu neni.
    A samotna draha spojuje Rakovnik, Kladno s Prahou - potazmo poskytuje navaznost i dal do dalsich smeru ven z Prahy. Ukoncovani drahy na hranici mesta je nazor hodny stredoveku - prvni zeleznice casto take koncily jeste pred hradbami mest... ;-) Ucelovy je pouze usek Ruzyne-Letiste, jinak draha slouzi i jinym ucelum. Mimo jine ma potencial pretahnout lidi z autobusu, kteri z Kladna do Prahy houfne dojizdi... a autobus casto voli prave proto, ze cesta po leta nerekonstruovane trati je ponekud zdlouhava...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: zatímco u železnice to solí všichni, prostřednictvím svých daní, svoje fondy by měla otevřít praha, jelikož je to investice ryze do její infrastruktury. jestli má současná jednokolejka přes dejvice celostátní význam, tak to mi ho teda vyndej
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: to opravdu nedelam :-) naopak mam pribuzenstvo u Metrostavu... :D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: ty děláš u sždc, přiznej se
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: rozdil je v tom, kdo ty penize investuje - zatimco u zeleznice je to stat, metro ci tramvaj zacvaka obecni kasa. To samo o sobe je celkem dulezity rozhodovaci faktor - i kdyz chapu, ze radnici na Praze 6 to muze byt fuk - ani jeden z pripadu se netyka jejich rozpoctu, tak trochu rozhoduji o cizich penezich. Zeleznicni koridory skrze mesto mame (jen obcas v otresnem stavu, ale lepsi se to i jinde) - neni duvod ty existujici pro dopravu nevyuzivat s argumentem, ze metro je lepsi. V tom musi jit stranou osobni preference - porad se bavime o efektivnim vynakladani verejnych prostredku. Povrchove vedeni dopravy (maximalne melce-podpovrchove) je obvykle v cele rade mest mimo bezprostredni centrum - zatimco u nas jde v pripade metra o vyrazne drazsi tezkotonazni stavby hluboko pod zemi. A pak se divime, ze nemame dohromady nic. A metro je narozdil od drahy jednoucelove.
    V predmetnem useku vede zeleznice uz skoro 150 let (a to nepocitam konku). Postoj P6 v case z kategorickeho ne vysublimoval prave do toho vse pod zem - uznavam, to je pokrok. Trat se nechavala leta cilene chatrat a obnova se pojima ponekud megalomansky. Jenze ta draha tam neni jen kvuli P6, ta draha ma (narozdil od metra) celostatni vyznam a to nelze prehlizet.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: já nepsal, že to zadají dejvičákům, ani jsem to tak nemyslel, ale jdou v případě želenzice prostavět peníze. mě zase přijde, že k dráze ve městě je velice dobrou alternativou metro a další kolejové spoje. plus pochopitelně nasereš intenzivním spojením město-ruzyn spoustu rezidentů. nehlučnou dráhu ztoho mít šestka nebude.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    E2E4: ted uz to trosku polevilo - coz doklada existence tech variant (s tunely) az k centru, ktery snad uz nejak dopadnou. Puvodni predstava byla metro na Dlouhou Mili, vlak od Kladna ukoncit tam a celou trat az do centra vytrhat. Klasicky pohled "my tu trat nepotrebujem a ti co jezdi zvenci nas nezajimaji". Radnice jsou vsude stejny, s tim nenadela nikdo nic - ja jsem v tomhle smeru jen vnejsi pozorovatel, ale vim ze odpor proti trati jde z mistnich rad. A nechapu to - zeleznice ve meste je sikovnym komplementem k metru, pokud jde o rychlu prepravu - se vseobecne nevyuzitym potencialem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam