• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLETunel Blanka a jiné "tunely"
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: "čest výjimkám"libeň a vysočany a pak co.. ?
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    nebo můžem rozebrat variantu, kdya budou vlaky jezdit jednou za hodinu, ale budou mít dojezdovej čas o pár minut lepší než tramvaj :o)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Liben v oblasti byvaleho CKD a pro socialne slabe? LOL
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: to je o hustotě, protože ti budou proudit soupravy oběma směry současně, potencionálně, a v ohledu na efektivitu svozu lidí z ruzyně i pravděpodobně.
    nevnucuj mi tvoje představy,
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Jake zmensovani proboha? Dvojkolejnost trate je predevsim technikalie - zlepsujici hlavne plynulost provozu. To neni o hustote, ale o spolehlivosti. S jednou tratovou koleji je system snadno zranitelny. To je jako bys vsechny silnice stavel na siri jednoho auta a obcas jim umoznil se vyhnout...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: prosímtě územní nároky vynech :) bylo to jinak, teď je to takhle.
    z toho, kudy proudí vlaky na kolín, se taky staly buď komerční budovy nebo sociálně slabší lokality. čest výjimkám. pokud ti připadá, že pro tyto dopady je v dejvicích prostor, tak mě to tak nepřipadá.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: pocet koleji v zadne umere s intenzitou dopravy neni. Intenzitu treba v rameni Praha-Kolin to vysoce pravdepodobne neprekroci - a ani tam trat umele zahrabana pod zem neni - a lidi tam normalne zijou.

    Ta trat skrze uzemi P6 je tam dele, nez drtiva okolo vyrostle zastavby - ktera tam vznikla prave diky blizkosti kvalitni infrastruktury.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    OMNIHASH: ty asi neumíš číst, žejo. nepíšu o výhledu na hrad, ale o urbanizaci, zmenšování životního prostoru na úkor infrastruktury. je to liniová stavba, ne bodovej maják. na p6 nebydlím, ale kdybych bydlel, určitě bych si k ní záhy vytvořil osobní vztah. navíc je tady ten aspekt stavby podzemní dráhy pro dvoukolejný provoz. lidi mají privilegium si svůj životní prostor hájit a věřejným prospěch teda nejsem příliš přesvědčenej.
    ten mezinárodní význam koridoru se zatím bez kolejové doopravy na letiště zcela obešel.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: jestli te zajima, oc mi v diskuzi jde - pak se staci zeptat. O efektivni a smysluplne investice do infrastruktury, aniz by se rozbije to, co pracne vybudovali nasi predkove - coz napady typu "konec na Veleslavine / Dlouhe Mili" proste jsou. Ono rozbit existujici stav je strasne jednoduche - ale v momente, kdy tu trat zrusis a zastavis dalsima kancelarema uz cesta zpet bude sakra slozita - a dopady chybneho rozhodnuti se mohou projevit po sakra dlouhe dobe. Viz napr. ruzne uvahy o obnove drive zrusenych tramvajovych trati jinde po Praze, co se dnes moc nedari (Vaclavak, Pankrac) - a samozrejme zavislost jen na metru je sakra riziko. Vazne nejsem pritelem kratkodobe mozna vyhodnych reseni - byt je to dnes "moderni" styl ledacskde, ale z dlouhodobeho pohledu je to cesta do pekel.
    A pokud budu touzit po klidu samoty u lesa, tak jej fajk nebudu cekat v centru velkomesta ;-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PALEONTOLOG: sorry, ale vyžadovat výhled na Pražskej hrad (jak se místní nezapomenou pochlubit pokaždý, pokud z okna vidí alespoň poslední půlmetr korouhve na svatým Vítu) a zároveň vyžadovat bydlení v přírodě bez zatížení dopravou - to je povykování rozmazlenýho fracka.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    Jakapak asi bude frekvence dopravy na dvoukolejny draze tak, aby rozumne pokryvala potreby letiste? Kolik prostoru ubyde na P6? Proc to nestrcit pod zem, coz v pripade metra je zpulky hotovy.

    Ja taky docela rozumim, ze lidi z p6 nechteji neustaly zmeny a dalsi urbanizaci. Maj k tomu vztah a zalezi jim na okoli.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK:
    DANYSEK: Snažil jsem se pochopit, o co ti vlastně jde. A ty si prostě takovej kapitán obvious. Takže díky za plodnou diskusi
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: hlavni problem je ten buzzword "rychlodraha". Pritom je to normalni S-bahn v modelu treba Mnichova.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: levnejsi to je.. ale proti zcela otevrenemu reseni je to +7 miliard navic na 8-10km - luxus, ktery se jinym mestskym castem nedostava - ac tam je intenzita provozu vetsi, nez kdy pres P6 vubec projede.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: jenze to na Praze 6 pak nemate narok ani na to metro ci tramvaj. Respektive pokud ji chcete, muzete si to ze sveho obecniho rozpoctu postavit... :-)
    Cesta vlakem nutne nemusi mit svuj konec v Praze. Tva logika ukonceni je ten myslenkovy stredovek - potazmo reprezentuje pocatky zeleznic, kdy site ani nebyly propojene - fyzicke propojeni umoznuje narozdil od uzavreneho systemu alespon nejakou variabilitu. Sitovost infrastruktury je jednim z dulezitych aspektu a lokalni zajem je v tohle smeru minoritni argument.
    Praha mestskou zeleznici spokojene ignorovala - ale povodne v roce 2002 myslim ustedrili peknou lekci. Ale koukam, ze lid ma hodne kratkou pamet :-D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PISKVOR: hodnýma proklikama do místního auditka jsem se ujistil, že Praha 6 je všech NIMBAŘů ráj, tam se rozporovalo snad uplně všechno, co kdo za posledních patnáct let prohlásil, že by chtěl v okolí postavit. Na druhou stranu, vybagrovat tři metry hlubokej koridor by nemuselo bejt tak finančně náročný jako stavba metra.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    PISKVOR: jak sem napsal - je to opačnej extrém k tomu, co tu předvádí Danýsek. Svuj názor jsem tu už prezentoval.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    ADAMFC: "Infrastrukturu ano, ale někde jinde: *tady* ať je les! Jo a taky se tu musí dát zaparkovat." Říká se tomu NIMBY, i když tady už to hraničí s BANANA: Build Absolutely Nothing Absolutely Nowhere At all.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: V poslední větě jsi to shrnul dobře - ta dráha tam neni kvůli P6. Tak proč by kurva P6 měla bejt bita? Praha jako taková dráhu potřebuje. Kladno ji potřebuje. Letiště ji potřebuje. Praha 6 ji nepotřebuje a kdyby to nebylo vázaný všema možnejma EU dotacema, tak by bylo nejlogičtější ukončit dráhu na Veleslavíně, kde je jednoduchej přestup na metro a zbytek můžeš v klidu zrušit. Máváš tu různejma rozpočtama, ale na začátku jsou to pořád ty stejný peníze.

    Dohnal jsem to extrému, ale vidim, že rád pracuješ s limitníma situacema, tak sem ti přines druhej mantinel.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Mas snad pocit, ze i letiste tu je jen kvuli Praze? :-) Ne, to opravdu neni.
    A samotna draha spojuje Rakovnik, Kladno s Prahou - potazmo poskytuje navaznost i dal do dalsich smeru ven z Prahy. Ukoncovani drahy na hranici mesta je nazor hodny stredoveku - prvni zeleznice casto take koncily jeste pred hradbami mest... ;-) Ucelovy je pouze usek Ruzyne-Letiste, jinak draha slouzi i jinym ucelum. Mimo jine ma potencial pretahnout lidi z autobusu, kteri z Kladna do Prahy houfne dojizdi... a autobus casto voli prave proto, ze cesta po leta nerekonstruovane trati je ponekud zdlouhava...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam