• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    tak S27 už nikam nepoletí, RIP

    @StarshipGazer
    Starship 27 has been cut in half to begin scrapping.

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Hell yes
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    zajimave vlakno na tema tesla & posledni report
    https://twitter.com/JonErlichman/status/1681758194501132294
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    PER2: je to problem,..chapu te.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Skvely video

    SpaceX
    View from Falcon 9's second stage during an orbital sunset

    https://twitter.com/SpaceX/status/1682109433206415361
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KAERO: No ted uz konecne vis, co nekteri lide mysli pojmem "marketingovy bullshit", takze uz neni potreba nic vysvetlovat a muzem se vratit zpet k raketkam a teslam.
    KAERO
    KAERO --- ---
    KOUDY: problem je ze vysvetlujes neco, co neni potreba vysvetlovat.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KAERO: Ano..to ma. Kdyz je neco jinak, nez v realite, tak tomu nekteri lide rikaji "marketingovy bullshit", prestoze to casto nema s marketingem nic spolecneho, ale v marketingu se ruzne nadhodnocovani, nebo prikraslovani veci ci reality pouziva nejcasteji a proto ten termin vzniknul, takze kdyz ma elektromobil podle nesmyslne metodiky dojezd 800km, tak ty vis, ze je to marketingovej bullshit (klidne si tam dosad jen slovo bullshit, aby ti nepraskla zilka) protoze realita je 600km a tebe jako zakaznika zajima realita, ne nejake mereni, ktereho nemas pri bezne jizde na silnici sanci dosahnout. Proto vetsina lidi, kteri si kupuji elektromobil pocita s tim, ze wltp dojezd neni realita. Realita je wltp - 30%. Vic polopaticky nez jako pro dite na zakladce uz to vysvetlit neumim. Sorry.
    KAERO
    KAERO --- ---
    KOUDY: fajn, diky, ted uz jsem si to ujasnil. Me teda prijde normalni pouzivat logicke a ustalene vyrazivo a neohlizet se na to jake nesmysly si vymysli jini (a jeste se tim obhajovat), ale kazdy to ma asi jinak nastavene.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KAERO: ja vim co je marketing. Uz jsem psal ivanovi i tobe, ze to takhle nazyvaji lidi kolem me, kteri maj elektroauta, takze jsem to prevzal. Jestli vas to triggeruje, tak to tady v klubiku budu pouzivat co nejmin, at vam nepraskaj zilky. Staci ti to takhle? Neni potreba se tocit na jednom slovicku 20 prispevku. :)
    KAERO
    KAERO --- ---
    KOUDY: Mel jsem pocit, ze se snazis vest diskuzi, ale vysvetlujes mi ze realny dojezd je jiny nez podle WLTP. A to i presto, ze jsem to jasne psal i ja v prispevku na ktery reagujes. Proc? Vsichni do jednoho jak tu jsme chapeme, ze WLTP dojezd je optimalni, a v realnem provoze takovy neni. Proc to teda porad opakujes?
    Chapes ze slovo marketing se vztahuje k reklame, kde se firma snazi vypadat lip nez jina firma? A ze norma se vztahuje k postupu mereni? A pokud je postup mereni dan pro vsechny firmy stejne, tak to tezko muze byt pojmenovane marketing?
    Ja mam furt pocit ze ze sebe delas hlupaka, ale to se asi jen pletu. Ale mozna ty problemy co tu soustavne s tebou vsichni maji jsou objektivni?
    PER2
    PER2 --- ---
    DRAGON: ze jsem tak smely? mas doma mobil, pocitac, jinou elektroniku ... cokoliv jineho .... kde asi tak vetsina tech veci byla vyrobena.....
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    realny dojazd sa tazko meria, lebo kazdy ma iny styl jazdy, preto sa to meria podla nejakej standardizovanej metodiky, ja napr. jazdim so svojim starym fosilom za 8 ked vacsina ludi za 10
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KAERO: Nemusime tomu tady rikat marketingovej bullshit, jestli to tebe nebo Ivana drazdi. Marketingovej bullshit tomu rikaj vsichni kolem me, kteri elektricka auta maji, a pouzil to v nejakem videu i treba Petr Mara, kterej ma taycana, takze jsem to pochytil i ja. Jsou to proste udaje, ktere nejsou pri realne jizde pravdive. Je jasne, ze je to nejaka obecna metodika,. To tu kazdej vime, ale kdyz jezdis treba s benzinovou limuzinou, tak mas spotrebu na dalnici, ve meste, kombinovanou a vis, co tak plusminus muzes cekat. Kdyz mas na plnou nadrz dojezd 850km, tak se nedostanes na 400km. To bys musel jezdit na okruhu do kolecka. U elektrickejch aut ale nevis ohledne dojezdu co muzes cekat, protoze mas obecnou metodiku, ktery rikam marketingovej bullshit a ktera je merena zpusobem, kterym s autem nikdo nejezdi..Takze pak si muzes koupit Taycana, ktery ma podle wltp dojezd 550km, ale kdyz si v nem zapnes klimosku a pojedes po dalnici 130km/h, tak budes mit dojezd 400..Proto jsem uz v prvnim ci druhem prispevku psal, ze me zajima ten realnej dojezd, ne ten teoretickej, podle wltp mereni/marketingove bullshitovej, nerealnej. Dosad si tam jaky slovo chces...A kterej ma Lucid Air podle recenzi casto pres 600km. Marketingovej, bullshitovej, nerealnej, podle wltp bude urcite treba 800. Pri realnejch 600km diky velkymu battery packu uz je pro me osobne jako pro uzivatele to elektricky auto uz celkem kazdodenne pouzitelny, protoze se blizi dojezdum vetsiny benzinovejch limuzin. Snad ti to trotl vysvetlil tak, abys to i ty jako trotl pochopil. Namaste.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Booster 9 se tváří, že jde na stůl!

    SpaceX Lifts Starship Booster 9 to Launch Pad at Starbase
    https://www.youtube.com/watch?v=ipxhcn-MiW0
    KAERO
    KAERO --- ---
    KOUDY: ctu posledni diskuzi a pripadam si jak v....
    Reaguju na tohle:
    "Nemusime tomu rikat marketingovej bullshit, ale treba nepravda, nebo iluze"
    Kdyz budes pouzivat nespravne vyrazy, pak diskuze jde do prdele. Kdyz budes "cerne" rikat "sroubek", pak je diskuze o volovinach. Mozna ti ta norma prijde spatna, ale porad je to doprcic zpusob, jak porovnat dojezdy jednotlivych aut za idealnich podminek. Takze je totalni nesmysl rikat norme marketing, a akorat jsi tim vyprodukoval 20 novych zbytecnych prispevku. A pak se nediv ze tu jsi za trotla.

    Takze spravne to melo byt:
    Podle metodiky definovane v norme WLTP je dojezd:
    Lucid Air: 883 km.
    Tesla Y long range: 542 km.
    A vime, ze idealnich podminek jako v norme v beznem provozu tezko dosahneme.
    PES
    PES --- ---
    Bohužel jen nízké rozlišení (kdyby tak byl hi-res, mohlo by to jít jako wallpaper ;-) )

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam