• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    SATAI
    SATAI --- ---
    KOUDY:

    ".Za deset let to imho bude uplne jinak a ridici v metru, tramvajich nebo v kamionech jedoucich po usa nebudou potreba."

    A tohle je post ze soucasnosti, nebo repostujes neco z doby pred deseti lety? ;-) #FusionVibes
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    SEJDA: jj ted jo..Za deset let to imho bude uplne jinak a ridici v metru, tramvajich nebo v kamionech jedoucich po usa nebudou potreba.

    Einride T-Pod
    https://www.youtube.com/watch?v=UiMEBmlyjuo
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: uz se to resilo, ridic ma vice funknci nez jenom krouceni volantem, je to i ostraha, i vykladac, nachladac, spediter, servisak, celni urednik, ucetni atd.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DZODZO: Ted si nevzpomenu ve kterem futuristickem filmu to bylo..ale na dalnici tam jezdily jen nalozene kamiony bez kabiny a byly autonomni. V USA maji rovne stakilometrove dalnice. Proto tam taky trucky maji dlouhe cumaky, protoze se nemusi vytacet na uzkych silnicich, takze tam urcite kamionova doprava pujde autonomnim smerem a tesla trucky jsou takova prvni vlastovka..Za 10 let uz nebude ridic ani kabina potreba.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    E2E4: myslis, ze sa budu autonomne trucky na dialnici obiehat?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SITH: a abychom byli on topic ohledně jejich poptávky po Tesla semi:

    kamion je jejich vlastní, nebo leasing apod, a tím pádem nemají zájem si kupovat nový a už vůbec ne progresivní zelený elektromobil ?

    stejně myslím, že Musk plánuje úplně nahradit truckery autopilotem a kamionem vlastněným logistickou firmou..
    SITH
    SITH --- ---
    E2E4: už jsme poměrně OT, ale k pochopení amerických trucků, jejich řidičů, co se jim honí v hlavně, jejich far-right zasazení do low-class a jejich snu o výtahu do middle-classu, včetně odborů, různých actů od US vlády a mysli jejich zaměstvanatelů, doporučuji např. toto:

    PS: víte jak během pandemie bylo silné hnutí "occupy ....", v hlavní roli řidiči kamionů, co vytáhli do měst a proti vládě, blokovali silnice a dálnice a víte kdo se na jejich stranu postavil? :)

    How Truck Driving Became One Of The Worst Jobs In The US
    https://www.youtube.com/watch?v=Xyq2963BlsI&ab_channel=InsiderNews
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SITH: dobry info.. akorat jsem zvedav jak teda konzervativni americky truckeri prijmou

    a) ridice uprostred (to by asi delalo problem i mne v osobaku / malym nakladaku, kamion jsem neridil :) )

    b) dvere vzadu takze je treba obejit sedacku..

    (i kdyz je treba rict ze mercedes semi na palivovy clanky vypada taky dost divne / futuristicky / aerodynamicky / sikmy sklo)

    Mercedes-Benz previews fuel-cell semi with GenH2 Truck concept
    https://www.motorauthority.com/news/1129658_mercedes-benz-previews-fuel-cell-semi-with-genh2-truck-concept

    SITH
    SITH --- ---
    než budete řešit Teslu Semi vs klasický truck, tak musíte brát v potaz zásadní body ohledně současného stavu trucků v US, např:

    1) trucky v US jsou, co se techniky týče, o cca jednu až dvě generace ZA evropskými trucky.

    2) zatímco trucky v US se dělají stylem "řidič kolem tahače", tak v evropě se jede už "tahač kolem řidiče". Tj. focus je na řidiče a jeho pohodlí, kdežto v US je řidič upozaděn.

    3) truckeři jsou extrémně konzervativní komunita

    = takže co udělala Tesla je to, že udělala EU focus auto o tři generace nad současným US truckem a bude se snažit změnit tvrdé konzervativní myšlení a převést US dopravní firmy na tento nový styl. Jak se jí to podaří uvidíme v dalších letech. Důležitý je mít dostatek řidičů, nikoliv tahačů. Současné pracovní podmínky v dopravních firmách, taktéž na železnici, absence sick days, osobních voln, nemocenské, dovolených a podobných věcí známých z tohoto století způsobili odliv a nedostatek řidičů.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    E2E4, SATAI: Urcite tam ma platny poznamky. Jen by me tohle srovnani zajimalo spis od US drivera co jezdi s truckama tam, protoze bude presnejsi.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ONDRA_99:

    jako jo, vypadá to pěkně scifi, možná má význam i aerodynamika (i když při 80 kmh možná ne tak velký), možná pro samorizeni je to jedno..

    to nic nemění na tom, že dveře na boku, zrcátka lícující s bokem kamionu a svislý přední sklo je praktický.. (ostatně i americký semi mají přední okno taky prakticky svislý).
    SATAI
    SATAI --- ---
    ONDRA_99: tak pokud nemá limit a stejně má horší ergonomii...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SATAI: nepochybuji, že nám to tu vysvětlí, že to není děcko který stojí o pozornost a potvrzení, ale že to má jakýsi hlubší smysl, který jen nechápeme..

    dost lidí se vzteká, že tohle byla poslední kapka, a že z Twitteru odejdou.. stejně nejspíš neodejdou, protože pro ně stejně jako pro mě je Twitter pořád užitečný, holt je to přirozený monopol..

    tak jsem to vyřešil stejně jak s vyhulenym ufem a danyskem tady na nyxu, prostě jsem si ho zablokoval, stejně jako u nich mi nic nepřináší, jen mě štve..
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    SATAI: Pockej ale on to srovnava s EU truckama. Ale v US jsou trucky obecne jine nez ty v EU (vsechny).

    "Look how big the Tesla cab is compared to DAF's (which is the biggest in the European market) and how much space is wasted inside Musk's toy. "

    Tohle presne je problem v EU kde limit delky je vcetne trucku a proto tu mame takove placky. V US je limit delky pouze na naklad a tak muzou mit trucky vetsi a "vic plytvat mistem".
    SATAI
    SATAI --- ---
    PES: myslím, že dveře na straně k tomu patřit nebudou ;-)
    SATAI
    SATAI --- ---
    Twitter is just showing everyone all of Elon’s tweets now - The Verge
    https://www.theverge.com/2023/2/13/23598514/twitter-algorithm-elon-musk-tweets
    PES
    PES --- ---
    KAERO: navíc spousty věcí a vychytávek jsou patentované a/nebo alespoň kryté průmyslovým vzorem a to je zvláště v Americe o hodně "divočejší" než v Evropě, tudíž jen tak snadno "obšlehnout" věci z existujících kamionů tak snadno nelze...
    KAERO
    KAERO --- ---
    SATAI: hah, super. nojo, je jasne ze zabehane firmy uz maji vymakany ridicsky prostor a ty zkusenosti se tezko nazenou v nove firme. Vlastne je pekne jak tam ukazuje ten stary Colani tahac, ktery mel taky extremne nizky odpor, ale taky byl neprakticky
    SATAI
    SATAI --- ---
    KAERO: kdesi jsem viděl článek kamioňáka, co si stěžoval, že to je vyvíjené bez reálné znalosti použití (ergonomie, výhled...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam