• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    KAERO: to není úplně pravda. Buran měl oproti shuttlu jednu obrovskou výhodou, manévrovatelnost na orbite. Buran byl defakto navržen k vojenským úkolům, především krást celý družice. Jestli to nebo nebyl nesmysl je otázka, ale musíme se na to dívat v kontextu doby.

    Další věc je, že Buran měl diametrálně odlišnou konstrukci, nedávno se o těm někde vedla diskuse. Strukturální namáhání SS kde jsou motory přímo je úplně jiný než u Buranu kde jsou motory na raketě. U SS působí síly na zadní část a snaží se jí prorvat dovnitř, kdežto u Buranu působí síly na nosníky a snaží se ho urvat z rakety...
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    THAIGRR: imho to už je výška pro RVac, atmosférické jsou pro přistání... ale je to jenom můj odhad
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    když už se nám blíží ten orbital hop, tak mě napadla otázka, jestli se po oddělení SS od SH zapálí jenom atmosférické motory a pak se někde výš přepne na VAC, nebo rozjedou hned všechny, třeba atm. na 100 %, vac na 50 % a pak s výškou postupně obrátí poměr?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO:
    vypdada asi porad stejne, jenom pomalicku pribyva panelu na strese, ale jeste se nedostali nad tu sirsi cast. Co cekas za zazrak? Podle mne planuji jenom prodlouzeni te rozsirene casti o jeden blok.
    Nejrychleji roste giga Shangaj.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nie su niekde aerial fotky z tohoto roku? obrazok je obvi render, ale mozno s dalsou financnou injekciou by to mohli dostavat aspon do finalnej podoby

    Continuing Our Investment in Nevada | Tesla
    https://www.tesla.com/blog/continuing-our-investment-nevada
    E2E4
    E2E4 --- ---
    E2E4: merde. link funguje a je to odemčeno, ale Nyx nějak neudělal náhled titulku.

    Ex-Twitter engineer tells FTC security violations persist after Musk

    Too many people can still access a program that lets them tweet under any account, he says in a complaint
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOXICMAN: ona celá představa, že ta horní ploutev je současně hardpoint, je trochu šílená :-)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SHEFIK: Hele jo je jinak. Pracoval jsem v CR, CLR a teď v UK a brácha dělá v NL a sestřenice v USA a světě div se, pracovní právo je v každé zemi jiné a pokud ses miliardář, tak to co ti projde v USA a Číně ti neprojde v EU.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    JONAS3: seismická vlna doběhne i do čech? :)
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    Tak to bude rovnou statický test všech 33 motorů najednou! Už už...
    https://twitter.com/SpaceX/status/1617936157295411200
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    Teda jestli ji rozjedou naplno
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    PETER_PAN: Takhle silné jsou ale v Německu odbory ve většině velkých firem:)

    Ale myslím že z tohohle pokud tam tu fabriku opravdu otevřou bude ještě povedená taškařice. Občas jsou srážky amerických manageru s německými odbory opravdu velmi vtipné:)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    INK_FLO: Obecne dulezita je vymahatelnost principipu pracovniho prava. Tedy hygiena prace, legalni mnozstvi prescasu a jejich radne vyplaceni, prace ktera je spravne managovana, zastupitelnost (z toho vyplivajici moznosti vybrat si dovolenou), bez sikany atd. Tohle vsechno jsou veci ktery jsou v Nemecku na jedne z nejvyssich urovni na svete. Ale vzdycky se najdou kriklouni a vzdycky se najde i porusovani takovych principu - v kazde firmne ci organizaci, samozrejmne.

    Na druhou stranu. To ze treba ve Volkswagenu jsou odbory prakticky stejne silny mocensky blok jako managment je spatne a je to presne to co dovedene ad absurdum (jako ve Francii nebo Spanelsku) vede k absolutne diletantske urovni produktivity prace.

    Tzn.:
    - Na jedne strane nemit system jako v USA nebo jeste vic v Asii, kdy verejne sluzby jsou prakticky na nule, zamestnanec je prakticky v nevolnicke pozici o ochrana pracujici tridy je v celym spolecenskym profilu velmi mala az nulova.
    - Ale na druhe strane tu nemit ani model Francie / Spanelsko ktery neumoznuje zadnou dynamiku a proste v tom systemu to konverguje k neproduktivite a neplneni svych pracovnich povinnosti. Spanelsko je uplnej ulet a taky jejich nezamestnanost o tom vypovida a investovat by tam nikdo nechtel.
    KAERO
    KAERO --- ---
    XCHAOS: shuttle byl omyl jen z toho duvodu, ze predpoklady pouziti byly nadhodnocene. vsichni tak nejak cekali ze potreba provozu, a hlavne tahani veci z obezne drahy bude mnohem vetsi. ano, neopvedlo se jim dotahnout jednoduchost znovupouziti, ale to bych nenazval jako omyl ale spis jako nedotazenost designu.

    sovjeti shuttle slepe neokopirovali, ale proste jen zmrsili, protoze ty drahe motory nedali do buranu, ale nechali v nosici ktery byl na jedno pouziti. z toho pohledu byl buran uplne jiny stroj (a imho dost zbytecny).
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SUMAC: V usa a cine bude realita tedy jina?

    Chudaci ti zamestnanci, zakonik prace je dostatecne nechrani pred prescasy a vypoved taky dat nemuzou. Zakazat tyhle kapitalisticky firmy ze zapadu.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SHEFIK: vision meets reality
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kolektivnu zmluvu a odbory sme mali aj v jednej nemenovanej nemeckej plynarne a bolo to uplne nanic, to je dobre tak pre nefachcenkov co pozaduju valorizaciu 3% platu rocne aj ked moc nemakaju, ja by som ten socansky scheissdreck zakazal :P
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    INK_FLO: nastupni mzda je 2700 €, zamestnavaji lidi 50 rozdilnych narodnosti a za poslednich 6 mesicu nabrali pres 3000 lidi. Pri tomhle tempu dosahnou ciloveho poctu zamestnancu koncem roku 2023.
    Ta vec s kolektivni smlouvou je samozrejmne hovadina. Ostatni automiblky ji sice maji, ale maji taky velmi nizky pocet vlastnich zamestnancu a obrovska cast jsou "brigadnici", kteri jsou zamestnani pres agenturu a ne primo, kolektivni smlouvou.
    Kdyby si forbes.cz udelal resersi alespon 5 clanku a kdyz uz pise "ostatni maji", tak si alespon zjistil jak to je.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    INK_FLO: vision meets socialism .)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam