• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: mno, jestli věříš tomu, že výše daní nějak koreluje s výkonem zdravotnictví nebo vlastně čímkoliv, mám pro tebe špatný zprávy!
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OMNIHASH: teoreticky maji EV pozitivni efekt na zdravi a cistotou, takze budou nizsi naklady ve zdravotnictvi i pro samospravy .. kdo vi, jak se to s danemi vyvrbi, jestli pujdeme cestou "stocneho", tj. jezdis = platis, anebo "vodneho", tj. spotrebovavas elektrinu (vyrabis z vlasnich FVE) = platis, nebo obojiho ;)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: mno na to bych se moc neupíral, 50% ceny pohonných hmot jsou daně a ty stát bude chtít vybrat tak jako tak. Jakmile přejdeme hromadně na elektroauta, vymyslí, jak je z řidičů vymlátit jinak.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: do Ska davaju NMC/NCA, predpokladam ze nejake LFP pre model 3 bude trochu lacnejsie (pravda aj mensia kapacita)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    QWWERTY: ano mas pravdu, mne slo jenom o porovnani ceny penez. Klidne si to prepocitej na vymeny motorovych oleju a filtru ;)
    Cele to komplikuje i odhad budoucich cen, zatimco cena noveho fosilniho auta roste, u elektromobilu jde spise dolu. Dokonce je mozne, ze s casem bude vymena baterie stat mene. Zatimco je vice nez jiste, ze cena plne nadrze dlouhodobe poroste.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SEJDA: moji pointou ze michas capex (kupuju auto nebo jeho dily) a opex (kupuju PHM - benzin, naftu, LPG, kWh)
    (capex/opex mozna nejsou nejvhodnejsi pojmy, ale snad dostatecne ilustruji co myslim)

    je to stejna blbost, jako kdyz petrolheadi zacnou zapocitavat dodavatelsky retezec a vytahnou elektroauta vs uhelny elektrarny, aniz by se sami zamysleli nad naklady/znecistenim zpracovani ropy
    PES
    PES --- ---
    SEJDA: Tak máš to "výměnu nádrže" a nikoliv obsahu...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    QWWERTY: neporovnavam "vyhodnost" ale cenu penez. Nakonec "vyhodnost" nejde porovnat do detailu. Jak treba zpenezis "libi se mi" anebo "prestiznejsi", "setrnejsi k mym nervum", "partner/-ka uz manual ridit nechce" atp.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SEJDA: pokud chces pocitat PHM, tak by jsi k te baterce mel pocitat i kWh na stejnou vzdalenost, ne?
    pokud dobiji zamestnavatel, tak asi ne ... pokud doma ze solaru, tak ty se taky nezhmotnily zdarma
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PES: 1/4 mega mas neco jako 6250 litru benzinu pri cene 40 Kc/l .. no pri 6,5 l/100 km neco jako 100 000 km .. jenom za benzin bez DPH
    Na auto ti toho moc nezbyde .. mozna nejaky 20 let vrak? :)
    SATAI
    SATAI --- ---
    Cybertruck owners allege pedal problem as Tesla suspends deliveries | Ars Technica
    https://arstechnica.com/cars/2024/04/tesla-stops-cybertruck-deliveries-accelerator-pedal-may-be-to-blame/
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: Hmmm, 1/4 mega bez DPH... to bývalo celé petrolhead běžné auto...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kalkulacia ceny na vymenu baterky v tesle model s 2015 (povodna kapacita 68,5kWh, vymenena 74kWh), ale menena este v zaruke, takze len teoreticky vypocet

    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    PES: Splash screen Photoshopu má schovaný easter egg... při určité sekvenci kláves začne ukazovat programátorské hlášky... např. moje oblíbená

    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    PES: uvidime, zasadni bude dostaveni Gigafactory nebo nedostaveni, z investicnich duvodu, ne kvuli odporu mistnich :-)
    PES
    PES --- ---
    KAERO: případně to osol o nutné přestupy...
    KAERO
    KAERO --- ---
    OMNIHASH: ale jasne, jednou za hodinu az dve, skoro vsude, prumernou rychlosti 30 km/h, a posledni kilometr musi clovek dojit. No a proto lidi jezdi z tech satelitu autem, ze ano.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KAERO: jak nefunguje? Minimálně jednou za hodinu to jezdí aspoň kolem Prahy všude.


    PES: Well, stalo se a neumřel sem. V Německu tenhle systém jede už nějakej pátek, a překvapivě si mobil poradí i s překladem z jazyka říše.
    PES
    PES --- ---
    PALEONTOLOG: jo, už nejsou ty doby, kdy "deset dalších čeká ve frontě za vraty" (to možná v tom Španělsku, ale naštěstí ne tady)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    PES: no ale to je typický třeba pro sektor maloobchodu a sektor služeb, gastro/hoteliérství zvlášť - personál nastoupil do fabrik a nevidí důvod se vracet. taky bys řekl, že nebude těžký sehnat někoho na roznos obědů, ale ono kupodivu lidi seženeš, ale jaký? ale ty automobilky už by mohly být srovnatelný, škodovka si kvartál zamce podržela. tesla chce jako rozšiřovat Gigafactory v reichu a zároveň jako propustit 10% zamců? mno tak já nevím..
    PES
    PES --- ---
    PALEONTOLOG: škodlivost reduce se ukázala např. při/po celosvětových CoViD games , kdy se vyházeli lidi a při obnově se najednou ti skvělí managoři diví, že ti zaměstnanci nečekali a našli si jinou práci a nehodlají se už vracet (a nezáleželo ani typu místa/provozu - dost zoufale třeba hledala letiště náhradu za původní vyhozené sekuriťáky, se všemi negativy co znamená nový nábor pod tlakem s urychleným prověřováním kdo ví jak důkladným... stejně tak to bylo i ve firmách, kde jsou lidi důležití pro know-how, ti zvlášť, pokud je někdo jiný zaměstnal a za dobrý plat, tak určitě netrpí sentimentem se vracet, aby se příště zase nechali jen tak vyhodit...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam