• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SUMAC: V usa a cine bude realita tedy jina?

    Chudaci ti zamestnanci, zakonik prace je dostatecne nechrani pred prescasy a vypoved taky dat nemuzou. Zakazat tyhle kapitalisticky firmy ze zapadu.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SHEFIK: vision meets reality
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kolektivnu zmluvu a odbory sme mali aj v jednej nemenovanej nemeckej plynarne a bolo to uplne nanic, to je dobre tak pre nefachcenkov co pozaduju valorizaciu 3% platu rocne aj ked moc nemakaju, ja by som ten socansky scheissdreck zakazal :P
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    INK_FLO: nastupni mzda je 2700 €, zamestnavaji lidi 50 rozdilnych narodnosti a za poslednich 6 mesicu nabrali pres 3000 lidi. Pri tomhle tempu dosahnou ciloveho poctu zamestnancu koncem roku 2023.
    Ta vec s kolektivni smlouvou je samozrejmne hovadina. Ostatni automiblky ji sice maji, ale maji taky velmi nizky pocet vlastnich zamestnancu a obrovska cast jsou "brigadnici", kteri jsou zamestnani pres agenturu a ne primo, kolektivni smlouvou.
    Kdyby si forbes.cz udelal resersi alespon 5 clanku a kdyz uz pise "ostatni maji", tak si alespon zjistil jak to je.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    INK_FLO: vision meets socialism .)
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Stěžují si politici i zaměstnanci. Tesla začíná mít v Německu špatnou pověst - Forbes
    https://forbes.cz/tohle-je-budoucnost-chvalil-nemecky-kancler-v-davosu-uspechy-zelene-energetiky/

    Ještě nefunguje ani rok a už se na ni valí kritika jak od zaměstnanců, tak i politiků, kteří původně továrnu automobilky Tesla u Berlína vítali s otevřenou náručí.

    Teď ale přibývá stížností na pracovní podmínky, přetížení zaměstnanců, náročný systém směn, přesčasy, nízké mzdy a hlavně neexistenci kolektivní smlouvy. Tesla je přitom jedinou automobilkou v Německu, která takovou smlouvu se zaměstnanci neuzavřela.

    Zaměstnanci jsou podle odborů IG Metall s prací nespokojení a přední vládní politici vyzvali společnost, aby podmínky zlepšila.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KULA: Shuttle byl velkolepý omyl, který Amíci ale (nepřímo) donutili SSSR nepochopit a slepě okopírovat - i když ti si nebyli úplně jistí, proč to dělají :-) #offtopic Ok, zahlasoval jsem blbě, věřím na dezintegraci současného designu při návratu. A ten redesign závisí na spoustě faktorů a prostě jo - kdyby náhodou se jim podařil správný tvar rázové vlny při návratu i při kruhovém průřezu, tak mají dost vyhráno, protože konstrukčně je takový průřez optimální (válec má strukturální výhody). A v tom případě všechna ostatní návratová tělesa v historii se mýlila a šla na to špatně..
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN:
    @SpaceX
    Today’s test will help verify a full launch countdown sequence, as well as the performance of Starship and the orbital pad for flight-like operations
    KULA
    KULA --- ---
    XCHAOS: mě fascinuje jak jsi schopný napsat - "Shuttle byl omyl" v souvětí, které začíná "hlasoval jsem v anketě, přečetl jsi polovinu možností a pak si všiml těch dalších". Hlavně že nedezintegrovaný redesign viď....Patříš do školky člověče.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    XCHAOS: myslím, že jsem někde viděl v přípravě adapter, který umožní i jeřábu manipulaci i bez těch horních úchytů, použíjí se ty hardpoints jako u chopsticks
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    https://twitter.com/SpaceX/status/1617676629001801728
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOXICMAN: ty úchytné háky mi taky trápí a podle mě oni taky nemaj jasno v tom, kdy si troufnou je finálně dát pryč... pak bude Starship už manipulovatelná jen pomocí chopsticks.

    Zajímavý další tah bude podle mě pokus o přistání Starshipu na chopstics (bude zajímavé, jestli bude dřív pokus o přistání Starshipu nebo Superheavy... v případě, že se jim to nerozpadne při reentry, mohli by dokonce zkusit v rámci jednoho startu obojí, postupně... pokud teda Superheavy nezničí věž hned při prvním pokusu :-)

    No imaginace je potrápená pořádně, ale tak nějak si neumím představit, že by to všechno zafungovalo napoprvé. Takže spektakulární to bude zcela jistě, o tom žádná :-)
    SATAI
    SATAI --- ---
    MRAKY: ať to bude cokoli, bude to spektakulární
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LUCIEN: minimálně ještě chybí:
    destack
    static fire v plné parádě (33 motorů)
    odstranit na lodi ty úchytné háky pro jeřáb
    přidat chybějící heatshield dlaždice
    stack
    launch licence

    můj odhad je konec února/začátek března
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Takže, pokud půjde vše hladce, wen orbital hop?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (ééé Falcon 9 1.0 pokrytý korkem, chtěl jsem říct :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOXICMAN: dosažení orbity je na tom všem asi to nejsnažší... reentry bude větší výzva a belly flop manévr s lidma palubě?.. no nevím, stačí si vzpomenout, jak dlouho se testoval Dragon...

    Jak říkám: přemýšlím o tom vlastně léta, od doby co design odhalili, a myslím tam bude nějaký revert k těm úplně původním malůvkám. Sázím na revert na trojúhelníkový, zvonivitý či dejme tomu lichoběžníkový průřez u Starship (ne u boosteru). Sice z hlediska poměru objemu vůči povrchu to bude lehce suboptimální proti kruhovému průřezu - ale zase ušetří možná i třetinu dlaždic tepelné ochrany (a to nemluvím o těch šílených úchytech aeroplácaček).

    Samozřejmě jsou tam nějaká důležitá ale - např. zachycování na chopsticks při přistání vyžaduje horní aeroplácačky plus mínus v rovině procházející těžištěm, což s tou změnou průřezu půjde dohromady těžko. Ale jo, budu rejpal a fakt si vsadím na redesign Starshipu. Vlastně to bude škoda, protože tohle vypadá fakt ikonicky, třeba jako zepelíny, nebo tak nějak - ale zkrátka si myslím, že válec není vhodný tvar pro tvarování rázové vlny při reentry a že i když asi plochu plácaček nějak spočítanou mít musej, tak přesný poměr jejich rozpětí k průměru trupu určitě budou nějak ladit a tak. Prostě přese všechny genialitu a získané zkušenosti se pořád koukáme na Falcon 1 pokrytý korkem, obrazně řečeno - je to ta fáze, kdy zkouše něco nového, je předčasné je nyní kopírovat (jak se už leckdo snaží) a bude nutné počkat si na ty iterace, které přijdou brzy po zkušebním letu... (nebo možná prvních dvou)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Měli jsme i pěknou anketu z roku 2020 o tom, co se stane skutečností do září 2025, bohužel po upgrade nyxu se to nějak spotvořilo :( Nyx říká, že je to zřejmě neopravitelné ... což je docela škoda
    269 hlasy od 48 respondentů

    vidím jenom 3 odpovědi, co vy?
    [TOXICMAN @ Elon Musk (SpaceX - Falcon / Heavy / Dragon / Starship, Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, Twitter, Solarcity, Hyperloop atd.)]
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MRAKY: sice jsem hlasoval optimisticky, ale fakt je, že jsem tím myslel, že to asi nebouchne hned během startu a dosáhne to oběžné dráhy. Ale pak jsem si všiml poslední možnosti a vlastně bych ten hlas klidně změnil. Tím přichycením aeroplácaček si fakt vůbec nejsem jistý a nemyslím si, že se to v hypersonických (a možná dokonci i v supersonických, jenže těch se to nedožije) rychlostech bude chovat tak, jako při těch zkušebních pádech v podzvukových rychlostech.

    Popravdě i pokud se jim to nedezintegruje, tak očekávám, že to přichycení prostě budou muset nějak redesignovat (a kdo ví, třeba tím vznikne i nákladový prostor navíc, či co..). Vlastně sázím na redesign celé Starship - budu hodně překvapen, pokud si uchová kruhový průřez a nepřesune se k nějakému více trojúhelníkovému či zvonovitému... současný projekt okázale předpokládá, že všichni kosmičtí konstruktéři v minulosti se vlastně mýlili (Shuttle bych ponechal stranou - ten se mýlil úplně na jiném levelu - velkolepě. důkladně a nadčasově :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam