• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    Eee tvl delulu hard

    Elon Musk is pushing back on his reputation as a micromanager. The best employees, he says, actually need little management.

    “I wouldn’t call it micro management, it’s just insisting on attention to detail,” he said in an interview Monday with Nicolai Tangen, the chief executive of Norway’s wealth fund, which was streamed on Musk’s social media site, X. “If you’re trying to make a perfect product, then attention to detail is essential.”

    Elon Musk on micromanaging: ‘If you’re trying to make a perfect product, then attention to detail is essential’ | Fortune
    https://fortune.com/2024/04/08/elon-musk-leadership-advice-principles-micromanaging-perfect-product/
    ARAON
    ARAON --- ---
    PES: Jenomze tam hlidali, co si kdo bere. Tady nic podobneho neni. A pokud v aute neco poskodis, bude z toho pak u soudu moc pekny HD zaznam.
    ARAON
    ARAON --- ---
    OMNIHASH: A proc by na ne meli cumet nonstop? Vsechno se nahrava, prehrajou si to zpetne. Appku si musis zaregistrovat primo pres ne (a je na ne cekaci list), takze vedi presne kdo do auta leze a co tam delal.
    PES
    PES --- ---
    OMNIHASH: stejnej model jako ty "automatické obchody Amazon" ;-)))
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ARAON: bojím se, že jedinej důvod, proč se to Waymu vyplatí, je, že si za plat jednoho LA taxikáře můžou najmout celej office cvičenejch opic z Bangalore, co budou nonstop čumět na ty kamery...
    ARAON
    ARAON --- ---
    JARDABEREZA: No takhle funguje Waymo v LA. Odemyká se přes appku, takže jméno zákazníka znají, je tam hned několik kamer, co zaznamenávají jízdu a ještě to dozoruje dispečink, na který se dá v případě problému dovolat stiskem jednoho tlačítka.
    SATAI
    SATAI --- ---
    OMNIHASH: autobus je stejně jen parodie na metro pro chudá města ;-)
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    ALCATOR: Je tu nějaký rozdíl oproti šalině nebo metru? Sice tam je řidič, ale když má dva neprůhozí vozy za sebou...

    Bylo by těžké udělat, že auto s nefunkční bezpečností kamerou prostě zaparkuje na nejbližším místě a odmítne kamkoliv jet? Nebo, že se dveře z venčí otevřou pouze pro přiloženi občanky nebo nějakého ID? Jako to dělají samoobslužné supermarkety bez personálu?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SATAI: optimalizaci a řádový znásobení efektivity auta už sme vymysleli v předminulým století, jmenuje se to autobus ;)
    SATAI
    SATAI --- ---
    OMNIHASH: on určitě je nějaký prostor pro optimalizaci, kterou by zvládnul globální pohled na požadavky, ale nezvládnou jednotliví uživatelé.

    Ale zdvojnásobení efektivity je v tomhle případě pořád zoufale špatná efektivita.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: oni motoristi nejsou uplně blbý Džodžo, kdyby jednoduše mohli jezdit ve dvou, dělaj to už dávno...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    OMNIHASH: jaky bambilion jizd, ked miesto 2 aut rano z vesnice alebo parkoviska na sidlisti do mesta vyrazi iba 1?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: #aletakurčitě! Přidáním dalšího bambilionu jízd do systému, kdy se ještě bude auto přesouvat samo, naprosto neomylně povede ke zklidnění dopravy a snížení jejího objemu... dyk musíš i ty sám vidět, jaká je to kravina.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QWWERTY: ten obrazok pocita s tym ze v 1 aute je iba 1 clovek, pritom keby sa to auto vedelo efektivne presuvat medzi roznymi lokalitami, tak by stacilo 1 pre 4 osoby napriklad, rano odvezie decka do skoly, mamku a tatka do prace, poobede sa stavi po decka na kruzky a odvezie mamku a tatka z prace, takze mamka a tatko nemusia jazdit 2 autami, pribudne aj parkovacich miest, lebo ludia nebudu potrebovat 2-3 auta do rodiny tak ako je to bezne dnes, vsetko je to iba o tej dostupnosti
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    JARDABEREZA: "Robotaxi" je naprosto naivní myšlenka, která nemá šanci. Dokud je to v režimu "naprostá novota", tak do toho samozřejmě kde kdo vleze, ale jakmile ti tam poprvé nějaký zákazník hodí šavli a další si do toho sedne, tak jsi skončil. A to ani nemluvím o tom, když tam poprvé vleze někdo v masce, urve jakoukoliv bezpečnostní kameru, znásilní zákaznici (za jízdy!!) a vyskočí na nejbližší křižovatce, zatímco oběť v bezvědomí pojede dalších pět kilometrů kdo ví kam.

    Ze stejného důvodu se nikdy neprosadí, že bys svoje soukromé FSD auto nechal jezdit po autě a generovat peníze tím, že by fungovalo jako "taxi". Myšlenka krásná, ale lidi jsou svině.

    Srdce krvácí, že se tohle nikdy neprosadí, ale bohužel -- dokud je pro osmdesát procent lidí "zábava" spojená s "konzumuju alkohol", tak nemáš naprosto šanci výše popsanému zabránit.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    QWWERTY: Ale vzdyt na vsech trech obrazcich jsou stejna auta, to nepla.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    QWWERTY: Jo chci... jenom přemýšlím o všech souvislostech nahlas... je to už moje profesní deformace :-D
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    JARDABEREZA: MHD chces urcite zachovat, protoze jinak se divas na tehle problem

    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    QWWERTY: Z toho co jsem četl, tak počítač si to umí spočítat líp než člověk. Takže na začátku to ty lidi děsilo a museli to nastavit, aby to vypadalo víc jako řízení člověka, kde jsou větší tolerance :-D

    Nizozemsko má už teď některé chytré křižovatky. Např. když z jednoho směru křižovatka vidí cyklistu a další směry jsou volný tak dostané instantní zelenou aniž by musel zastavit. A chytrá auta stejně musí sledovat co se děje kolem, aby nesrazili ostatní... ale je to vzdálená budoucnost... rozhodně to nebude v první fázi adopce.

    Na road train budeš potřebovat autonomii všech... víceméně postavení manuálního řízení mimo zákon. Buď všeho a všude, nebo jenom někde anebo třeba jenom co se týče akcelerace.

    Zase pokud bude autonomní auto schopné vozit lidi za úplatu, tak může suplovat MHD... např. si v aplikaci kliknu že chci auto, ono přijede, řeknu kam chci, doveze mě a odečte mi to kredit. Nemusím ho vlastnit. Pokud se má MHD zachovat, tak to bude muset být dražší.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JARDABEREZA: to je moc pěkná úvaha, má jenom jednu malinkatou chybu na kráse. Musel bys ještě nějak ze silnic odstranit všechny chodce a ostatní účastníky provozu. Výměnou motoru fakt dopravní indukci nevyřešíš, jediná oblast, kde by to mohlo pomoc, je parkování (odešleš auto na noc někam do polí) za cenu o to horšího zatížení silnic.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam