• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MARSHUS: tak zrovna to brždění elegantně řeší rekuperace (kterou ale ne každý elektrický dopravní prostředek elegantně zvládá, tady je právě Tesla hodně napřed)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QWWERTY: ano, v Číně už na prdítka skoro nenarazíš, všechno co má 2-3 kola jezdí na elektřinu, protože se prostě probrali. Na druhou stranu, většinou to nabíjejí prostě prodlužovačkama ze zásuvky...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QWWERTY: myslim ze v tom roku 1900 si to spalovacie auto taky nemohol dovolit kazdy, nez sa masovo rozsirili tak to bolo niekedy po 2. svetovej, takze odhadom tak 50 rokov a stredna trida to bol neexistujuci pojem
    PER2
    PER2 --- ---
    MARSHUS: no otazka je realita a hra se slovickama, papirove muze vyjit cokoliv...
    Calculated both on a per-mile basis and over the entire vehicle life cycle, this abraded mass far exceeds that of the PM that a diesel vehicle is allowed to emit through the exhaust pipe within all standards and limits.
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    PER2: prave je toho dost I castecne protoze SUV a elektroauta jsou tension. Bohuzel ted nemam k ruce ten vyzkum
    PER2
    PER2 --- ---
    MARSHUS: rekl bych ze vyfukovy plyny budou o trochu jinej level jinde nez castice z brzd a pneumatik, nehlede na to, ze u elektroaut ty brzdy zas tak moc nepouzivas
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    QWWERTY: auto se ti vyplati vice jak kun jenom v nekterych pripadech. Ale vubec nechapu, proc to resime tu .. Musk nikdy nerekl, te postavi 30 Gigafactory, jenok rekl, ze tolik by jich bylo potreba pro plnou elektrifikaci osobni dopravy.
    Moc dobre vedel, ze jakmile s tim zacne, prijde konkurence a to to dokonci za nej.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    DZODZO: je rozdil prejit dobrovolne na novou technologii protoze ti to prinasi benefity ("hele, auto se mi vyplati vic jak kun a nemusim se o neho tolik starat") a vynuceny prechod ala "u baraku ti zavedeme nizkoemisni zonu, takze pokud nepatris aspon ke stredni tride, ktera si muze dovolit splatky za novy auto, ktery to splnuje, tak mas smulu"

    XCHAOS: nerikam, ze by se tenhle model nutne musel prosadit u elektromobilu
    ale obecne mi prijde, ze oproti asii cely segment tehle mestska scooter mobility v evrope docela zaostava
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    DZODZO: bohuzel elektroauta resi jen polovinu jedu z provozu a rakovinu porad muzes dostat stejne. zejmena z kovu z brzd + mikroplastu z pneumatik.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QWWERTY: je to zajímavý, ale škálovat to na něco většího než moped by byl asi docela problém, i kdyby se výrobci dokázali dohodnout...

    výměna akumulátorů byla ve hře vždycky, zejména olověné ani nešlo nabíjet rychle, tak si lidi představovali obchodní modely hlavně podle vlastní olověných akumulátorů.

    pointa trochu je, že samotná hodnota tvého vozidla se trochu odvíjí od toho, jak v jakém stavu máš akumulátory, po jakém počtu použití, apod. Takže vlastnictví samotné elektromobilu, pokud baterie nejsou tvoje a furt se mění, v podstatě úplně mění tu ekonomiku: měníš na autě něco, co je dražší, než zbytek auta. Proto asi tenhle obchodní model relativně dobře škáluje směrem k mopedům (výrobci elektrokol se bohužel nedokázali domluvit a různě si to designujou), ale podle mě u elektromoiblů se to prosadit nemůže.

    Dobíjecí stanice před panelákama dávaj smysl, pokud to bude pomalé dobíjení na HDO za nižší cenu, než rychlonabíjení. Zdá se, že jsme tu mírně offtopic ale Tesla o výměna batterybacku uvažovala a pak z toho ustoupili směrem k rychlodobíjení. Ono to ale dává smysl, rychlonabíjecí stanice současně mohou mít vlastní battery packy a přispívat ke stabilizace sítě oběma směry (odběr špiček i vyrovnávání velké zátěže...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: neviem aky tlak, ja ziadny nepocitujem, jedinu paralelu ktoru vidim je historicka zmena z konskeho povozu na spalovacie auta, urcite sa tiez nasli ludia co vtedy hovorili "ale vsak to smrdi!" (lebo konske hovna na ceste nie...) holt technologia zvitazila, ale na dnesnu dobu je uz zastarala, tak ju nahradza nova technologia, ktora nam nesposobuje rakovinu vzdy ked okolo prejde po ulici
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: A co je veškerý ten současný i plánovaný tlak na eliminaci spalovacích motorů?

    Jasně, bude to "dobrovolně nedobrovolné" (aneb my víme lépe, co je pro Vás dobré, takže Vás donutíme na e-cars... podobnost s tlakem na "dobrovolné očkování" proti nCoV-19 čistě náhodná - ale identické metody - prostě se to nastaví tak, že bez toho to prostě nepůjde)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: navíc to automobilky ošulej tím stylem, že "prodají" sto tisíc aut dealerům a podobně, takže pak už budou "ojeté"
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: to je opat taky mytus, ze tu niekto niekoho nuti zbavit sa stareho auta a kupit elektromobil, ten zakaz fosilov sa vztahuje na nove auta, nie je to tak ze ti co budu mat v roku 2035 este nejake ICE, tak im ho pride nejaky iluminat zabavit
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Full Elon Musk Interview CodeCon 2021. With Timestamps.
    https://youtu.be/ESIjxVudERY
    PER2
    PER2 --- ---
    PES: on te nekdo nuti sestrotovat auto?
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: No a vy zase nezapočítáváte ty obrovské ztráty a mrhání již existujících vozidel, které by se musely zrušit a kompletně od nuly nahradit e-cars
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: sa mi lubi ako do toho vobec nezapocitavas tu 1/3 ucinnost celeho toho fosilneho riesenia, t.j. aj keby sa vyrobi synfuel pomocou solarov, tak je to mrhanie energiou, ktora sa moze pouzit priamo do baterie, zmysel to ma iba pri longhaul doprave, lebo 90% ludi nepotrebuje jazdit dalej ako 200km
    PER2
    PER2 --- ---
    PES: urcite by nikdo nechtel sanitku, ktery dojde v pulce cesty benzin (hele oba pripady asi budou zaviset hlavne na ridicovi)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MARSHUS: Hahahaha, byl jsi nekdy v nejake opravdu megalopoli? Treba v Riu, Pekingu, Kahire nebo Dilli? A co treba africky venkov? Co bys jim tam doporucil - elektrokolo nebo verejnou dopravu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam