• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    TOXICMAN: to tak vetsinou pasazeri ocekavaji, ze je autobus doveze na avizovanou zastavku, ja bych to nemenil
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    OMNIHASH: jenom s drobnými nedostatky... nejede odkud chceš jet, nejede ani kam přesně chceš, ani kdy potřebuješ (pokud nemáš štěstí) a nemůže změnit trasu :)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    pred casem byla story s ponorkou od spacex v thajsku, jako ze uplna blbost, zde naopak pro-spacex vlakno

    Remember the Thai cave rescue and
    @elonmusk
    ’s mini submarine? Here’s what you didn’t know about it, or rather what you were told about it that wasn’t true.

    The story most heard was that this was just narcissistic meddling by Musk, that the sub wouldn’t have even fit, and that Musk’s ego alone led him to lash out at rescuer Vern Unsworth for rightly labelling the sub “a PR stunt” that had “absolutely no chance of working”.

    I’ve worked with a partner for the last 5+ years on and end-to-end rescue lookback. We’ve spent 1,000+ hours on it and have some wild findings. This first instalment is the story of the submarine: why it was made, why it was criticized, and what we ought to learn from it all.

    Though it also covers a lot more than just that.

    https://x.com/jdotarnold/status/1778483575223889982
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JARDABEREZA: tak tam máš ostatní cestující. a nevím zda by se lidi cítili dobře, když je v taxíku bude neustále natáčet kamera a ten záznam je majetkem taxifirmy...

    waymo má blici pytlíky a patent na jízdu která nezpůsobuje nevolnost. ;)

    Waymo Files Anti-Puking Patent for Its Autonomous Vehicles - Wide Open Spaces
    https://www.wideopenspaces.com/waymo-files-anti-puking-patent-for-its-autonomous-vehicles/

    ale tohle mi přijde všechno řešitelný, klidně při nástupu do robotaxi zjistíš zda je poblity a pokud jo tak klikneš na blici ikonu v aplikaci ;)

    co je na robotaxi takový zbytečny, že narozdil od MHD nesníží automobilový provoz, který je a) energeticky a nákladové neefektivní b) plní silnice.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    PES: no, Amazonu to s kamerama a senzorama moc nevyslo a vratili se zpatky k tomu, ze lidi scanuji itemy pri vkladani do kosiku :))
    Amazon is removing Just Walk Out technology from its Fresh grocery stores : NPR
    https://www.npr.org/2024/04/03/1242448552/amazon-remove-walk-out-technology
    "Just Walk out" = "The system relies on an array of cameras and sensors throughout the store that monitor which items shoppers take with them and charge them automatically when they leave."

    "It will instead rely more heavily on Dash Carts, which track and tally up items as shoppers place them in their carts,"
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    Eee tvl delulu hard

    Elon Musk is pushing back on his reputation as a micromanager. The best employees, he says, actually need little management.

    “I wouldn’t call it micro management, it’s just insisting on attention to detail,” he said in an interview Monday with Nicolai Tangen, the chief executive of Norway’s wealth fund, which was streamed on Musk’s social media site, X. “If you’re trying to make a perfect product, then attention to detail is essential.”

    Elon Musk on micromanaging: ‘If you’re trying to make a perfect product, then attention to detail is essential’ | Fortune
    https://fortune.com/2024/04/08/elon-musk-leadership-advice-principles-micromanaging-perfect-product/
    ARAON
    ARAON --- ---
    PES: Jenomze tam hlidali, co si kdo bere. Tady nic podobneho neni. A pokud v aute neco poskodis, bude z toho pak u soudu moc pekny HD zaznam.
    ARAON
    ARAON --- ---
    OMNIHASH: A proc by na ne meli cumet nonstop? Vsechno se nahrava, prehrajou si to zpetne. Appku si musis zaregistrovat primo pres ne (a je na ne cekaci list), takze vedi presne kdo do auta leze a co tam delal.
    PES
    PES --- ---
    OMNIHASH: stejnej model jako ty "automatické obchody Amazon" ;-)))
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ARAON: bojím se, že jedinej důvod, proč se to Waymu vyplatí, je, že si za plat jednoho LA taxikáře můžou najmout celej office cvičenejch opic z Bangalore, co budou nonstop čumět na ty kamery...
    ARAON
    ARAON --- ---
    JARDABEREZA: No takhle funguje Waymo v LA. Odemyká se přes appku, takže jméno zákazníka znají, je tam hned několik kamer, co zaznamenávají jízdu a ještě to dozoruje dispečink, na který se dá v případě problému dovolat stiskem jednoho tlačítka.
    SATAI
    SATAI --- ---
    OMNIHASH: autobus je stejně jen parodie na metro pro chudá města ;-)
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    ALCATOR: Je tu nějaký rozdíl oproti šalině nebo metru? Sice tam je řidič, ale když má dva neprůhozí vozy za sebou...

    Bylo by těžké udělat, že auto s nefunkční bezpečností kamerou prostě zaparkuje na nejbližším místě a odmítne kamkoliv jet? Nebo, že se dveře z venčí otevřou pouze pro přiloženi občanky nebo nějakého ID? Jako to dělají samoobslužné supermarkety bez personálu?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SATAI: optimalizaci a řádový znásobení efektivity auta už sme vymysleli v předminulým století, jmenuje se to autobus ;)
    SATAI
    SATAI --- ---
    OMNIHASH: on určitě je nějaký prostor pro optimalizaci, kterou by zvládnul globální pohled na požadavky, ale nezvládnou jednotliví uživatelé.

    Ale zdvojnásobení efektivity je v tomhle případě pořád zoufale špatná efektivita.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: oni motoristi nejsou uplně blbý Džodžo, kdyby jednoduše mohli jezdit ve dvou, dělaj to už dávno...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    OMNIHASH: jaky bambilion jizd, ked miesto 2 aut rano z vesnice alebo parkoviska na sidlisti do mesta vyrazi iba 1?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: #aletakurčitě! Přidáním dalšího bambilionu jízd do systému, kdy se ještě bude auto přesouvat samo, naprosto neomylně povede ke zklidnění dopravy a snížení jejího objemu... dyk musíš i ty sám vidět, jaká je to kravina.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QWWERTY: ten obrazok pocita s tym ze v 1 aute je iba 1 clovek, pritom keby sa to auto vedelo efektivne presuvat medzi roznymi lokalitami, tak by stacilo 1 pre 4 osoby napriklad, rano odvezie decka do skoly, mamku a tatka do prace, poobede sa stavi po decka na kruzky a odvezie mamku a tatka z prace, takze mamka a tatko nemusia jazdit 2 autami, pribudne aj parkovacich miest, lebo ludia nebudu potrebovat 2-3 auta do rodiny tak ako je to bezne dnes, vsetko je to iba o tej dostupnosti
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    JARDABEREZA: "Robotaxi" je naprosto naivní myšlenka, která nemá šanci. Dokud je to v režimu "naprostá novota", tak do toho samozřejmě kde kdo vleze, ale jakmile ti tam poprvé nějaký zákazník hodí šavli a další si do toho sedne, tak jsi skončil. A to ani nemluvím o tom, když tam poprvé vleze někdo v masce, urve jakoukoliv bezpečnostní kameru, znásilní zákaznici (za jízdy!!) a vyskočí na nejbližší křižovatce, zatímco oběť v bezvědomí pojede dalších pět kilometrů kdo ví kam.

    Ze stejného důvodu se nikdy neprosadí, že bys svoje soukromé FSD auto nechal jezdit po autě a generovat peníze tím, že by fungovalo jako "taxi". Myšlenka krásná, ale lidi jsou svině.

    Srdce krvácí, že se tohle nikdy neprosadí, ale bohužel -- dokud je pro osmdesát procent lidí "zábava" spojená s "konzumuju alkohol", tak nemáš naprosto šanci výše popsanému zabránit.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    QWWERTY: Ale vzdyt na vsech trech obrazcich jsou stejna auta, to nepla.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam