• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Tenhle crossover se mi líbí

    SATAI
    SATAI --- ---
    YMLADRIS:

    Je tu jeste nekdo, kdo se s Muskem nesoudi? (Slovacko se hlasi) #nejap
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    EZOUN: cela vymenna stanica obsahuje kopu pohyblivych mechanickych casti, rozne tahla, hejblatka a retezy, ktore dopravuju bateriu, to bude treba mazat a udrzovat, uvidime ako dlho ich to bude bavit :)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Grimes a Shivon Zillis "se tesi jak decka budou spolu vyrustat" (usmirily se ohledne fightu kdy Isaacson dal na net fotku dvojcat od Zillis, now deleted tweet

    “Tell Shivon to unblock me and tell Elon to let me see my son or plz respond to my lawyer. I have never been allowed to see a photo of these children until this moment, despite the situation utterly ripping my family apart.”)

    Nicmene Grimes se nove soudi s Muskem ohledne parental relationship.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    rychlejsi Community Notes

    Starting today, notes will appear an average of 1.5 hours faster, and as much as 3.5 hours faster in some cases. Since information travels quickly on X, this means notes will be seen by many more people at the time they read a post.

    How it works: We overhauled the note scoring architecture, moving from a batch update process to real-time streaming of note score updates to serving backends. On top of this, we’re now also able to score notes more frequently.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    s adl se nejak dohodli

    SATAI
    SATAI --- ---
    ARAON: let that sink in
    ARAON
    ARAON --- ---
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Ruska televize Rossia 1 říka, že Elon Musk, znamy také jako Elon Moskal, by měl konečně přiznat že je na straně Ruska a vypnout na Ukrajině svůj sputnikový internet starlink.

    Russian state TV talks about Elon Musk - YouTube
    https://m.youtube.com/watch?v=2ZK7UOsKFQ4

    LEGI
    LEGI --- ---
    SATAI: ale díky Elone za připomínku, jaký hovado bys byl, kdybys neměl kolem sebe mantinely právního státu (jakkoli ve státě, který podobným chlapcům s ostrými lokty dovoluje hodně).
    EZOUN
    EZOUN --- ---
    Plná baterie elektromobilu za 5 minut? Vyzkoušeli jsme NIO Battery Swap
    https://youtu.be/kBS7Lwd4c-k?si=yNmfrPa1NoF_uyYV
    SATAI
    SATAI --- ---
    Daring Fireball: Elizabeth Lopatto on Walter Isaacson's 'Elon Musk'
    https://daringfireball.net/linked/2023/10/04/lopatto-isaacson-musk
    SATAI
    SATAI --- ---
    Musk can’t dodge payments to ex-Twitter execs he fired, judge rules | Ars Technica
    https://arstechnica.com/tech-policy/2023/10/musk-cant-dodge-payments-to-ex-twitter-execs-he-fired-judge-rules/
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    E2E4
    E2E4 --- ---
    PES: ted jsem dohledal ze to by v mym pripade Alcatel One Touch easy

    Kulthändy Alcatel one touch easy, € 50,- (4223 Katsdorf) - willhaben
    https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/kulthaendy-alcatel-one-touch-easy-714967400#fullscreen
    PES
    PES --- ---
    E2E4: Motorola D160 s možností tužkových baterií ;-) Měl jsem kdysi v ruce.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: on teda ten zájem v 70. letech opadl hlavně proto, že nastal oil glut a ropa byla zase levná..

    teprv v 21. století už elektromobil dokázal být užitečným autem sám o sobě (nejen Tesla, ale před ní Toyota Prius, byť hybrid) asi hlavně díky Lion bateriím. cena paliva už nehrála moc velkou roli, ekologická motivace možná trochu?

    a v prvních mobilech byly výměnné baterie, dokonce jsem v jednom měl adaptér na tužkový baterie a vývoj šel směrem napevno namontované baterie a sjednocené USB nabíječky.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    AXTHEB: o výměně baterek se mluví od začátků elektromobility, ale fakticky jsou baterky často integrální součástí podvozku auta, i z konstrukčních důvodů, a najít v autě hardpointy, na které by šlo upnout výměnných několik set kg je těžké (jak tu už zaznělo). U mopedů je podíl hmotnosti baterii na hmotnosti podvozku relativně nižší, resp. v rámu mopedu je snazší vymezit míst pro výměnnou baterii, než v autě... co mi trochu mrzí je, že u elektrokol si každý výrobce jede vlastní design a standardů pro výměnné baterie je málo (i když existují a kola používaná pražskými cargobajkery výměnné baterie mají, ale pořád jde o dost marginální standard, používaný pouze levnými DIY koly... maximum možného je, že výrobce prodá náhradní baterii ke svému kolu).

    Ona světlá stránka je, že Elon rozjel, co se nepodařilo desítky let od ropné krize 70tých let (vše končilo u prototypů nebo malovýroby, v jednom případě v USA to automobilový průmysl dokonce aktivně sabotoval...): tedy sériově vyráběný, masově dostupný elektromobil, o čemž třeba v 80tých letech všichni jen snili (v 90tých pak vznikll ten pocit, že by ani elektřiny vlastně nemuselo být dost, apod.). Stejně tak výroba powerwallů vyplnila místo na trhu, kde existovala jasná poptávka. z

    Jiná věc je, jestli zrovna tyhle dvě evidentní poptávky skutečně jsou budoucností trhu... powerwally řeší individuální pocit "elektřiny zadarmo" pro majitele domů, co mohou investovat... ale je to jen pocit a baterky nemají dostatečnou kapacitu ani životnost. A elektromobil je zase výmluva, proč zásadně neměnit životní styl. Elektromobil dobíjený z vlastní fotovoltaiky je sice hodně velká vychytávka, a přesně vede k pocitu, že výměnné baterie nedávají smysl... ale bohuže, občas je potřeba dobíjet i jinde.

    Modularita baterií větší kapacity, aby byly stejně standardizované jako co já vím, A-A pod. baterie, by pomohla elektrokolům, elektromopedům a nakonec i autům. U těch elektrokol mi napadlo naskočit na standard baterií pro akuvrtačky, který momentálně expanduje do veškerého zahradního nářadí... minimálně by na bázi toho mělo jít udělat nějaký xtendér dojezdu. U mopedů lze baterii pořád unést v ruce, proto se to v Asii rozšířili. U elektromobilů uzvednout nejde, sice to není nic, co by nevyřešil hever a kolečka, ale mechanicky je to už náročné natolik, že je vlastně levnější prodat lidem elektromobily dva, než to řešit... elektromobil jsou vlastně kolečka k velké baterii :-)

    Jistý smysl by měl sharing elektromobilů ve smyslu "vyměníme vám vybité půjčené auto za nové". Auto je pořád vnímané jako hodně osobní prostor, takže tohle postupuje pomalu.

    Podle mě se standardizace vyměnitelných silových lithiových baterií mohla povést jedině v Evropě: tady taky máme GSM SIMkarty, zatímco v USA se registrovaly do sítě přímo telefony, apod. Evropa se ale nástupu eletrkomobility bránila, protože systematicky chránila vlastní investice do automobilového průmyslu. Přitom výměnné baterie podpořit např. selektivními dotacemi, které by takový standard zvýhodňovali oproti Teslám, apod. Ale navzdory tomu, co se domnívají libertariáni, je kultura byrokratické technologické regulace v Evropě v hlubokém úpadku a zaujatá sama sebou, tedy sjednodnocováním letitých národních standardů, a nové technologie, které přišly po původních mobilech, si nechala úplně utéct.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    AXTHEB: to by sis musel koupit auto bez baterky a tu si leasovat.. no anebo s baterkou, ale potom by musel existovat financni kompenzacni system, protoze ti cou budou mit vyjezdenou baterku si prijednou pro kapacitnejsi a tobe se tam budou hromadit bateriebs nizkou kapacitou a jenom sem tam prijede zoufalec, ktery nema cas, vymeni svoji "novou" baterku za baterku "overenou provozem".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam