• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    THAIGRR: imho to už je výška pro RVac, atmosférické jsou pro přistání... ale je to jenom můj odhad
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    když už se nám blíží ten orbital hop, tak mě napadla otázka, jestli se po oddělení SS od SH zapálí jenom atmosférické motory a pak se někde výš přepne na VAC, nebo rozjedou hned všechny, třeba atm. na 100 %, vac na 50 % a pak s výškou postupně obrátí poměr?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO:
    vypdada asi porad stejne, jenom pomalicku pribyva panelu na strese, ale jeste se nedostali nad tu sirsi cast. Co cekas za zazrak? Podle mne planuji jenom prodlouzeni te rozsirene casti o jeden blok.
    Nejrychleji roste giga Shangaj.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nie su niekde aerial fotky z tohoto roku? obrazok je obvi render, ale mozno s dalsou financnou injekciou by to mohli dostavat aspon do finalnej podoby

    Continuing Our Investment in Nevada | Tesla
    https://www.tesla.com/blog/continuing-our-investment-nevada
    E2E4
    E2E4 --- ---
    E2E4: merde. link funguje a je to odemčeno, ale Nyx nějak neudělal náhled titulku.

    Ex-Twitter engineer tells FTC security violations persist after Musk

    Too many people can still access a program that lets them tweet under any account, he says in a complaint
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOXICMAN: ona celá představa, že ta horní ploutev je současně hardpoint, je trochu šílená :-)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SHEFIK: Hele jo je jinak. Pracoval jsem v CR, CLR a teď v UK a brácha dělá v NL a sestřenice v USA a světě div se, pracovní právo je v každé zemi jiné a pokud ses miliardář, tak to co ti projde v USA a Číně ti neprojde v EU.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    JONAS3: seismická vlna doběhne i do čech? :)
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    Tak to bude rovnou statický test všech 33 motorů najednou! Už už...
    https://twitter.com/SpaceX/status/1617936157295411200
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    Teda jestli ji rozjedou naplno
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    PETER_PAN: Takhle silné jsou ale v Německu odbory ve většině velkých firem:)

    Ale myslím že z tohohle pokud tam tu fabriku opravdu otevřou bude ještě povedená taškařice. Občas jsou srážky amerických manageru s německými odbory opravdu velmi vtipné:)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    INK_FLO: Obecne dulezita je vymahatelnost principipu pracovniho prava. Tedy hygiena prace, legalni mnozstvi prescasu a jejich radne vyplaceni, prace ktera je spravne managovana, zastupitelnost (z toho vyplivajici moznosti vybrat si dovolenou), bez sikany atd. Tohle vsechno jsou veci ktery jsou v Nemecku na jedne z nejvyssich urovni na svete. Ale vzdycky se najdou kriklouni a vzdycky se najde i porusovani takovych principu - v kazde firmne ci organizaci, samozrejmne.

    Na druhou stranu. To ze treba ve Volkswagenu jsou odbory prakticky stejne silny mocensky blok jako managment je spatne a je to presne to co dovedene ad absurdum (jako ve Francii nebo Spanelsku) vede k absolutne diletantske urovni produktivity prace.

    Tzn.:
    - Na jedne strane nemit system jako v USA nebo jeste vic v Asii, kdy verejne sluzby jsou prakticky na nule, zamestnanec je prakticky v nevolnicke pozici o ochrana pracujici tridy je v celym spolecenskym profilu velmi mala az nulova.
    - Ale na druhe strane tu nemit ani model Francie / Spanelsko ktery neumoznuje zadnou dynamiku a proste v tom systemu to konverguje k neproduktivite a neplneni svych pracovnich povinnosti. Spanelsko je uplnej ulet a taky jejich nezamestnanost o tom vypovida a investovat by tam nikdo nechtel.
    KAERO
    KAERO --- ---
    XCHAOS: shuttle byl omyl jen z toho duvodu, ze predpoklady pouziti byly nadhodnocene. vsichni tak nejak cekali ze potreba provozu, a hlavne tahani veci z obezne drahy bude mnohem vetsi. ano, neopvedlo se jim dotahnout jednoduchost znovupouziti, ale to bych nenazval jako omyl ale spis jako nedotazenost designu.

    sovjeti shuttle slepe neokopirovali, ale proste jen zmrsili, protoze ty drahe motory nedali do buranu, ale nechali v nosici ktery byl na jedno pouziti. z toho pohledu byl buran uplne jiny stroj (a imho dost zbytecny).
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SUMAC: V usa a cine bude realita tedy jina?

    Chudaci ti zamestnanci, zakonik prace je dostatecne nechrani pred prescasy a vypoved taky dat nemuzou. Zakazat tyhle kapitalisticky firmy ze zapadu.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SHEFIK: vision meets reality
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kolektivnu zmluvu a odbory sme mali aj v jednej nemenovanej nemeckej plynarne a bolo to uplne nanic, to je dobre tak pre nefachcenkov co pozaduju valorizaciu 3% platu rocne aj ked moc nemakaju, ja by som ten socansky scheissdreck zakazal :P
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    INK_FLO: nastupni mzda je 2700 €, zamestnavaji lidi 50 rozdilnych narodnosti a za poslednich 6 mesicu nabrali pres 3000 lidi. Pri tomhle tempu dosahnou ciloveho poctu zamestnancu koncem roku 2023.
    Ta vec s kolektivni smlouvou je samozrejmne hovadina. Ostatni automiblky ji sice maji, ale maji taky velmi nizky pocet vlastnich zamestnancu a obrovska cast jsou "brigadnici", kteri jsou zamestnani pres agenturu a ne primo, kolektivni smlouvou.
    Kdyby si forbes.cz udelal resersi alespon 5 clanku a kdyz uz pise "ostatni maji", tak si alespon zjistil jak to je.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    INK_FLO: vision meets socialism .)
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Stěžují si politici i zaměstnanci. Tesla začíná mít v Německu špatnou pověst - Forbes
    https://forbes.cz/tohle-je-budoucnost-chvalil-nemecky-kancler-v-davosu-uspechy-zelene-energetiky/

    Ještě nefunguje ani rok a už se na ni valí kritika jak od zaměstnanců, tak i politiků, kteří původně továrnu automobilky Tesla u Berlína vítali s otevřenou náručí.

    Teď ale přibývá stížností na pracovní podmínky, přetížení zaměstnanců, náročný systém směn, přesčasy, nízké mzdy a hlavně neexistenci kolektivní smlouvy. Tesla je přitom jedinou automobilkou v Německu, která takovou smlouvu se zaměstnanci neuzavřela.

    Zaměstnanci jsou podle odborů IG Metall s prací nespokojení a přední vládní politici vyzvali společnost, aby podmínky zlepšila.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KULA: Shuttle byl velkolepý omyl, který Amíci ale (nepřímo) donutili SSSR nepochopit a slepě okopírovat - i když ti si nebyli úplně jistí, proč to dělají :-) #offtopic Ok, zahlasoval jsem blbě, věřím na dezintegraci současného designu při návratu. A ten redesign závisí na spoustě faktorů a prostě jo - kdyby náhodou se jim podařil správný tvar rázové vlny při návratu i při kruhovém průřezu, tak mají dost vyhráno, protože konstrukčně je takový průřez optimální (válec má strukturální výhody). A v tom případě všechna ostatní návratová tělesa v historii se mýlila a šla na to špatně..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam