• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KAERO: Ano..to ma. Kdyz je neco jinak, nez v realite, tak tomu nekteri lide rikaji "marketingovy bullshit", prestoze to casto nema s marketingem nic spolecneho, ale v marketingu se ruzne nadhodnocovani, nebo prikraslovani veci ci reality pouziva nejcasteji a proto ten termin vzniknul, takze kdyz ma elektromobil podle nesmyslne metodiky dojezd 800km, tak ty vis, ze je to marketingovej bullshit (klidne si tam dosad jen slovo bullshit, aby ti nepraskla zilka) protoze realita je 600km a tebe jako zakaznika zajima realita, ne nejake mereni, ktereho nemas pri bezne jizde na silnici sanci dosahnout. Proto vetsina lidi, kteri si kupuji elektromobil pocita s tim, ze wltp dojezd neni realita. Realita je wltp - 30%. Vic polopaticky nez jako pro dite na zakladce uz to vysvetlit neumim. Sorry.
    KAERO
    KAERO --- ---
    KOUDY: fajn, diky, ted uz jsem si to ujasnil. Me teda prijde normalni pouzivat logicke a ustalene vyrazivo a neohlizet se na to jake nesmysly si vymysli jini (a jeste se tim obhajovat), ale kazdy to ma asi jinak nastavene.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KAERO: ja vim co je marketing. Uz jsem psal ivanovi i tobe, ze to takhle nazyvaji lidi kolem me, kteri maj elektroauta, takze jsem to prevzal. Jestli vas to triggeruje, tak to tady v klubiku budu pouzivat co nejmin, at vam nepraskaj zilky. Staci ti to takhle? Neni potreba se tocit na jednom slovicku 20 prispevku. :)
    KAERO
    KAERO --- ---
    KOUDY: Mel jsem pocit, ze se snazis vest diskuzi, ale vysvetlujes mi ze realny dojezd je jiny nez podle WLTP. A to i presto, ze jsem to jasne psal i ja v prispevku na ktery reagujes. Proc? Vsichni do jednoho jak tu jsme chapeme, ze WLTP dojezd je optimalni, a v realnem provoze takovy neni. Proc to teda porad opakujes?
    Chapes ze slovo marketing se vztahuje k reklame, kde se firma snazi vypadat lip nez jina firma? A ze norma se vztahuje k postupu mereni? A pokud je postup mereni dan pro vsechny firmy stejne, tak to tezko muze byt pojmenovane marketing?
    Ja mam furt pocit ze ze sebe delas hlupaka, ale to se asi jen pletu. Ale mozna ty problemy co tu soustavne s tebou vsichni maji jsou objektivni?
    PER2
    PER2 --- ---
    DRAGON: ze jsem tak smely? mas doma mobil, pocitac, jinou elektroniku ... cokoliv jineho .... kde asi tak vetsina tech veci byla vyrobena.....
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    realny dojazd sa tazko meria, lebo kazdy ma iny styl jazdy, preto sa to meria podla nejakej standardizovanej metodiky, ja napr. jazdim so svojim starym fosilom za 8 ked vacsina ludi za 10
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KAERO: Nemusime tomu tady rikat marketingovej bullshit, jestli to tebe nebo Ivana drazdi. Marketingovej bullshit tomu rikaj vsichni kolem me, kteri elektricka auta maji, a pouzil to v nejakem videu i treba Petr Mara, kterej ma taycana, takze jsem to pochytil i ja. Jsou to proste udaje, ktere nejsou pri realne jizde pravdive. Je jasne, ze je to nejaka obecna metodika,. To tu kazdej vime, ale kdyz jezdis treba s benzinovou limuzinou, tak mas spotrebu na dalnici, ve meste, kombinovanou a vis, co tak plusminus muzes cekat. Kdyz mas na plnou nadrz dojezd 850km, tak se nedostanes na 400km. To bys musel jezdit na okruhu do kolecka. U elektrickejch aut ale nevis ohledne dojezdu co muzes cekat, protoze mas obecnou metodiku, ktery rikam marketingovej bullshit a ktera je merena zpusobem, kterym s autem nikdo nejezdi..Takze pak si muzes koupit Taycana, ktery ma podle wltp dojezd 550km, ale kdyz si v nem zapnes klimosku a pojedes po dalnici 130km/h, tak budes mit dojezd 400..Proto jsem uz v prvnim ci druhem prispevku psal, ze me zajima ten realnej dojezd, ne ten teoretickej, podle wltp mereni/marketingove bullshitovej, nerealnej. Dosad si tam jaky slovo chces...A kterej ma Lucid Air podle recenzi casto pres 600km. Marketingovej, bullshitovej, nerealnej, podle wltp bude urcite treba 800. Pri realnejch 600km diky velkymu battery packu uz je pro me osobne jako pro uzivatele to elektricky auto uz celkem kazdodenne pouzitelny, protoze se blizi dojezdum vetsiny benzinovejch limuzin. Snad ti to trotl vysvetlil tak, abys to i ty jako trotl pochopil. Namaste.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Booster 9 se tváří, že jde na stůl!

    SpaceX Lifts Starship Booster 9 to Launch Pad at Starbase
    https://www.youtube.com/watch?v=ipxhcn-MiW0
    KAERO
    KAERO --- ---
    KOUDY: ctu posledni diskuzi a pripadam si jak v....
    Reaguju na tohle:
    "Nemusime tomu rikat marketingovej bullshit, ale treba nepravda, nebo iluze"
    Kdyz budes pouzivat nespravne vyrazy, pak diskuze jde do prdele. Kdyz budes "cerne" rikat "sroubek", pak je diskuze o volovinach. Mozna ti ta norma prijde spatna, ale porad je to doprcic zpusob, jak porovnat dojezdy jednotlivych aut za idealnich podminek. Takze je totalni nesmysl rikat norme marketing, a akorat jsi tim vyprodukoval 20 novych zbytecnych prispevku. A pak se nediv ze tu jsi za trotla.

    Takze spravne to melo byt:
    Podle metodiky definovane v norme WLTP je dojezd:
    Lucid Air: 883 km.
    Tesla Y long range: 542 km.
    A vime, ze idealnich podminek jako v norme v beznem provozu tezko dosahneme.
    PES
    PES --- ---
    Bohužel jen nízké rozlišení (kdyby tak byl hi-res, mohlo by to jít jako wallpaper ;-) )

    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Tesla zvyšuje zisk a zahajuje produkci AI počítačů Dojo, bude tak konkurovat i Nvidii | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/tesla-zvysuje-zisk-a-zahajuje-produkci-ai-pocitacu-dojo-bude-tak-konkurovat-i-nvidii/59785
    PEJR
    PEJR --- ---
    DZODZO: Rezervace asi neni objednavka, udajne maj tisice vyrobenejch ale nedodanjech aut v pousti na parkingu.

    Lucid's Electric Vehicle Graveyard: Thousands of EV's left idle
    https://youtu.be/uj5lXXqGFMM
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    KOUDY: Me přijde že zrovna BEV tak jezdí teda:)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAWERICK: presne tak. Nemusime tomu rikat marketingovej bullshit, ale treba nepravda, nebo iluze..ale furt pujde o to same. Kdyz pojede elektromobil s vypnutou klimou na tempomat za kamionem 100km/h, tak bude mit dojezd 550, ale v realite tak nikdo nejezdi a me jako zakaznika zajima ten realnej dojezd pri kazdodennim pouziti.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Na WLTP se samozrejme jezdit da, kdyz to clovek umi :) ok, ne kdyz je minus 20, ale za normalnich podminek ano.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MAWERICK: proto je lepší se orientovat aspoň těma americkejma číslama, než WLTP. Amerika má čísla reálnější. A nazývat to marketingem je právě blbost, když automobilka dosazuje do normy :) ideální je bojovat za přesnější normované testy a neplácat něco o marketingu
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak myslím že marketingem to nazývají všichni:) jen už je to tak "normální" že to nikdo tolik neřeší. A navíc ten rozdíl není tak velký jako u těch elektro aut
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MAWERICK: jj a nikdo to nenazývá marketingem a nepodivuje se nad tim :) ale samozřejmě by bylo dobrý se o tom bavit a bylo by imho dobrý mít to jako u spalováků - tedy kolik to ujede dle standardu na dálnici, ve městě a kombinovaný dojezd
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    Ono je to stejný s udavanou spotřebou u normálních aut :) sice se to většinou neliší o tolik ale i tak je to na papíře min:)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: ty se jen tocis na jednom slovicku. Jasne ze je to norma, ale ta cisla z ni nejsou v beznem provozu realna = marketingovy bullshit, kteremu se neda verit :).

    Viz treba recenze z nemeckyho magazinu, kde testovali dojezd asi sedmi elektromobilu.

    Test je jasným potvrzením toho, že silným tvrzením na billboardech a reklamních materiálech nesmíme věřit. Slibovaný certifikovaný dojezd je zatím pouze číslem, které s realitou nemá nic společného. Zkouška v reálných podmínkách ukázala také to, že zima s sebou přináší i až o dvě kWh vyšší spotřebu na 100 kilometrů. Nepřehánějte to ani s rychlou dálniční jízdou, alespoň ne při volbě elektromobilů s malými bateriemi. Mohlo by vás to mrzet, až vyšťavený vůz odstavíte u krajnice…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam